Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Konwersatorium języka obcego - angielski

symboljezyk
1/4917
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Poprawienie znajomości języka angielskiego, ze szczególnym naciskiem na rozwijanie sprawności komunikacji w języku angielskim; rozwijanie poszczególnych kompetencji językowych w języku angielskim (mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie); zapoznanie studentów z dźwiękami języka angielskiego; opanowanie ruchów języka i ust przy wymowie poszczególnych dźwięków; przedstawienie par słów (minimal pairs) różniących się jednym dźwiękiem; zapoznanie z rytmem i intonacją języka angielskiego; praca nad umiejętnością rozumienia ze słuchu (fragmenty wywiadów, piosenki); rozbudowanie słownictwa, zwłaszcza słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; wprowadzenie i systematyczne ćwiczenie transkrypcji fonetycznej; zapoznanie z historią i kulturą muzyczną w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii;  wyjaśnianie pojawiających się w trakcie zajęć problemów z konstrukcjami gramatycznymi, idiomatycznymi oraz słownictwem i praca nad nimi.

Cele kształcenia:

  • rozwijanie umiejętności w zakresie fonetyki języka angielskiego,
  • rozwijanie poszczególnych kompetencji językowych w języku angielskim (mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie) ze szczególnym naciskiem na mówienie i słuchanie;
  • rozbudowywanie zakresu znajomości słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; zwrócenie uwagi na poprawność gramatyczną i fonetyczną wypowiedzi
sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

znajomość języka angielskiego na poziomie średnio zaawansowanym

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-

bibliografia podstawowa
  • Baker, Ann and Goldstein Sharon, Pronunciation Pairs. New York: Cambridge UP, 2008
  • Baker, Ann, Sheep or Ship. Cambridge: Cambridge UP, 2006.
  • Baker, Ann, Tree or Three. Cambridge: Cambridge UP, 2006.
  • Goss, Philip and Widawski Maciej. American English Pronunciation. Sopot: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 1995
  • Handcock, Mark. English Pronunciation in Use. Italy: Cambridge UP, 2004
  • Klippel, Frederike. Keep Talking. Avon: The Bath Press, 1994
  • Marks, Jonathan.  English Pronunciation in Use. Elementary. Cambridge: Cambridge UP, 2007
  • Underhill, Adrian. Sound Foundations. Thailand: Macmillan Publishers Limited, 2005
  • Vaughan-Rees, Michael. Test your Pronunciation. China: Pearson Education Limited, 2006
  • Wellman, Guy. Wordbuilder. Oxford: Heinemann International, 1989
  • Wells, J.C, Longman Pronunciation Dictionary. Harlow: Longman Group UK Limited, 1992.
  • Słowniki jednojęzyczne (ostatnie wydania)
  • Kserokopie materiałów uzupełniających
  • Własne opracowania pedagoga prowadzącego
bibliografia uzupełniająca
  • prasa
  • wydruki materiałów z Internetu
  • teksty piosenek
efekty kształcenia - wiedza

- posiada głębokie zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami studiów oraz zdolność do integrowania nabytej wiedzy (K_W14)
- posiada znajomość słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów (K_W12)
- posiada znajomość zasad wymowy i gramatyki języka angielskiego (K_W12, K_W14)
- rozumie teksty utworów oraz wywiady odsłuchanych w języku angielskim (K_W12, K_W14)
- posiada niezbędną wiedzę w celu umiejętnego dotarcia do potrzebnych informacji i korzystania z nich (słowniki, gramatyki podręczne, strony internetowe) (K_W12)

efekty kształcenia - umiejętności

- kontynuując i rozwijając umiejętności nabyte na studiach pierwszego stopnia, poprzez indywidualną pracę utrzymuje i poszerza swoje zdolności językowe do tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych (K_U01, K_U08)
- potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł obcojęzycznych (K_U11)
- posiada umiejętność zastosowania w praktyce zasad wymowy angielskiej oraz podstawowych zasad gramatycznych języka angielskiego (K_U11)
- posiada pogłębione umiejętności badawcze, obejmujące analizę obcojęzycznych prac innych autorów (K_U12)
- wykazuje umiejętność samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych (K_U13, K_U15)
- posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych oraz wystąpień ustnych w języku obcym (K_U15)
- w sposób odpowiedzialny podchodzi do występów publicznych i wykazuję się umiejętności nawiązania kontaktu w języku obcym (K_U16)

