symbol | jezyk |
---|---|
1/4849 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Pisemna praca dyplomowa (licencjacka), pisana pod kierunkiem opiekuna naukowego, powinna stanowić przedstawienie wybranej sytuacji problemowej w obszarze rzeczywistości zakreślonej ramami studiów, zawierać własną badawczą realizację jej oceny i propozycji rozwiązania. Wymienione cele zrealizowane być winny według zasad metodologicznych, w zgodzie z poprawnością aparatury pojęciowej i dokumentacji bibliograficznej oraz wymogami edytorskimi, z poszanowaniem praw autorskich. Temat pracy musi być merytorycznie związany z kierunkiem i specjalnością studiów. W podaniu skierowanym do Rady Wydziału wybór tematu należy uzasadnić: a) w aspekcie teoretycznym (temat, który dotąd nie był opracowywany lub opracowany wybiórczo, a więc podjęcie tematu zmierza do wypełnienia luki istniejącej w nauce). Uzasadnienie powinno zawierać odwołanie się do aktualnego stanu badań w literaturze tematu i przedmiotu; lub b) w aspekcie praktycznym: – np. rozpoznanie problemów i możliwość zastosowania proponowanych rozwiązań w praktyce dyrygenckiej. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Orientacyjna objętość prac:
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- | |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
- | |
efekty kształcenia - wiedza | |
- ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk o sztuce w systemie nauk humanistycznych oraz ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej (K_W05) | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- opanował warsztat naukowy w zakresie nauk o muzyce (K_U12) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- samodzielnego poszukiwania materiałów źródłowych i literatury (K_K01) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 7.50 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie bez oceny | dr hab. Andrzej Dziadek, as. mgr Beata Kotłowska, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, dr hab. Renata Skupin, | 1/4849/13254 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wymogi formalne (elementy konstrukcyjne pracy): Strona tytułowa Spis treści Wstęp Powinien zawierać:
Zasadniczy tekst pracy W zależności od tematu i koncepcji badawczej — ujęty w kilka rozdziałów, ujmujących problem badawczy w dwóch aspektach: a) teoretyczno-kontekstowym — na podstawie literatury, wyników badań/doświadczeń innych autorów; b) analitycznym — jako rezultat własnych badań/analiz autora pracy. Zakończenie Powinno zawierać syntetyczne wnioski wynikające z pracy, odnoszące się zarówno do części teoretyczno-kontekstowej, jak i analitycznej (konfrontujące oba aspekty), oraz wskazanie dalszych perspektyw badawczych w odniesieniu do podjętego tematu pracy. Bibliografia (w układzie alfabetycznym albo przedmiotowym, w tym materiały źródłowe, np. partytury i nagrania) Aneks (np. biogram kompozytora, jeśli jest to konieczne) | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 7.50 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin dyplomowy | dr hab. Andrzej Dziadek, as. mgr Beata Kotłowska, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, dr hab. Renata Skupin, | 1/4849/13268 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wymogi formalne (elementy konstrukcyjne pracy): Strona tytułowa Spis treści Wstęp Zasadniczy tekst pracy W zależności od tematu i koncepcji badawczej — ujęty w kilka rozdziałów, ujmujących problem badawczy w dwóch aspektach: a) teoretyczno-kontekstowym — na podstawie literatury, wyników badań/doświadczeń innych autorów; b) analitycznym — jako rezultat własnych badań/analiz autora pracy. Zagadnienia omawiane w części pierwszej wyznaczone są tematem pracy i ew. problemami szczegółowymi wynikającymi z problematyki badawczej. W stosunku do tematu mają szerszy i bardziej ogólny wymiar i mogą uwzględniać różne rodzaje kontekstów (np. kontekst historyczny – w obrębie gatunków i form, technik, elementów muzycznych, itp.; stylistyczny w odniesieniu do grupy twórców lub wybranego kompozytora; kulturowy; itp.). Zadaniem studenta w tej części pracy jest przede wszystkim wykazanie się umiejętnością logicznego, syntetycznego przedstawienia zebranego materiału. Oczywiste jest, że w pracy licencjackiej zakres przedstawianej literatury jest znacznie węższy niż w pracy magisterskiej; ponadto w pracy mgr mogą pojawić się elementy konfrontacji różnych stanowisk i dyskutowanie z nimi oraz samodzielnie formułowane wnioski. Część druga pracy, która powinna być najbardziej rozbudowana, wiąże się bezpośrednio z tematem i problematyką badawczą. Poddane analizie powinny być zagadnienia szczegółowe wyodrębnione w ramach problematyki badawczej (mogą stanowić tytuły kolejnych podrozdziałów). Na wstępie przedstawia się materiał badawczy i ew. opisuje bliżej metody badań. Następnie poddawane są analizie wybrane zagadnienia, przy czym analizy cząstkowe powinny kończyć się krótkimi podsumowaniami (wnioskami). Zakończenie Powinno zawierać syntetyczne wnioski wynikające z pracy, odnoszące się zarówno do części teoretyczno-kontekstowej, jak i analitycznej (konfrontujące oba aspekty), oraz wskazanie dalszych perspektyw badawczych w odniesieniu do podjętego tematu pracy. Bibliografia (w układzie alfabetycznym albo przedmiotowym, w tym materiały źródłowe, np. partytury i nagrania) Aneks (np. biogram kompozytora, jeśli jest to konieczne) | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia kursu jest wywiązanie się z zadań określonych według harmonogramu ustalonego z promotorem i przedłożenie pisemnej pracy dyplomowej, ocenianej pod względem:
Kryteria oceny dokonywanej przez recenzenta określa formularz oceny pracy dyplomowej. |