symbol | jezyk |
1/4917 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu |
Poprawienie
znajomości języka angielskiego, ze szczególnym naciskiem na rozwijanie
sprawności komunikacji w języku angielskim;
rozwijanie poszczególnych kompetencji językowych w języku angielskim
(mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie); zapoznanie studentów z dźwiękami
języka angielskiego; opanowanie ruchów języka i ust przy wymowie poszczególnych
dźwięków; przedstawienie par słów
(minimal pairs) różniących się jednym dźwiękiem; zapoznanie z rytmem i
intonacją języka angielskiego; praca nad umiejętnością rozumienia ze słuchu
(fragmenty wywiadów, piosenki); rozbudowanie słownictwa, zwłaszcza słownictwa specjalistycznego z
dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów;
wprowadzenie i systematyczne ćwiczenie
transkrypcji fonetycznej; zapoznanie z historią i kulturą muzyczną w Stanach
Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii;
wyjaśnianie pojawiających się w trakcie zajęć problemów z konstrukcjami
gramatycznymi, idiomatycznymi oraz słownictwem i praca nad nimi.
Cele
kształcenia:
- rozwijanie
umiejętności w zakresie fonetyki języka angielskiego,
- rozwijanie poszczególnych
kompetencji językowych w języku angielskim (mówienie, słuchanie, czytanie,
pisanie) ze szczególnym naciskiem na mówienie i słuchanie;
- rozbudowywanie zakresu znajomości słownictwa specjalistycznego z
dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów;
zwrócenie uwagi na poprawność gramatyczną i fonetyczną wypowiedzi
|
sposób realizacji |
zajęcia stacjonarne |
wymagania wstępne i dodatkowe |
znajomość
języka angielskiego na poziomie średnio zaawansowanym |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu |
- |
bibliografia podstawowa |
- Baker, Ann and Goldstein Sharon, Pronunciation Pairs. New York:
Cambridge UP, 2008
- Baker, Ann, Sheep or Ship. Cambridge: Cambridge UP, 2006.
- Baker, Ann, Tree or Three. Cambridge: Cambridge UP, 2006.
- Goss, Philip and Widawski Maciej. American
English Pronunciation. Sopot: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 1995
- Handcock, Mark. English
Pronunciation in Use. Italy: Cambridge UP, 2004
- Klippel, Frederike. Keep Talking. Avon: The
Bath Press, 1994
- Marks, Jonathan. English Pronunciation in Use. Elementary. Cambridge:
Cambridge UP, 2007
- Underhill, Adrian. Sound
Foundations. Thailand: Macmillan Publishers Limited, 2005
- Vaughan-Rees,
Michael. Test your Pronunciation.
China: Pearson Education Limited, 2006
- Wellman, Guy. Wordbuilder.
Oxford: Heinemann International, 1989
- Wells, J.C, Longman
Pronunciation Dictionary. Harlow: Longman Group UK Limited, 1992.
- Słowniki
jednojęzyczne (ostatnie wydania)
- Kserokopie
materiałów uzupełniających
- Własne opracowania pedagoga prowadzącego
|
bibliografia uzupełniająca |
- prasa
- wydruki
materiałów z Internetu
- teksty
piosenek
|
efekty kształcenia - wiedza |
- posiada głębokie zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami studiów oraz zdolność do integrowania nabytej wiedzy (K_W14) - posiada znajomość słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów (K_W12) - posiada znajomość zasad wymowy i gramatyki języka angielskiego (K_W12, K_W14) - rozumie teksty utworów oraz wywiady odsłuchanych w języku angielskim (K_W12, K_W14) - posiada niezbędną wiedzę w celu umiejętnego dotarcia do potrzebnych informacji i korzystania z nich (słowniki, gramatyki podręczne, strony internetowe) (K_W12) |
efekty kształcenia - umiejętności |
- kontynuując i rozwijając umiejętności nabyte na studiach pierwszego stopnia, poprzez indywidualną pracę utrzymuje i poszerza swoje zdolności językowe do tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych (K_U01, K_U08) - potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł obcojęzycznych (K_U11) - posiada umiejętność zastosowania w praktyce zasad wymowy angielskiej oraz podstawowych zasad gramatycznych języka angielskiego (K_U11) - posiada pogłębione umiejętności badawcze, obejmujące analizę obcojęzycznych prac innych autorów (K_U12) - wykazuje umiejętność samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych (K_U13, K_U15) - posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych oraz wystąpień ustnych w języku obcym (K_U15) - w sposób odpowiedzialny podchodzi do występów publicznych i wykazuję się umiejętności nawiązania kontaktu w języku obcym (K_U16) |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne |
