- Anczykowska-Wysocka Wiesława, Kształcenie wokalistów w czytaniu nut głosem, (Prace Specjalne 62), Gdańsk 2004.
- Bertalotti Angelo, Zweistimmige Chorsolfeggien, Leipzig 1981.
- Danyszowa Hanna, Iszkowska Zofia, Jargoń Jan, Moszumańska Krystyna, Zbiór ćwiczeń do kształcenia słuchu, Kraków 1978.
- Dobrowolska-Marucha Danuta, Dyktanda muzyczne, Kraków 1988.
- Dobrowolska-Marucha Danuta, Ćwiczenia do kształcenia słuchu, Kraków 1992.
- Dzielska Jadwiga, Materiały pomocnicze do kształcenia słuchu, Kraków 1976.
- Dzielska Jadwiga, Kształcenie słuchu muzycznego, Warszawa 1988.
- Kodaly Zoltan, 77 Zweistimmige Singübungen, Budapeszt 1989.
- Kowalska-Pińczak Alina, Kształcenie słyszenia linearnego – od tonalności do atonalności, Gdańsk 2000.
- Mozart Wolfgang A., 30 kanonów, Budapeszt 1981.
- Targońska Izabela, Kształcenie pamięci muzycznej, Warszawa 1998.
- Targońska Izabela, Podstawy korekty błędów, Warszawa 1998.
- Wacholc Maria, Czytanie nut głosem, cz. 1-3, Kraków 1992-1994, 1998.
|
- student posiada wiedzę w zakresie zasad muzyki, harmonii i instrumentacji (K_W03) - zna zasady kształtowania form homofonicznych i polifonicznych (K_W04) - zna brzmienia instrumentów orkiestrowych i barw głosów wokalnych (K_W11) - posiada wiedzę o parametrach słuchu muzycznego i etapach jego rozwoju (K_W13, K_K17) - zna metody kształcenia słuchu stosowane w szkolnictwie (K_W16, K_K17) |
- posiada umiejętność analizy słuchowej przebiegów melodycznych, rytmicznych i harmonicznych (K_U07) - potrafi dokonać korekty intonacji podczas ćwiczeń i w utworach (K_U08) - posiada umiejętność biegłego czytania nut głosem (K_U09) - potrafi wykonać testy korekty błędów w partyturze (K_U10) - potrafi zanotować w postaci dyktanda słyszane zjawiska muzyczne (K_U09, K_U10) - potrafi dokonać słuchowej transpozycji do innej tonacji utworu lub jego fragmentu (K_U10) - student opanował umiejętność zapamiętania i odtworzenia ze słuchu fragmentów melodii w fakturze jednogłosu, dwugłosu i układach harmonicznych (K_U10) |
- student wypracowuje własną metodę rozwijania wyobraźni twórczej (K_K01, K_K12) - zachowuje dyscyplinę logicznego myślenia i analizowania zjawisk słuchowych (K_K02) - w praktyce zespołowego muzykowania koryguje intonację (K_K02, K_K05) - student przygotowany jest słuchowo do działań kompozytorskich (K_K03) |