symbol | jezyk |
---|---|
1/4789 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem nauczania jest zapoznanie studentów z technikami kompozytorskimi XX wieku. Głównym założeniem przedmiotu jest ukształtowanie umiejętności analizy i interpretacji warstwy językowej i technologicznej dzieła muzycznego oraz umiejętności pozyskiwania i wykorzystywania materiałów źródłowych. Stąd w ramach prowadzenia przedmiotu dokonuje się teoretycznej prezentacji wybranych technik kompozytorskich, adekwatnych metod badawczych, analizy reprezentatywnych dzieł muzycznych, poznanie wybranej bibliografii. Rezultatem tych działań ma być wyrobienie umiejętności opisu własności współczesnego warsztatu kompozytorskiego. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
--- | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
| |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
--- | |
efekty kształcenia - wiedza | |
- posiada orientację w zakresie problematyki związanej z technologiami stosowanymi w muzyce oraz z technikami multimedialnymi (K_W14) | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- posiada umiejętność wykorzystywania wiedzy dotyczącej podstawowych kryteriów stylistycznych wykonywanych utworów (K_U05) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_K01) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Teresa Błaszkiewicz, | 1/4789/13088 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Repertuar dobierany jest na bieżąco przy udziale grup studenckich. Efektem kształcenia jest umiejętność analizy dzieła dodekafonicznego oraz umiejętność tworzenia prostej konstrukcji dodekafonicznej: serii określonego typu i cyklu wariacji z poznanymi środkami przekształceń serii. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład, ćwiczenia, analiza, prezentacja. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie ćwiczeń – studiów technicznych realizowanych na autorskiej serii, zaliczenie cyklu miniatur dodekafonicznych, zaliczenie analizy dzieła dodekafonicznego. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Teresa Błaszkiewicz, | 1/4789/13111 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Repertuar dobierany jest na bieżąco przy udziale grup studenckich. Efektem kształcenia na być utrwalenie wiedzy o zapoznanych technikach, umiejętność rozpoznania odpowiedniej techniki kompozytorskiej w dziele muzycznym (reprezentatywnym), dostosowanie odpowiednich metod analitycznych i dokonanie analizy wybranego dzieła oraz prezentacja wyników badań w formie referatu. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład z prezentacją, ćwiczenia analityczne. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie ćwiczeń, analiz, zaliczenie pracy semestralnej (referat), egzamin końcowy pisemny (opis teoretyczny wyznaczonych technik, test – rozpoznanie techniki kompozytorskiej na podstawie wycinka partytury). Każde zadanie podlega ocenie do 25 p., ocena końcowa jest średnią ocen cząstkowych. |