- wykazuje umiejętność samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych (K_K01) - podejmuje projekty o charakterze interdyscyplinarnym lub też wymagające współpracy z przedstawicielami innych dziedzin sztuki i nauki w języku obcym (K_K03) - posługując się językiem obcym przewodniczy różnorodnym działaniom zespołowym (K_K04) - świadomie umie zaplanować swoją ścieżkę kariery zawodowej na podstawie zdobytych na studiach umiejętności i wiedzy, wykorzystując również wiedzę zdobytą w procesie ustawicznego samokształcenia języka obcego (K_K05) - prowadzi negocjacje i koordynuje właściwą organizację przedsięwzięcia w języku obcym (K_K06) - prezentuje skomplikowane i specjalistyczne zadania i projekty w przystępnej formie w języku obcym, w sposób zrozumiały dla osób niemających doświadczenia w pracy nad projektami artystycznymi (K_K09) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
1 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Agata Bobras, | 1/4917/13408 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- Rozwijanie
umiejętności w zakresie fonetyki: ćwiczenie fonetyczne, akcentowane w słowach i
zdaniach, zwrócenie uwagi na głoski problematyczne
- Rozwijanie
umiejętności mówienia: prezentacje, dyskusje, pairwork, feedback ze słuchania
- Rozwijanie
umiejętności słuchania: ćwiczenia w słuchaniu, wywiady, słuchanie piosenek
- Rozwijanie
umiejętności pisania: CV, notka biograficzna
- Rozwijanie
umiejętności czytania: artykuły, teksty informacyjne, notki biograficzne
- Rozwijanie
słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki,
dyrygentury, mediów; zastosowanie gier dydaktycznych w celu powtórzenia
słownictwa
- Przypomnienie
najważniejszych zagadnień gramatycznych; ćwiczenia i gry dydaktyczne mające na
celu utrwalenie struktur gramatycznych
|
metody dydaktyczne |
- ćwiczenia w słuchaniu i powtarzaniu
- ćwiczenia rozumienia ze słuchu
- praca z tekstem
- prezentacje
- scenki
- dyskusje
- gry dydaktyczne
- testy sprawdzające wiedzę
|
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
- umiejętność wypowiedzi na różne tematy
- umiejętność prawidłowej artykulacji języka angielskiego
- umiejętność rozumienia ze słuchu
- obecność i aktywność na zajęciach
- przedstawienie prezentacji dotyczącej wybranego zagadnienia muzycznego
- opanowanie słownictwa specjalistycznego prezentowanego na zajęciach
- uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwiów
- przygotowanie do zajęć
- praca własna w domu
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
2 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | egzamin | mgr Agata Bobras, | 1/4917/13409 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- ugruntowanie
i rozwijanie umiejętności nabytych w semestrze poprzednim w zakresie:
- rozwijania
umiejętności w zakresie fonetyki: ćwiczenie fonetyczne, akcentowane w słowach i
zdaniach, zwrócenie uwagi na głoski szczególnie problematyczne
- rozwijania
umiejętności mówienia: prezentacje, dyskusje, pairwork, feedback ze słuchania
- rozwijania
umiejętności słuchania: ćwiczenia w słuchaniu, wywiady, słuchanie songów
- rozwijania
umiejętności pisania: CV, notka biograficzna, wypełnianie luk w piosenkach
- rozwijania
umiejętności czytania: artykuły, teksty informacyjne, notki biograficzne,
piosenki, głośnie czytanie
- rozwijania
słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki,
wokalistyki, dyrygentury, mediów; zastosowanie gier dydaktycznych w celu
powtórzenia słownictwa
- przypomnienia
najważniejszych zagadnień gramatycznych; ćwiczenia i gry dydaktyczne mające na
celu utrwalenie struktur gramatycznych
|
metody dydaktyczne |
- ćwiczenia w słuchaniu i powtarzaniu
- ćwiczenia rozumienia ze słuchu
- praca z tekstem
- prezentacje
- scenki
- dyskusje
- gry dydaktyczne
- testy sprawdzające wiedzę
|
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
- umiejętność wypowiedzi na różne tematy
- umiejętność prawidłowej artykulacji języka angielskiego
- umiejętność rozumienia ze słuchu
- obecność i aktywność na zajęciach
- przedstawienie prezentacji dotyczącej wybranego zagadnienia muzycznego
- opanowanie słownictwa specjalistycznego prezentowanego na zajęciach
- uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwiów
- przygotowanie do zajęć
- praca własna w domu
|