Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Programy edytorskie

symboljezyk
1/4773polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu
  • ogólne zaznajomienie z architekturą komputera osobistego;
  • wykształcenie umiejętności swobodnego poruszania się w systemie Windows na poziomie podstawowym;
  • informacje o nośnikach danych;
  • podstawowa edycja tekstu;
  • podstawowa obróbka dźwięku;
  • podstawowa obróbka obrazu;
  • edycja nut w programie Finale.
sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe
  • Obsługa komputera osobistego.
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

---

bibliografia podstawowa
  1. Siemieniecki B.: Komputer w edukacji. Podstawowe problemy technologii informacyjnej, Wyd. Adam Marszałek Toruń 1999.
  2. Lewowicki T., Siemieniecki B. (red.): Współczesna technologia informacyjna i edukacja medialna, Wyd. Adam Marszałek Toruń 2004.
  3. Lewowicki T., Siemieniecki B.: Media w procesie informacyjno-komunikacyjnym, Wyd. Adam Marszałek Toruń 2004.
bibliografia uzupełniająca
  1. Jabłońska M. (red.): Estetyka. Sztuka. Media. Przestrzenie i konteksty pedagogiczne, Wyd. Atut Wrocław 2008.
  2. Gajda J.: Media w edukacji, Wyd. Impuls Kraków 2008.
  3. Osiński Z.: Technologia informacyjna w edukacji humanistycznej, Wyd. Mado Poznań 2005.
efekty kształcenia - wiedza

- posiada wiedzę umożliwiającą docieranie do niezbędnych informacji dotyczących specjalności dyrygentury symfoniczno-operowej (książki, nagrania, materiały nutowe, Internet), ich analizowanie i interpretowanie we właściwy sposób (K_W09)
- posiada orientację w zakresie problematyki związanej z technologiami stosowanymi w muzyce oraz z technikami multimedialnymi (K_W14)
- rozróżnia pojęcia i techniki używane w specjalistycznym oprogramowaniu komputerowym (K_W14)
- poprawnie definiuje czynności i procesy odnoszące się do edytorów (K_W17)

efekty kształcenia - umiejętności

- rozwiązuje problemy techniczne związane ze specyfiką przedmiotu (K_U15)
- samodzielnie konstruuje próbki tekstowe, nutowe i audialne (K_U24)
- potrafi wybierać spośród rozwiązań typowych i proponować ich alternatywy (K_U23, K_U24)

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_K01)
- posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów (K_K04)
- umie gromadzić, analizować i w świadomy sposób interpretować potrzebne informacje (K_K02)
- w sposób świadomy i profesjonalny umie zaprezentować własną działalność artystyczną (K_K13)
- przewiduje skutki swoich działań i dokonuje ich krytycznej analizy (K_K08)

Semestry

Dyrygentura
Dyrygentura symfoniczno-operowa (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 18/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
115.001.0ćwiczeniazaliczenie bez ocenymgr Piotr Jędrzejczyk, 1/4773/13038
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • sloty płyty głównej, złącza komputerowe, procesor, karty rozszerzeń, urządzenia peryferyjne itp.;
  • typy plików, uruchamianie aplikacji, praca w „oknach”, wyszukiwanie plików itp.;
  • nośniki danych (HD, FD, CD, CD-R/RW, DVD, DVD-R/RW, Blu-Ray, pendrive);
  • edytory tekstu (Open Office, MS Office);
  • prezentacje multimedialne (MS Power Point).
metody dydaktyczne

Przedmiot prowadzony jest w grupach do 10 osób. Wszystkie nowo wprowadzane elementy programowe wykładający objaśnia, opisuje, ew. ilustruje, następnie studenci wykonują ćwiczenia na komputerach. Program pracy w danym semestrze podzielony jest na kilka działów, z których każdy kończy się testem.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przedmiot ma charakter ćwiczeniowy i zaliczenie semestru bez oceny dokonuje się na podstawie frekwencji studentów oraz zaliczeń kolokwiów cząstkowych (testów), przygotowanych przez wykładającego.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
215.001.0ćwiczeniazaliczenie bez ocenymgr Piotr Jędrzejczyk, 1/4773/13063
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • nagrywanie, edycja, montaż fali dźwiękowej;
  • typy plików dźwiękowych (kompresja i dekompresja);
  • podstawowe zagadnienia akustyki;
  • edycja nut: wpisywanie partytury, odsłuch, kanały MIDI, przypisywanie barw instrumentów, zapisywanie partytury w formie obrazu, przystosowanie obrazu do wykorzystania w edytorze tekstu itp.).
metody dydaktyczne

Przedmiot prowadzony jest w grupach do 10 osób. Wszystkie nowo wprowadzane elementy programowe wykładający objaśnia, opisuje, ew. ilustruje, następnie studenci wykonują ćwiczenia na komputerach. Program pracy w danym semestrze podzielony jest na kilka działów, z których każdy kończy się testem.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przedmiot ma charakter ćwiczeniowy i zaliczenie semestru bez oceny dokonuje się na podstawie frekwencji studentów oraz zaliczeń kolokwiów cząstkowych (testów), przygotowanych przez wykładającego.

wykonanie: www.ansta.pl