symbol | jezyk |
---|---|
1/4815 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Dwuletni kurs języka włoskiego obejmuje 120 godzin lekcyjnych, z czego 60 godzin przypada na I rok studiów, 60 godzin na II rok. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, obejmują każdorazowo 2 jednostki lekcyjne i prowadzone są w formie ćwiczeń. Każdy semestr kończy się zaliczeniem na stopień, a po zaliczeniu czwartego semestru następuje egzamin. Celem nauczania języka włoskiego na dwuletnim kursie od podstaw jest opanowanie przez studentów umiejętności:
Student studiów licencjackich na egzaminie powinien wykazać stopień znajomości języka na poziomie B2 zgodnie z Europejskim systemem opisu kształcenia językowego Rady Europy. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
- | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
| |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
- student posiada wiedzę umożliwiającą docieranie do informacji dotyczących specjalności kompozycji w języku obcym (książki, nagrania, internet) i ich analizowanie (K_W05) | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- student jest przygotowany do współpracy z innymi muzykami i porozumiewania się przy tym językiem obcym (K_U06) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_K01) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | Alina Żołnierkiewicz, as. mgr, | 1/4815/13155 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zagadnienia gramatyczne:
Zagadnienia leksykalne:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Przeważającą metodą na zajęciach z języka włoskiego jest metoda komunikacyjna zmierzająca do rozwinięcia u studentów umiejętności komunikowania się w obcym języku. W tym celu stosowane są rożne techniki i strategie takie jak: dyskusja, opowiadanie, wywiad, odgrywanie scenek, gry i zabawy językowe, praca z materiałami autentycznymi. W pracy nad tekstami fachowymi występują elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Podstawą do zaliczenia semestru jest:
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | Alina Żołnierkiewicz, as. mgr, | 1/4815/13178 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zagadnienia gramatyczne:
Zagadnienia leksykalne:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Przeważającą metodą na zajęciach z języka włoskiego jest metoda komunikacyjna zmierzająca do rozwinięcia u studentów umiejętności komunikowania się w obcym języku. W tym celu stosowane są rożne techniki i strategie takie jak: dyskusja, opowiadanie, wywiad, odgrywanie scenek, gry i zabawy językowe, praca z materiałami autentycznymi. W pracy nad tekstami fachowymi występują elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Podstawą do zaliczenia semestru jest:
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | Alina Żołnierkiewicz, as. mgr, | 1/4815/13203 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zagadnienia gramatyczne:
Zagadnienia leksykalne:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Przeważającą metodą na zajęciach z języka włoskiego jest metoda komunikacyjna zmierzająca do rozwinięcia u studentów umiejętności komunikowania się w obcym języku. W tym celu stosowane są rożne techniki i strategie takie jak: dyskusja, opowiadanie, wywiad, odgrywanie scenek, gry i zabawy językowe, praca z materiałami autentycznymi. W pracy nad tekstami fachowymi występują elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Podstawą do zaliczenia semestru jest:
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin | Alina Żołnierkiewicz, as. mgr, | 1/4815/13230 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zagadnienia gramatyczne:
Zagadnienia leksykalne:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Przeważającą metodą na zajęciach z języka włoskiego jest metoda komunikacyjna zmierzająca do rozwinięcia u studentów umiejętności komunikowania się w obcym języku. W tym celu stosowane są rożne techniki i strategie takie jak: dyskusja, opowiadanie, wywiad, odgrywanie scenek, gry i zabawy językowe, praca z materiałami autentycznymi. W pracy nad tekstami fachowymi występują elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Podstawą do zaliczenia semestru jest:
Egzamin końcowy jest egzaminem ustnym, polega na prezentacji krótkiego tekstu fachowego oraz wykazaniem się umiejętnością rozmowy na podstawowe tematy życiowe. |