Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Język francuski

symboljezyk
1/4764polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Założeniem kursu jest zapoznanie studentów z językiem francuskim w stopniu podstawowym, zainteresowanie kulturą  i obyczajowością francuską  i romańską. Celem jest wyrobienie umiejętności komunikowania się w mowie i piśmie w tematyce życia codziennego, szczególnie w sytuacjach związanych ze sferą artystyczną i  zawodową. Ćwiczenia polegają na słuchaniu i rozumieniu, czytaniu, konwersacji oraz pisaniu.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe
  • Klasyfikacja studentów do poszczególnej grupy odbywa się na podstawie świadectwa oraz rozmowy kwalifikacyjnej.
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Poza obowiązkowymi ćwiczeniami z języka zaleca się: oglądanie TV, filmów w wersji oryginalnej z napisami, lekturę prasy i książek, uczestniczenie w działalności kulturalnej Stowarzyszenia Alliance Francaise.

bibliografia podstawowa
  1. Podręcznik Alter Ego cz.1, 2
  2. Słownik dwujęzyczny wg K.Kupisza i B.Kielskiego
  3. Dictionnaire de la langue  francaise "Le Petit Robert" /ostatnie wydanie/
bibliografia uzupełniająca
  1. Materiały własnego autorstwa,
  2. Przedruki z internetu,
  3. Literatura piękna /fragmenty/,
  4. Teksty piosenek
efekty kształcenia - wiedza

- student posiada wiedzę umożliwiającą docieranie do informacji dotyczących specjalności dyrygentury w języku obcym (książki, nagrania, internet) i ich analizowanie (K_W09)
- student rozpoznaje wzajemne relacje zachodzące między teoretycznymi i praktycznymi aspektami nauki języka obcego (K_W17)
- zna terminologię związaną z własną specjalizacją zawodową (K_W05)
- posiada ogólną wiedzę z zakresu kulturoznawstwa i obyczajowości danego kręgu językowego (K_W19)

efekty kształcenia - umiejętności

- student jest przygotowany do współpracy jako dyrygent z innymi muzykami w różnego typu zespołach i porozumiewania się przy tym językiem obcym (K_U07)
- student posiada umiejętność współpracy z solistą i porozumiewania się z nim w języku obcym (K_U08)
- student ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artystycznych, właściwych dla studiowanego kierunku, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K_U20)
- wykazuje umiejętność samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych (K_U16)

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

- student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_K01)
- student umie gromadzić, analizować i w świadomy sposób interpretować potrzebne informacje (K_K02)
- posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej (K_K04)
- w świadomy sposób kontroluje swoje emocje i zachowania (K_K07)
- jest zdolny do definiowania własnych sądów i przemyśleń na tematy społeczne, naukowe oraz umie je umiejscowić w obrębie własnej pracy artystycznej (K_K09)
- student umie posługiwać się fachową terminologią z zakresu dziedziny muzyki (K_K14)

Semestry

Dyrygentura
Dyrygentura symfoniczno-operowa (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 18/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
130.002.0ćwiczeniazaliczenie Maria Kubala, as. mgr, 1/4764/13029
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Nabycie sprawności komunikowania się w mowie i piśmie w tematyce życia codziennego, w zależności od stopnia zaawansowania.

Grupa podstawowa: nauka podstawowych pojęć i konstrukcji językowej specyficznych dla języka francuskiego.

Grupa średnio zaawansowana: integracja językowa grupy pod względem gramatycznym i leksykalnym. Rozwijanie słownictwa.

metody dydaktyczne

1. Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych,

2. Słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów,

3. Czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów,

4. Pisanie tekstów odpowiednio do poziomu grupy.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

1. Warunkiem zaliczenia jest uczestniczenie w ćwiczeniach tzw: obecność obowiązkowa

2. Aktywność na ćwiczeniach i praca indywidualna poza ćwiczeniami.

3. Zaliczenie ćwiczeń, testów, kolokwiów, które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego.

Kryterium oceny semestralnej  odbywa się wg przyjętej skali 13-25 pkt.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
230.002.0ćwiczeniazaliczenie Maria Kubala, as. mgr, 1/4764/13052
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Grupa podstawowa: nabywanie umiejętności opisywania rzeczywistości.

Grupa średnio zaawansowana: ugruntowanie i rozwijanie sprawności nabytych w I semestrze.

metody dydaktyczne

1. Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych,

2. Słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów,

3. Czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów,

4. Pisanie tekstów odpowiednio do poziomu grupy.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

1. Warunkiem zaliczenia jest uczestniczenie w ćwiczeniach tzw:obecność obowiązkowa

2. Aktywność na ćwiczeniach i praca indywidualna poza ćwiczeniami.

3. Zaliczenie ćwiczeń, testów, kolokwiów, które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego.

Kryterium oceny semestralnej  odbywa się wg przyjętej skali 13-25 pkt.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.002.0ćwiczeniazaliczenie Maria Kubala, as. mgr, 1/4764/13075
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Wybór treści zależy od poziomu grupy.

Grupa podstawowa:poznanie struktur językowych pozwalających porozumieć się w podstawowych czasach.

Grupa średnio zaawansowana: poznawanie nowych struktur językowych i wdrażanie ich do komunikowania się w języku francuskim.

metody dydaktyczne

1. Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych,

2. Słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów,

3. Czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów,

4. Pisanie tekstów odpowiednio do poziomu grupy.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

1. Warunkiem zaliczenia jest uczestniczenie w ćwiczeniach tzw: obecność obowiązkowa

2. Aktywność na ćwiczeniach i praca indywidualna poza ćwiczeniami.

3. Zaliczenie ćwiczeń, testów, kolokwiów, które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego.

Kryterium oceny semestralnej  odbywa się wg przyjętej skali 13-25 pkt.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.002.0ćwiczeniazaliczenie Maria Kubala, as. mgr, 1/4764/13099
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Wybór treści zależy od poziomu grupy.

Grupa podstawowa: ugruntowanie umiejętności porozumiewania się w stopniu podstawowym.Praca z prostym tekstem fachowym (czytanie, tłumaczenie i streszczenie).

Grupa średnio zaawansowana: praca z tekstem fachowym.

Analiza zagadnień językowych.Ugruntowanie wiedzy i umiejętności.

metody dydaktyczne

1. Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych,

2. Słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów,

3. Czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów,

4. Pisanie tekstów odpowiednio do poziomu grupy.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

1. Warunkiem zaliczenia jest uczestniczenie w ćwiczeniach tzw: obecność obowiązkowa

2. Aktywność na ćwiczeniach i praca indywidualna poza ćwiczeniami.

3. Zaliczenie ćwiczeń, testów, kolokwiów, które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego.

Kryterium oceny semestralnej  odbywa się wg przyjętej skali 13-25 pkt.

wykonanie: www.ansta.pl