symbol | jezyk |
---|---|
1/4882 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Zajęcia mają na celu w ogólnym zarysie przybliżyć podstawowe wiadomości z zakresu historii sztuki od starożytności po czasy współczesne ze szczególnym uwzględnieniem „warstwy kulturowej”. W swoim zamierzeniu bogato ilustrowany przeźroczami wykład ma zapewnić studentom zdobycie minimum (ze względu na ograniczony wymiar czasowy) wiedzy z zakresu historii sztuki. Szczególny nacisk położony jest na wykształcenie wśród słuchaczów umiejętności kojarzenia i „odczytywania” warstw kulturowych (przekazu kulturowego) „zapisanych” w poszczególnych dziełach sztuki. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
| |
bibliografia podstawowa | |
Podręczniki:
| |
bibliografia uzupełniająca | |
Teksty źródłowe:
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
- zna związki sztuki z innymi dziedzinami kultury różnych epok (K_W02, K_W05) | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- wartościuje (K_U03) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- dba o wspólne dobro jakim jest dziedzictwo kulturowe (K_K02) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 1.0 | wykład | zaliczenie | dr Jacek Bielak, | 1/4882/13325 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Sztuka starożytna:
Sztuka średniowieczna:
Sztuka nowożytna:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zestaw przeźroczy (wybranych z listy wcześniej udostępnionej studentom), przygotowany do kolokwium zaliczeniowego ułożony będzie w taki sposób, by sprawdzić zarówno ogólną (faktograficzną) wiedzę zdającego, jak i jego zdolności samodzielnego myślenia. Odpowiadając prawidłowo na wszystkie zadania, student może uzyskać łącznie 30 punktów (część faktograficzna – 20, opisowa – 10), by otrzymać ocenę pozytywną, zdający powinien uzyskać minimum 16 punktów. Od studentów wymagać się będzie wiedzy (ogólnej) poświęconej historii sztuki. Ze względu na ogrom materiału, przy jednocześnie niezwykle ograniczonej liczbie godzin przeznaczonych na te zajęcia (30 godzin dydaktycznych w semestrze) studenci uczestniczący w zajęciach zmuszeni będą do przygotowania w systemie tzw. pracy własnej nie omawianej na wykładach problematyki. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 3.0 | wykład | egzamin | dr Jacek Bielak, | 1/4882/13352 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zajęcia w semestrze letni poświęcone są podstawowym problemom sztuki nowoczesnej (od Wielkiej Rewolucji Francuskiej po dzień dzisiejszy). | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zestaw przeźroczy (wybranych z listy wcześniej udostępnionej studentom), przygotowany do kolokwium zaliczeniowego ułożony będzie w taki sposób, by sprawdzić zarówno ogólną (faktograficzną) wiedzę zdającego, jak i jego zdolności samodzielnego myślenia. Odpowiadając prawidłowo na wszystkie zadania, student może uzyskać łącznie 30 punktów (część faktograficzna – 20, opisowa – 10), by otrzymać ocenę pozytywną, zdający powinien uzyskać minimum 16 punktów. Od studentów wymagać się będzie wiedzy (ogólnej) poświęconej historii sztuki. Ze względu na ogrom materiału, przy jednocześnie niezwykle ograniczonej liczbie godzin przeznaczonych na te zajęcia (30 godzin dydaktycznych w semestrze) studenci uczestniczący w zajęciach zmuszeni będą do przygotowania w systemie tzw. pracy własnej nie omawianej na wykładach problematyki. |