symbol | jezyk |
---|---|
1/4934 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Zajęcia z pedagogiki II etapu edukacyjnego oraz szkół ponadpodstawowych sprzyjają pogłębionej refleksji nad rozwojem ucznia na kolejnych etapach edukacyjnych. Celem przedmiotu jest zaprezentowanie studentom problemów pedagogicznych występujących w kształceniu i wychowaniu na II etapie edukacyjnym oraz szkół ponadpodstawowych. Szczególny nacisk położony jest na znajomość rozwoju fizycznego i psychicznego ucznia, a także problemów związanych z rozwojem zainteresowań i ambicji zawodowych. Zaakcentowana jest kwestia rozwoju społeczno-emocjonalnego i moralnego. Pedagogika II etapu edukacyjnego oraz szkół ponadpodstawowych ujawnia fakty z zakresu form aktywności młodzieży, zaburzeń funkcjonowania w okresie dorastania, a także bezpieczeństwa uczniów w szkole oraz współpracy szkoły ze środowiskiem. TREŚCI PROGRAMOWE:
ZAŁOŻENIA PRZEDMIOTU
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
| |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
- student dobiera i wykorzystuje dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (K_W12) | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- student inspiruje i zachęca uczniów do realizacji życiowych zadań (K_U20) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (K_K05) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 2.0 | wykład | egzamin | dr Adriana Barska, | 1/4934/13442 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
EFEKTY KSZTAŁCENIA:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia mają charakter wykładów. W ramach zajęć stosowane są metody:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Egzamin ustny lub kolokwium z wykładanej problematyki uzupełnionej wiadomościami z podanej wcześniej literatury przedmiotu. |