symbol | jezyk |
---|---|
1/4825 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Przedmiot ma na celu jak najwszechstronniejsze przygotowanie studenta do samodzielnego wykonywania zawodu kompozytora muzyki teatralnej i filmowej, a także teoretyczne i praktyczne wprowadzenie go w inne, pokrewne formy twórczości, takie jak:widowisko plenerowe, słuchowisko radiowe, reklama telewizyjna i radiowa, muzyka do gier komputerowych. Zakres problematyki dotyczący przedmiotu zajęć oscyluje wokół następujących zagadnień:
Dla uzyskania wysokiej jakości rezultatów pracy ze studentem przewidziane są różnorodne formy zajęć, mające na celu doskonalenie jego warsztatu kompozytorskiego i zapewniające rozwój jego twórczej indywidualności, kreatywności, wrażliwości , poczucia estetyki oraz poziomu erudycji; m.in.:
Zawarte poniżej treści programowe, przyporządkowane do kolejnych semestrów, posiadają charakter bardzo ogólny, aczkolwiek wskazują na pewien zakres ukierunkowania działań pedagogicznych. Program nauczania powinien być dostosowany do indywidualnych możliwości i zainteresowań studentów. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
| |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
- posiada ogólną znajomość literatury muzycznej związanej z przedmiotem zajęć (K_W01) | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- potrafi samodzielnie zrealizować własne koncepcje artystyczne na gruncie muzyki teatralnej i filmowej (K_U01, K_U02) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- dąży do permanentnego doskonalenia własnych umiejętności oraz do ciągłego podnoszenia poziomu własnej wiedzy (K_K01, K_K12) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Marek Czerniewicz, as. mgr Paweł Mykietyn, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 1/4825/13165 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Główne treści programowe skupiają się na następujących zagadnieniach:
Zadania:
Prezentowane treści programowe mają na celu wprowadzenie studenta w dziedzinę kinematografii i teatru, stałe pogłębienie jego kompozytorskich umiejętności oraz rozwijanie artystycznej wrażliwości na obraz i słowo. Materiały do analizy - partytury i nagrania utworów związanych z przedmiotem zajęć. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Cotygodniowe dwugodzinne spotkania lekcyjne, uwzględniające:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Semestr kończy się egzaminem, zaliczanym na podstawie przedstawionych przez studenta prac, uprzednio skonsultowanych w czasie zajęć. Ilość prac będących przedmiotem egzaminu jest uzależniona od wielkości aparatu wykonawczego i czasu trwania. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 3.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Marek Czerniewicz, as. mgr Paweł Mykietyn, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 1/4825/13191 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Główne treści programowe skupiają się na następujących zagadnieniach:
Zadanie kompozytorskie:
Prezentowane treści programowe mają na celu stałe pogłębienie kompozytorskich umiejętności studenta na gruncie muzyki teatralnej i filmowej (swoboda muzycznej wypowiedzi w ramach rygorystycznie określonego czasu kompozycji), a także podnoszenie jego wiedzy teoretycznej związanej z kinematografią i teatrem. Równoległy rozwój w tych dwóch kierunkach ma za zadanie permanentne podnoszenie poziomu profesjonalizmu pracy studenta oraz budowanie jego indywidualności twórczej, kreatywności i artystycznej wrażliwości. Materiały do analizy - partytury i nagrania utworów związanych z przedmiotem zajęć. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Cotygodniowe dwugodzinne spotkania lekcyjne, uwzględniające:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Semestr zajęć kończy się egzaminem, zaliczanym na podstawie przedstawionych przez studenta prac, uprzednio skonsultowanych w czasie zajęć. Ilość prac będących przedmiotem egzaminu jest uzależniona od wielkości aparatu wykonawczego i czasu trwania. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 15.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Marek Czerniewicz, as. mgr Paweł Mykietyn, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 1/4825/13217 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Główne treści programowe skupiają się na następujących zagadnieniach:
Zadania kompozytorskie: 1. Skomponowanie pieśni/piosenki do wybranego z literatury (dramat, powieść, opowiadanie) odpowiedniego fragmentu tekstu. 2. Skomponowanie utworu w wybranym stylu historycznym (np. barokowym, klasycznym) mieszczącym się dokładnie w ustalonych wcześniej ramach czasowych (np.2’ 20”).
