symbol | jezyk |
---|---|
1/4909 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Podstawowym celem przedmiotu Fuga na Wydziale I jest wykształcenie u studentów dyrygentury umiejętności praktyki kontrapunktycznej w zakresie formy fugi. Uczący się powinni swobodnie poruszać się w jej problematyce w aspekcie analitycznym, teoretycznym, jak i praktycznym. Zespół tych umiejętności będzie szczególnie przydatny w ich przyszłej pracy zawodowej. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Od studentów wymaga się przede wszystkim systematyki działania, postępowania celowego i świadomego w odniesieniu do danego problemu kontrapunktycznego. Wymaga się więc wysokiej frekwencji w ramach każdego semestru. Wynika to głównie z konieczności kontroli przez prowadzącego przedmiot postępów studenta, co jest podstawą do sprawiedliwej i obiektywnej oceny jego pracy. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
--- | |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
- posiada znajomość polifonicznej literatury muzycznej będącej przyszłym repertuarem wykonawczym (K_W01, K_W03) | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- w oparciu o wiedzę o polifonii interpretuje utwory polifoniczne zgodnie z wymogami stylistycznymi (K_U02) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- rozumie potrzebę pogłębiania swojej wiedzy w zakresie polifonii (K_K01) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Tadeusz Dixa, | 1/4909/13400 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Materiał analityczny: J. S. Bach:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Kurs obejmuje zajęcia poświęcone analizie najważniejszych bachowskich dzieł w zakresie fugi jako wzorców dla tworzenia własnych zadań. Koncepcje i szczegółowe zagadnienia tych ćwiczeń dyskutowane są na zajęciach. Praktyka twórcza obejmuje wszystkie treści programowe danego semestru. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie semestru z oceną dokonane zostaje na podstawie wykonanych przez studenta ćwiczeń oraz przez sprawdzenie nabytej wiedzy teoretycznej i umiejętności analitycznych w ramach kolokwium. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Tadeusz Dixa, | 1/4909/13445 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Materiał analityczny: J. S. Bach:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Kurs obejmuje zajęcia poświęcone analizie najważniejszych bachowskich dzieł w zakresie fugi jako wzorców dla tworzenia własnych zadań. Koncepcje i szczegółowe zagadnienia tych ćwiczeń dyskutowane są na zajęciach. Praktyka twórcza obejmuje wszystkie treści programowe danego semestru. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie semestru z oceną dokonane zostaje na podstawie wykonanych przez studenta ćwiczeń oraz przez sprawdzenie nabytej wiedzy teoretycznej i umiejętności analitycznych w ramach kolokwium. |