Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Chór

symboljezyk
1/4928polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Zapoznanie studentów z literaturą wokalno-instrumentalną oraz chóralną różnych epok, kompozytorów polskich i obcych, nauka prawidłowego posługiwania się głosem, kształcenie głosu, rozwijanie wrażliwości intonacyjno-emisyjnej, nauka śpiewania w wielogłosie, współpracy między zespołem chóralnym i orkiestrą, rozwijanie ekspresji muzycznej poprzez śpiew, przygotowanie zespołu do udziału w koncertach, konkursach i festiwalach muzycznych.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

---

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu
  • zajęcia indywidualne z emisji głosu,
  • umiejętność czytanie nut głosem,
  • umiejętność czytania partytur
bibliografia podstawowa
  1. Bregy W, Elementy techniki wokalnej, PWM Kraków 1974.
  2. Łukaszewski I., Zbiorowa emisja głosu, COMUK Warszawa 1997.
  3. Tarasiewicz B., Mówię i spiewam świadomie, Universitas Kraków 2011.
  4. Zarys higieny głosu pod red. S. Klajmana, PWSM Gdańsk 1975.
  5. Zielińska H., Kształcenie głosu, Polihymnia 2002.
bibliografia uzupełniająca

---

efekty kształcenia - wiedza

- posiada gruntowną znajomość wybranej literatury na chór mieszany, męski i żeński (K_W03)
- posiada poszerzoną znajomość stylów muzycznych i związanych z nimi zasad wykonawczych (K_W13)
- posiada wiedzę o rodzajach zespołów chóralnych oraz rozszerzoną wiedzę dotyczącą zasad emisji głosu w mowie i śpiewie (K_W15)

efekty kształcenia - umiejętności

- posiada umiejętność szybkiego odczytania zapisu muzyki wokalnej i wokalno-instrumentalnej (K_U09)
- umiejętnie posługuje się głosem w oparciu o zasady prawidłowej emisji i techniki wokalnej (K_U08)
- poprzez opanowanie techniki ćwiczenia potrafi samodzielnie doskonalić własny warsztat wokalny (K_U08)
- dzięki występom publicznym wykazuje umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych z nich wynikających (K_U16)

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

- jest świadomy sposobów wykorzystania swej intuicji, emocjonalności i wyobraźni w zakresie szeroko pojętej ekspresji artystycznej (K_K02)
- posiada umiejętność organizacji pracy własnej i procesu uczenia się innych osób w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów (K_K01)
- posiada umiejętność inicjowania przedsięwzięć artystycznych (K_K03)
- posiada umiejętność samooceny, jak też jest zdolny do budowania konstruktywnej krytyki w obrębie działań artystycznych oraz w obszarze szeroko pojmowanej kultury (K_K07)

Semestry

Dyrygentura
Dyrygentura symfoniczno-operowa (magisterskie, stacjonarne, obowiązuje od: 18/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
160.002.0ćwiczeniazaliczenie bez ocenyprof. dr hab. Marcin Tomczak, 1/4928/13425
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Wykonywanie partii chóralnych dzieł wokalno-instrumentalnych oraz utworów a cappella z różnych epok, od renesansu do XXI w.

metody dydaktyczne

studia partytury, ćwiczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przedmiot zaliczany jest na podstawie obecności na zajęciach wg prowadzonej przez pedagoga imiennej listy, aktywności podczas nich oraz obecności na koncertach (konkursach, itd.). Więcej niż 10 nieobecności skutkuje niezaliczeniem semestru.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
260.002.0ćwiczeniazaliczenie bez ocenyprof. dr hab. Marcin Tomczak, 1/4928/13443
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Wykonywanie partii chóralnych dzieł wokalno-instrumentalnych oraz utworów a cappella z różnych epok, od renesansu do XXI w.

metody dydaktyczne

studia partytury, ćwiczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przedmiot zaliczany jest na podstawie obecności na zajęciach wg prowadzonej przez pedagoga imiennej listy, aktywności podczas nich oraz obecności na koncertach (konkursach, itd.). Więcej niż 10 nieobecności skutkuje niezaliczeniem semestru.

wykonanie: www.ansta.pl