symbol | jezyk |
---|---|
1/4902 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Przedmiot ma charakter ćwiczeniowy. Celem jest zdobycie przez studentów umiejętności analizy i interpretacji dzieł muzycznych XX i XXI wieku wybranymi metodami (normatywnymi i deskryptywnymi, z dominacją metod logocentrycznych i procesualistycznych, próbami interpretacji integralnych) oraz wykorzystywania wyników analizy w rozumieniu dzieła muzycznego i jego interpretacji. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Podstawowa znajomość metodologii analizy i interpretacji muzyki tonalnej. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
--- | |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
- rozpoznaje i nazywa elementy struktury i zasady organizacji materiału dźwiękowego dzieła muzycznego (K_W05, K_W09) | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- wybiera metodę analizy adekwatną do przedmiotu badań, tj. dzieła muzycznego w jego kontekście historycznym, stylistycznym i kulturowym (K_U03, K_U11) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- pracuje samodzielnie nad powierzonymi zadaniami podlegającymi indywidualnej ocenie i wykazuje odpowiedzialność za organizację procesu uczenia się (K_K01, K_K07, K_K09) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr hab. Renata Skupin, | 1/4902/13393 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Analizy dzieł muzycznych reprezentatywnych dla poszczególnych technik i stylów muzycznych XX i XXI w.: sonoryzmu, neoklasycyzmu, dodekafonii, serializmu i strukturalizmu, muzyki konkretnej, elektronicznej (elektroakustycznej) i live electronic, aleatoryzmu i muzyki graficznej, minimal music i postmodernizmu, a także indywidualnych poetyk muzycznych. Wyboru utworów do analizy dokonuje prowadzący przedmiot oraz sami studenci, zgodnie z własnymi zainteresowaniami, uwarunkowanymi studiowaną specjalnością. Do podstawowych efektów kształcenia należą:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Studenci przygotowują się do ćwiczeń na podstawie określonej przez prowadzącego pozycji literatury oraz własnych spostrzeżeń analitycznych dotyczących dzieł wybranych do analizy. Zajęcia poświęcone są praktyce analizy i interpretacji dzieł muzycznych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia kursu jest:
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr hab. Renata Skupin, | 1/4902/13426 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Analizy dzieł muzycznych reprezentatywnych dla poszczególnych technik i stylów muzycznych XX i XXI w.: sonoryzmu, neoklasycyzmu, dodekafonii, serializmu i strukturalizmu, muzyki konkretnej, elektronicznej (elektroakustycznej) i live electronic, aleatoryzmu i muzyki graficznej, minimal music i postmodernizmu, a także indywidualnych poetyk muzycznych. Wyboru utworów do analizy dokonuje prowadzący przedmiot oraz sami studenci, zgodnie z własnymi zainteresowaniami, uwarunkowanymi studiowaną specjalnością. Do podstawowych efektów kształcenia należą:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Studenci przygotowują się do ćwiczeń na podstawie określonej przez prowadzącego pozycji literatury oraz własnych spostrzeżeń analitycznych dotyczących dzieł wybranych do analizy. Zajęcia poświęcone są praktyce analizy i interpretacji dzieł muzycznych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia kursu jest:
|