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

- wykazuje umiejętność samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych (K_K01)
- podejmuje projekty o charakterze interdyscyplinarnym lub też wymagające współpracy z przedstawicielami innych dziedzin sztuki i nauki w języku obcym (K_K03)
- posługując się językiem obcym przewodniczy różnorodnym działaniom zespołowym (K_K04)
- świadomie umie zaplanować swoją ścieżkę kariery zawodowej na podstawie zdobytych na studiach umiejętności i wiedzy, wykorzystując również wiedzę zdobytą w procesie ustawicznego samokształcenia języka obcego (K_K05)
- prowadzi negocjacje i koordynuje właściwą organizację przedsięwzięcia w języku obcym (K_K06)
- prezentuje skomplikowane i specjalistyczne zadania i projekty w przystępnej formie w języku obcym, w sposób zrozumiały dla osób niemających doświadczenia w pracy nad projektami artystycznymi (K_K09)

Semestry

Dyrygentura
Dyrygentura symfoniczno-operowa (magisterskie, stacjonarne, obowiązuje od: 18/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
130.001.0ćwiczeniazaliczeniemgr Agata Bobras, 1/4917/13408
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • Rozwijanie umiejętności w zakresie fonetyki: ćwiczenie fonetyczne, akcentowane w słowach i zdaniach, zwrócenie uwagi na głoski problematyczne
  • Rozwijanie umiejętności mówienia: prezentacje, dyskusje, pairwork, feedback ze słuchania
  • Rozwijanie umiejętności słuchania: ćwiczenia w słuchaniu, wywiady, słuchanie piosenek
  • Rozwijanie umiejętności pisania: CV, notka biograficzna
  • Rozwijanie umiejętności czytania: artykuły, teksty informacyjne, notki biograficzne
  • Rozwijanie słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; zastosowanie gier dydaktycznych w celu powtórzenia słownictwa
  • Przypomnienie najważniejszych zagadnień gramatycznych; ćwiczenia i gry dydaktyczne mające na celu utrwalenie struktur gramatycznych
metody dydaktyczne
  • ćwiczenia w słuchaniu i powtarzaniu
  • ćwiczenia rozumienia ze słuchu
  • praca z tekstem
  • prezentacje
  • scenki
  • dyskusje
  • gry dydaktyczne
  • testy sprawdzające wiedzę
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
  • umiejętność wypowiedzi na różne tematy
  • umiejętność prawidłowej artykulacji języka angielskiego
  • umiejętność rozumienia ze słuchu
  • obecność i aktywność na zajęciach
  • przedstawienie prezentacji dotyczącej wybranego zagadnienia muzycznego
  • opanowanie słownictwa specjalistycznego prezentowanego na zajęciach
  • uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwiów
  • przygotowanie do zajęć
  • praca własna w domu
semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
230.001.0ćwiczeniaegzaminmgr Agata Bobras, 1/4917/13409
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • ugruntowanie i rozwijanie umiejętności nabytych w semestrze poprzednim w zakresie:
  • rozwijania umiejętności w zakresie fonetyki: ćwiczenie fonetyczne, akcentowane w słowach i zdaniach, zwrócenie uwagi na głoski szczególnie problematyczne
  • rozwijania umiejętności mówienia: prezentacje, dyskusje, pairwork, feedback ze słuchania
  • rozwijania umiejętności słuchania: ćwiczenia w słuchaniu, wywiady, słuchanie songów
  • rozwijania umiejętności pisania: CV, notka biograficzna, wypełnianie luk w piosenkach
  • rozwijania umiejętności czytania: artykuły, teksty informacyjne, notki biograficzne, piosenki, głośnie czytanie
  • rozwijania słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; zastosowanie gier dydaktycznych w celu powtórzenia słownictwa
  • przypomnienia najważniejszych zagadnień gramatycznych; ćwiczenia i gry dydaktyczne mające na celu utrwalenie struktur gramatycznych
metody dydaktyczne
  • ćwiczenia w słuchaniu i powtarzaniu
  • ćwiczenia rozumienia ze słuchu
  • praca z tekstem
  • prezentacje
  • scenki
  • dyskusje
  • gry dydaktyczne
  • testy sprawdzające wiedzę
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
  • umiejętność wypowiedzi na różne tematy
  • umiejętność prawidłowej artykulacji języka angielskiego
  • umiejętność rozumienia ze słuchu
  • obecność i aktywność na zajęciach
  • przedstawienie prezentacji dotyczącej wybranego zagadnienia muzycznego
  • opanowanie słownictwa specjalistycznego prezentowanego na zajęciach
  • uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwiów
  • przygotowanie do zajęć
  • praca własna w domu
wykonanie: www.ansta.pl