Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
Programy edytorskie
symbol | jezyk |
1/4773 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu |
- ogólne zaznajomienie z architekturą komputera osobistego;
- wykształcenie umiejętności swobodnego poruszania się w systemie Windows na poziomie podstawowym;
- informacje o nośnikach danych;
- podstawowa edycja tekstu;
- podstawowa obróbka dźwięku;
- podstawowa obróbka obrazu;
- edycja nut w programie Finale.
|
sposób realizacji |
zajęcia stacjonarne |
wymagania wstępne i dodatkowe |
- Obsługa komputera osobistego.
|
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu |
--- |
bibliografia podstawowa |
- Siemieniecki B.: Komputer w edukacji. Podstawowe problemy
technologii
informacyjnej, Wyd. Adam Marszałek Toruń 1999.
- Lewowicki T.,
Siemieniecki B. (red.): Współczesna technologia informacyjna i edukacja
medialna, Wyd. Adam Marszałek Toruń 2004.
- Lewowicki T., Siemieniecki
B.: Media w procesie informacyjno-komunikacyjnym, Wyd. Adam Marszałek
Toruń 2004.
|
bibliografia uzupełniająca |
- Jabłońska M. (red.): Estetyka. Sztuka. Media. Przestrzenie i konteksty pedagogiczne, Wyd.
Atut Wrocław 2008.
- Gajda J.: Media w edukacji, Wyd.
Impuls Kraków 2008.
- Osiński Z.: Technologia informacyjna w edukacji humanistycznej, Wyd.
Mado Poznań 2005.
|
efekty kształcenia - wiedza |
- posiada wiedzę umożliwiającą docieranie do niezbędnych informacji dotyczących specjalności dyrygentury symfoniczno-operowej (książki, nagrania, materiały nutowe, Internet), ich analizowanie i interpretowanie we właściwy sposób (K_W09) - posiada orientację w zakresie problematyki związanej z technologiami stosowanymi w muzyce oraz z technikami multimedialnymi (K_W14) - rozróżnia pojęcia i techniki używane w specjalistycznym oprogramowaniu komputerowym (K_W14) - poprawnie definiuje czynności i procesy odnoszące się do edytorów (K_W17) |
efekty kształcenia - umiejętności |
- rozwiązuje problemy techniczne związane ze specyfiką przedmiotu (K_U15) - samodzielnie konstruuje próbki tekstowe, nutowe i audialne (K_U24) - potrafi wybierać spośród rozwiązań typowych i proponować ich alternatywy (K_U23, K_U24) |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne |
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_K01) - posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów (K_K04) - umie gromadzić, analizować i w świadomy sposób interpretować potrzebne informacje (K_K02) - w sposób świadomy i profesjonalny umie zaprezentować własną działalność artystyczną (K_K13) - przewiduje skutki swoich działań i dokonuje ich krytycznej analizy (K_K08) |
Semestry
Dyrygentura
Dyrygentura symfoniczno-operowa (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 18/zimowy)
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
1 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie bez oceny | mgr Piotr Jędrzejczyk, | 1/4773/13038 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- sloty płyty głównej, złącza komputerowe, procesor, karty rozszerzeń, urządzenia peryferyjne itp.;
- typy plików, uruchamianie aplikacji, praca w „oknach”, wyszukiwanie plików itp.;
- nośniki danych (HD, FD, CD, CD-R/RW, DVD, DVD-R/RW, Blu-Ray, pendrive);
- edytory tekstu (Open Office, MS Office);
- prezentacje multimedialne (MS Power Point).
|
metody dydaktyczne |
Przedmiot prowadzony jest w grupach do 10 osób. Wszystkie nowo
wprowadzane elementy programowe wykładający objaśnia, opisuje, ew.
ilustruje, następnie studenci wykonują ćwiczenia na komputerach. Program
pracy w danym semestrze podzielony jest na kilka działów, z których
każdy kończy się testem. |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Przedmiot ma charakter ćwiczeniowy i zaliczenie
semestru bez oceny dokonuje się na podstawie frekwencji studentów oraz zaliczeń
kolokwiów cząstkowych (testów), przygotowanych przez wykładającego. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
2 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie bez oceny | mgr Piotr Jędrzejczyk, | 1/4773/13063 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- nagrywanie, edycja,
montaż fali dźwiękowej;
- typy plików dźwiękowych (kompresja i dekompresja);
- podstawowe zagadnienia akustyki;
- edycja nut: wpisywanie partytury, odsłuch, kanały MIDI, przypisywanie barw instrumentów,
zapisywanie partytury w formie obrazu, przystosowanie obrazu do wykorzystania w
edytorze tekstu itp.).
|
metody dydaktyczne |
Przedmiot prowadzony jest w grupach do 10 osób. Wszystkie nowo
wprowadzane elementy programowe wykładający objaśnia, opisuje, ew.
ilustruje, następnie studenci wykonują ćwiczenia na komputerach. Program
pracy w danym semestrze podzielony jest na kilka działów, z których
każdy kończy się testem. |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Przedmiot ma charakter ćwiczeniowy i zaliczenie
semestru bez oceny dokonuje się na podstawie frekwencji studentów oraz zaliczeń
kolokwiów cząstkowych (testów), przygotowanych przez wykładającego. |