symbol | jezyk |
---|---|
1/4824 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem nauczania kompozycji jest przygotowanie studenta do podjęcia samodzielnej działalności kompozytorskiej, tj. wykształcenie u niego umiejętności swobodnego posługiwania się różnymi technikami kompozytorskimi i tworzenie własnych kompozycji na podstawie nabytych umiejętności. Cel ten realizuje się także poprzez analizę wybranych dzieł współczesnej literatury światowej, co umożliwia ponadto doskonalenie orientacji studenta we współczesnych stylach, estetykach i trendach sztuki kompozytorskiej. Efektem nauki kompozycji jest wykształcenie przez studenta w trakcie pracy z pedagogiem indywidualnego języka twórczego i podjęcie przez niego samodzielnej twórczości muzycznej. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
| |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
- posiada wiedzę umożliwiającą docieranie do niezbędnych informacji (partytury, książki, nagrania, materiały nutowe, Internet), ich analizowanie i interpretowanie we właściwy sposób (K_W05) | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do tworzenia i realizowania własnych kompozycji i koncepcji artystycznych (K_U01, K_U11) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- realizuje własne koncepcje i działania artystyczne oparte na zróżnicowanej stylistyce, wynikającej z wykorzystania wyobraźni, ekspresji i intuicji (K_K03) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 4.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Marek Czerniewicz, dr hab. Andrzej Dziadek, as. mgr Paweł Mykietyn, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 1/4824/13164 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca z kompozytorem na studiach licencjackich rozłożona jest na 6 semestrów. Jej końcowym efektem winny być:
Podział pracy na poszczególnych semestrach zależy głównie od prowadzącego zajęcia oraz od indywidualnych zainteresowań twórczych studenta. W trakcie każdego semestru student zobowiązany jest do napisania dwu krótszych lub jednej dłuższej kompozycji wykorzystując różne formy i gatunki muzyczne, techniki kompozytorskie, aparaty wykonawcze. Zatem zaleca się skomponowanie utworów:
Materiały do analizy:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Cotygodniowe dwugodzinne spotkania lekcyjne, uwzględniające:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr zajęć kończy się egzaminem, zaliczanym na podstawie przedstawionych przez studenta prac, uprzednio skonsultowanych w czasie lekcji. Ilość utworów będących przedmiotem egzaminu jest uzależniona od wielkości aparatu wykonawczego i czasu trwania. Po każdym semestrze student jest zobowiązany do prezentacji jednego z napisanych utworów na koncercie publicznym w Akademii Muzycznej lub w innym miejscu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 4.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Marek Czerniewicz, dr hab. Andrzej Dziadek, as. mgr Paweł Mykietyn, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 1/4824/13190 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca z kompozytorem na studiach licencjackich rozłożona jest na 6 semestrów. Jej końcowym efektem winny być:
Podział pracy na poszczególnych semestrach zależy głównie od prowadzącego zajęcia oraz od indywidualnych zainteresowań twórczych studenta. W trakcie każdego semestru student zobowiązany jest do napisania dwu krótszych lub jednej dłuższej kompozycji wykorzystując różne formy i gatunki muzyczne, techniki kompozytorskie, aparaty wykonawcze. Zatem zaleca się skomponowanie utworów:
Materiały do analizy:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Cotygodniowe dwugodzinne spotkania lekcyjne, uwzględniające:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr zajęć kończy się egzaminem, zaliczanym na podstawie przedstawionych przez studenta prac, uprzednio skonsultowanych w czasie lekcji. Ilość utworów będących przedmiotem egzaminu jest uzależniona od wielkości aparatu wykonawczego i czasu trwania. Po każdym semestrze student jest zobowiązany do prezentacji jednego z napisanych utworów na koncercie publicznym w Akademii Muzycznej lub w innym miejscu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 4.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Marek Czerniewicz, dr hab. Andrzej Dziadek, as. mgr Paweł Mykietyn, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 1/4824/13216 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca z kompozytorem na studiach licencjackich rozłożona jest na 6 semestrów. Jej końcowym efektem winny być:
