- Homplewicz Janusz, Etyka pedagogiczna, Warszawa 1996.
- Janowski Andrzej, Pedagogika praktyczna, Warszawa 2002.
- Kwiatkowska Henryka, Tożsamość nauczycieli, Gdańsk 2004.
- Niemierko Bolesław, Kształcenie według wymagań, w: Pedagogika w pokoju nauczycielskim, red. Krzysztof Kruszewski, Warszawa 2000.
- Podstawy nauk o wychowaniu, (Pedagogika, t. 1), red. Bogusław Śliwerski, Gdańsk 2006.
- Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych, (Pedagogika, t. 2), red. Bogusław Śliwerski, Gdańsk 2006.
- Subdyscypliny wiedzy pedagogicznej, (Pedagogika, t. 3), red. Bogusław Śliwerski, Gdańsk 2006.
- Pedagogika, t. 1-2, red. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski, Warszawa 2003.
- Sęk Helena, Wypalenie zawodowe. Przyczyny, mechanizmy, zapobieganie, Warszawa 2000.
- Śliwerski Bogusław, Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2001.
|
- posiada wiedzę na temat głównych pojęć dotyczących dydaktyki ogólnej (K_W02) - potrafi dokonać taksonomii celów kształcenia (K_W02) - zna problemy przemian dydaktyki jako nauki (K_W02) - wyjaśnia kwestie związane ze składowymi procesu dydaktycznego (K_W16, K_W17, K_W18) - charakteryzuje cele kształcenia ogólnego (K_W16, K_W17, K_W18) - posiada wiedzę na temat dwóch odmiennych koncepcji wychowania (K_W16) - zna problemy kształcenia ogólnego i zawodowego (muzycznego) (K_W16) |
- operuje głównymi pojęciami dydaktyki ogólnej (K_U11) - rozpoznaje i wykorzystuje wiadomości z przemian dydaktyki jako nauki (K_U11) - potrafi wykorzystać nowoczesne środki przekazu do celów dydaktycznych (K_U11) - potrafi rozróżnić kierunki rozwoju osobowości ucznia w różnych systemach dydaktycznych (K_U18) - planuje i kieruje procesami dydaktycznymi (K_U18, K_U19) - planuje i kieruje procesami wychowania i kształcenia (K_U18, K_U19) - dobiera i wykorzystuje dostępne materiały do celów kształcenia (K_U18, K_U19) - zapobiega niepowodzeniom szkolnym uczniów (K_U18, K_U19) - inspiruje i zachęca uczniów do realizacji życiowych zadań (K_U18, K_U19) |
- ma świadomość konieczności użycia wiedzy dydaktycznej w procesie nauczania (K_K01) - rozumie konieczność posiadania wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej (K_K02) - ma świadomość prowadzenia niekonwencjonalnych działań pedagogicznych (K_K05) - docenia potrzebę refleksji nad problematyką związaną z dydaktyką ogólną (K_K06) - odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy zawodowej (K_K09, K_K12) - jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań pedagogicznych (K_K11, K_K12) - rozumie znaczenie profesjonalizmu w wykonywanym zawodzie (K_K12) - odpowiedzialnie podejmuje zadania związane z przyszłą pracą zawodową (K_K12) |