symbol | jezyk |
---|---|
1/4850 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Cele nauczania przedmiotu koncentrują się na zapoznaniu studentów z jak najszerszym spektrum zagadnień związanych z muzyką jazzową i rozrywkową. Tematyka zajęć skupia się zarówno na aspektach teoretycznych przedmiotu (historia, style, sylwetki kompozytorów i wykonawców), jak i na jego stronie praktycznej (aranżacja, kompozycja, improwizacja fortepianowa). Nabyta wiedza ma na celu pomóc studentowi zrozumieć specyfikę muzyki jazzowej i rozrywkowej, by w przyszłości być przydatną w wykonywaniu przez niego zawodu dyrygenta. Istotnym celem przedmiotu jest także kształtowanie i rozwijanie kreatywności muzycznej studenta, jego artystycznej wrażliwości wraz z poszerzaniem znajomości literatury muzycznej. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
| |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
- omawia modele formalne utworów jazzowych oraz charakterystyczne dla nich elementy struktury dzieła muzycznego (K_W03) | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- potrafi współpracować z różnymi formacjami zespołowymi i solistami/solistą - prawidłowo odczytuje i realizuje charakterystyczny dla muzyki jazzowej i rozrywkowej sposób notacji tekst nutowego (K_U05, K_U09, K_U16) wykonującymi muzykę jazzową i rozrywkową (K_U06) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- dąży do permanentnego doskonalenia własnych umiejętności oraz do ciągłego podnoszenia poziomu własnej wiedzy (K_K01) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 15.00 | 1.0 | seminarium | zaliczenie | dr Marek Czerniewicz, | 1/4850/13255 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe skupiają się na następujących zagadnieniach:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Metody nauczania oparte są na ćwiczeniach poprzedzonych wykładami. Po serii wykładów wprowadzających dane zagadnienie (omówienie, analiza partytur i nagrań), student zobowiązany jest do aktywnej pracy nad rozwijaniem własnych umiejętności praktycznych (gra na fortepianie, improwizacja, kompozycja). W przypadku możliwości uczestnictwa w próbach akademickiego big-bandu, student powinien zadyrygować zespołem wykonującym jego utwór, aranżację lub inną wybraną kompozycję. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Na zaliczenie przedmiotu i ocenę końcową mają wpływ:
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 15.00 | 1.0 | seminarium | zaliczenie | dr Marek Czerniewicz, | 1/4850/13269 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe skupiają się na następujących zagadnieniach:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Metody nauczania oparte są na ćwiczeniach poprzedzonych wykładami. Po serii wykładów wprowadzających dane zagadnienie (omówienie, analiza partytur i nagrań), student zobowiązany jest do aktywnej pracy nad rozwijaniem własnych umiejętności praktycznych (gra na fortepianie, improwizacja, kompozycja). W przypadku możliwości uczestnictwa w próbach akademickiego big-bandu, student powinien zadyrygować zespołem wykonującym jego utwór, aranżację lub inną wybraną kompozycję. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Na zaliczenie przedmiotu i ocenę końcową mają wpływ:
|