Podział pracy na poszczególnych semestrach zależy głównie od prowadzącego zajęcia oraz od indywidualnych zainteresowań twórczych studenta. W trakcie każdego semestru student zobowiązany jest do napisania dwu krótszych lub jednej dłuższej kompozycji wykorzystując różne formy i gatunki muzyczne, techniki kompozytorskie, aparaty wykonawcze. Zatem zaleca się skomponowanie utworów:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Cotygodniowe dwugodzinne spotkania lekcyjne, uwzględniające:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr zajęć kończy się egzaminem, zaliczanym na podstawie przedstawionych przez studenta prac, uprzednio skonsultowanych w czasie lekcji. Ilość utworów będących przedmiotem egzaminu jest uzależniona od wielkości aparatu wykonawczego i czasu trwania. Po każdym semestrze student jest zobowiązany do prezentacji jednego z napisanych utworów na koncercie publicznym w Akademii Muzycznej lub w innym miejscu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 4.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Marek Czerniewicz, dr hab. Andrzej Dziadek, as. mgr Paweł Mykietyn, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 1/4824/13243 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca z kompozytorem na studiach licencjackich rozłożona jest na 6 semestrów. Jej końcowym efektem winny być:
Podział pracy na poszczególnych semestrach zależy głównie od prowadzącego zajęcia oraz od indywidualnych zainteresowań twórczych studenta. W trakcie każdego semestru student zobowiązany jest do napisania dwu krótszych lub jednej dłuższej kompozycji wykorzystując różne formy i gatunki muzyczne, techniki kompozytorskie, aparaty wykonawcze. Zatem zaleca się skomponowanie utworów:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Cotygodniowe dwugodzinne spotkania lekcyjne, uwzględniające:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr zajęć kończy się egzaminem, zaliczanym na podstawie przedstawionych przez studenta prac, uprzednio skonsultowanych w czasie lekcji. Ilość utworów będących przedmiotem egzaminu jest uzależniona od wielkości aparatu wykonawczego i czasu trwania. Po każdym semestrze student jest zobowiązany do prezentacji jednego z napisanych utworów na koncercie publicznym w Akademii Muzycznej lub w innym miejscu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 30.00 | 4.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Marek Czerniewicz, dr hab. Andrzej Dziadek, as. mgr Paweł Mykietyn, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 1/4824/13257 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca z kompozytorem na studiach licencjackich rozłożona jest na 6 semestrów. Jej końcowym efektem winny być:
Podział pracy na poszczególnych semestrach zależy głównie od prowadzącego zajęcia oraz od indywidualnych zainteresowań twórczych studenta. W trakcie każdego semestru student zobowiązany jest do napisania dwu krótszych lub jednej dłuższej kompozycji wykorzystując różne formy i gatunki muzyczne, techniki kompozytorskie, aparaty wykonawcze. Zatem zaleca się skomponowanie utworów:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Cotygodniowe dwugodzinne spotkania lekcyjne, uwzględniające:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr zajęć kończy się egzaminem, zaliczanym na podstawie przedstawionych przez studenta prac, uprzednio skonsultowanych w czasie lekcji. Ilość utworów będących przedmiotem egzaminu jest uzależniona od wielkości aparatu wykonawczego i czasu trwania. Po każdym semestrze student jest zobowiązany do prezentacji jednego z napisanych utworów na koncercie publicznym w Akademii Muzycznej lub w innym miejscu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 30.00 | 8.0 | ćwiczenia | egzamin dyplomowy | dr Marek Czerniewicz, dr hab. Andrzej Dziadek, as. mgr Paweł Mykietyn, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 1/4824/13271 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca z kompozytorem na studiach licencjackich rozłożona jest na 6 semestrów. Jej końcowym efektem winny być:
Podział pracy na poszczególnych semestrach zależy głównie od prowadzącego zajęcia oraz od indywidualnych zainteresowań twórczych studenta. W trakcie każdego semestru student zobowiązany jest do napisania dwu krótszych lub jednej dłuższej kompozycji wykorzystując różne formy i gatunki muzyczne, techniki kompozytorskie, aparaty wykonawcze. Zatem zaleca się skomponowanie utworów:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Cotygodniowe dwugodzinne spotkania lekcyjne, uwzględniające:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr zajęć kończy się egzaminem, zaliczanym na podstawie przedstawionych przez studenta prac, uprzednio skonsultowanych w czasie lekcji. Ilość utworów będących przedmiotem egzaminu jest uzależniona od wielkości aparatu wykonawczego i czasu trwania. Po każdym semestrze student jest zobowiązany do prezentacji jednego z napisanych utworów na koncercie publicznym w Akademii Muzycznej lub w innym miejscu. W ramach egzaminu dyplomowego student przedstawia duży utwór symfoniczny lub wokalno-instrumentalny wraz z analizą tego utworu przedstawioną w formie pracy pisemnej (dyplomowej). Pożądane, lecz nieobowiązkowe jest dostarczenie nagrania utworu dyplomowego. Ponadto dyplomant jest zobowiązany do przygotowania publicznego koncertu autorskiego, na którym wykonana zostanie kompozycja przedstawiona do dyplomu lub kilka dawniejszych utworów napisanych w czasie studiów. |