Prezentowane treści programowe mają na celu stałe pogłębienie kompozytorskich umiejętności studenta na gruncie muzyki teatralnej i filmowej (swoboda muzycznej wypowiedzi w ramach rygorystycznie określonego czasu kompozycji), a także podnoszenie jego wiedzy teoretycznej związanej z kinematografią i teatrem (zapoznanie studenta z wybitnymi indywidualnościami kompozytorskimi i reżyserskimi). Równoległy rozwój w tych dwóch kierunkach ma za zadanie permanentne podnoszenie poziomu profesjonalizmu prac studenta oraz budowanie jego indywidualności twórczej, kreatywności i artystycznej wrażliwości. Materiały do analizy - partytury i nagrania utworów związanych z przedmiotem zajęć. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Cotygodniowe dwugodzinne spotkania lekcyjne, uwzględniające:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Semestr zajęć kończy się egzaminem, zaliczanym na podstawie przedstawionych przez studenta prac, uprzednio skonsultowanych w czasie zajęć. Ilość prac będących przedmiotem egzaminu jest uzależniona od wielkości aparatu wykonawczego i czasu trwania. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 15.00 | 3.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Marek Czerniewicz, as. mgr Paweł Mykietyn, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 1/4825/13244 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Główne treści programowe skupiają się na następujących zagadnieniach:
Zadanie kompozytorskie:
Prezentowane treści programowe mają na celu stałe pogłębienie kompozytorskich umiejętności studenta na gruncie muzyki teatralnej i filmowej (swoboda muzycznej wypowiedzi w ramach rygorystycznie określonego czasu kompozycji), a także podnoszenie jego wiedzy teoretycznej związanej z kinematografią i teatrem (zapoznanie studenta z wybitnymi indywidualnościami kompozytorskimi i reżyserskimi). Równoległy rozwój w tych dwóch kierunkach ma za zadanie permanentne podnoszenie poziomu profesjonalizmu prac studenta oraz budowanie jego indywidualności twórczej, kreatywności i artystycznej wrażliwości. Materiały do analizy - partytury i nagrania utworów związanych z przedmiotem zajęć. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Cotygodniowe dwugodzinne spotkania lekcyjne, uwzględniające:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Semestr zajęć kończy się egzaminem, zaliczanym na podstawie przedstawionych przez studenta prac, uprzednio skonsultowanych w czasie zajęć. Ilość prac będących przedmiotem egzaminu jest uzależniona od wielkości aparatu wykonawczego i czasu trwania. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 15.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Marek Czerniewicz, as. mgr Paweł Mykietyn, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 1/4825/13258 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Główne treści programowe skupiają się na następujących zagadnieniach:
Zadanie kompozytorskie:
Prezentowane treści programowe mają na celu stałe pogłębienie kompozytorskich umiejętności studenta na gruncie muzyki teatralnej i filmowej (swoboda muzycznej wypowiedzi w ramach rygorystycznie określonego czasu kompozycji), a także podnoszenie jego wiedzy teoretycznej związanej z kinematografią i teatrem (zapoznanie studenta z wybitnymi indywidualnościami kompozytorskimi i reżyserskimi). Równoległy rozwój w tych dwóch kierunkach ma za zadanie permanentne podnoszenie poziomu profesjonalizmu prac studenta oraz budowanie jego indywidualności twórczej, kreatywności i artystycznej wrażliwości. Materiały do analizy - partytury i nagrania utworów związanych z przedmiotem zajęć. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Cotygodniowe dwugodzinne spotkania lekcyjne, uwzględniające:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Semestr zajęć kończy się egzaminem, zaliczanym na podstawie przedstawionych przez studenta prac, uprzednio skonsultowanych w czasie zajęć. Ilość prac będących przedmiotem egzaminu jest uzależniona od wielkości aparatu wykonawczego i czasu trwania. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 15.00 | 3.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Marek Czerniewicz, as. mgr Paweł Mykietyn, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 1/4825/13272 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Główne treści programowe skupiają się na następujących zagadnieniach:
Zadanie:
Wprowadzane treści programowe mają na celu stałe pogłębienie kompozytorskich umiejętności studenta na gruncie muzyki teatralnej i filmowej (swoboda muzycznej wypowiedzi w ramach rygorystycznie określonego czasu kompozycji), a także podnoszenie jego wiedzy teoretycznej związanej z kinematografią i teatrem (zapoznanie studenta z wybitnymi indywidualnościami kompozytorskimi i reżyserskimi). Równoległy rozwój w tych dwóch kierunkach ma za zadanie permanentne podnoszenie poziomu profesjonalizmu prac studenta oraz budowanie jego indywidualności twórczej, kreatywności i artystycznej wrażliwości. Materiały do analizy - partytury i nagrania utworów związanych z przedmiotem zajęć. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Cotygodniowe dwugodzinne spotkania lekcyjne, uwzględniające:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Semestr zajęć kończy się egzaminem, zaliczanym na podstawie przedstawionych przez studenta prac, uprzednio skonsultowanych w czasie zajęć. Ilość prac będących przedmiotem egzaminu jest uzależniona od wielkości aparatu wykonawczego i czasu trwania. |