symbol | jezyk |
---|---|
1/4833 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Podstawowym celem nauczania przedmiotu na Wydziale I jest wykształcenie u studenta umiejętności praktyki kontrapunktycznej, przejawiającej się w swobodnym poruszaniu się w jego problematyce. W związku z tym, z jednej strony przedmiot ma charakter analityczny, oparty na najlepszych wzorach pochodzących z literatury, z drugiej zaś zakłada przełożenie obserwacji analitycznych i wiedzy teoretycznej na twórcze i samodzielne działanie w zakresie tworzenia określonych gatunków i form. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Od studentów wymaga się przede wszystkim systematyczności w działaniu, postępowania celowego i świadomego w odniesieniu do danego problemu kontrapunktycznego. Wymaga się więc wysokiej frekwencji w ramach każdego semestru. Wynika to przede wszystkim z konieczności systematycznej kontroli przez prowadzącego przedmiot postępów studentów, co umożliwi sprawiedliwą ocenę ich pracy. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- | |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
- posiada znajomość struktury polifonicznych form muzycznych i ich modeli formalnych (K_W03, K_U04) | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- posiada zdolność wykorzystanie wiedzy i umiejętności polifonicznych do stylowego wykonania utworów (K_U01, K_U02) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- rozumie potrzebę pogłębiania swojej wiedzy w zakresie polifonii (K_K01) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Tadeusz Dixa, | 1/4833/13204 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
J.S. Bach:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Kurs obejmuje zajęcia poświęcone analizie wybranych dzieł z literatury muzycznej przedmiotu na podstawie treści zawartych w literaturze teoretycznej. Analizy wykorzystywane są przez studentów do samodzielnej pracy twórczej. Założenia szczegółowe, np. dotyczące problematyki formy czy założeń harmonicznych, podawane są przez wykładającego. Praktyka twórcza obejmuje wszystkie treści programowe przewidziane w danym semestrze. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie semestru z oceną dokonuje się na podstawie wykonanych w semestrze ćwiczeń oraz przez sprawdzenie wiedzy nabytej przez studentów. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Tadeusz Dixa, | 1/4833/13231 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
J.S. Bach:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Kurs obejmuje zajęcia poświęcone analizie wybranych dzieł z literatury muzycznej przedmiotu na podstawie treści zawartych w literaturze teoretycznej. Analizy wykorzystywane są przez studentów do samodzielnej pracy twórczej. Założenia szczegółowe, np. dotyczące problematyki formy czy założeń harmonicznych, podawane są przez wykładającego. Praktyka twórcza obejmuje wszystkie treści programowe przewidziane w danym semestrze. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie semestru z oceną dokonuje się na podstawie wykonanych w semestrze ćwiczeń oraz przez sprawdzenie wiedzy nabytej przez studentów w ramach kolokwium. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Tadeusz Dixa, | 1/4833/13249 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
J.S. Bach:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Całość kursu obejmuje zajęcia poświęcone analizie dzieł z literatury muzycznej przedmiotu na podstawie wiedzy zawartej w literaturze teoretycznej. Analizy wykorzystywane są jako wzorcowe przykłady do samodzielnej pracy twórczej przez studentów w tworzeniu własnych zadań. Założenia szczegółowe poleconych ćwiczeń są dyskutowane, a student ostatecznie decyduje o wybranej koncepcji ćwiczenia. Praktyka twórcza obejmuje wszystkie treści programowe przewidziane w danym semestrze. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie semestru z oceną dokonuje się na podstawie wykonanych w semestrze ćwiczeń oraz przez sprawdzenie wiedzy nabytej przez studentów w ramach kolokwium. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Tadeusz Dixa, | 1/4833/13264 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
D. Buxtehude: Passacaglia d-moll BuxWV 161 J. Brahms: Kanony wokalne op. 113 S. Moniuszko: Kanony wokalne | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Kurs obejmuje zajęcia poświęcone analizie dzieł z literatury przedmiotu na podstawie wiedzy zawartej w materiale teoretycznym. Przeprowadzone analizy są również wzorcowymi przykładami dla tworzenia własnych zadań przez studentów. Koncepcje architektoniczne czy rozwiązania problemów szczegółowych dyskutowane są na zajęciach. Ostateczną decyzję w tych sprawach podejmuje student. Praktyka twórcza obejmuje wszystkie treści programowe danego semestru. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenia semestru z oceną dokonuje się na podstawie wykonanych przez studenta ćwiczeń, a w ramach egzaminu sprawdza się nabytą w trakcie kursu przedmiotu wiedzę w zakresie problematyki teoretycznej i analitycznej. |