Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Język angielski

symboljezyk
1/4763polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Umiejętność komunikowania się w zależności od poziomu zaawansowania grupy. Wyrobienie umiejętności: a)rozumienia komunikatów ustnych, pisemnych; b)formułowanie komunikatów ustnych, pisemnych.

Sposób realizacji: ćwiczenia a) słuchanie, b) czytanie, c) pisanie, d) konwersacja.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe
  • Klasyfikacja odbywa się na podstawie a) testu, b) rozmowy kwalifikacyjnej.
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu
  • Czytanie prasy + internet,
  • oglądanie TV oraz filmów w wersji oryginalnej,
  • lektury,
  • branie udziału w wydarzeniach kulturalnych dotyczących języka angielskiego.
bibliografia podstawowa
  1. Baker, Ann and Goldstein Sharon, Pronunciation Pairs. New York: Cambridge UP, 2008
  2. Baker, Ann, Sheep or Ship. Cambridge: Cambridge UP, 2006.
  3. Baker, Ann, Tree or Three. Cambridge: Cambridge UP, 2006.
  4. Goss, Philip and Widawski Maciej. American English Pronunciation. Sopot: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 1995
  5. Handcock, Mark. English Pronunciation in Use. Italy: Cambridge UP, 2004
  6. Klippel, Frederike. Keep Talking. Avon: The Bath Press, 1994
  7. Marks, Jonathan.  English Pronunciation in Use. Elementary. Cambridge: Cambridge UP, 2007
  8. Underhill, Adrian. Sound Foundations. Thailand: Macmillan Publishers Limited, 2005
  9. Vaughan-Rees, Michael. Test your Pronunciation. China: Pearson Education Limited, 2006
  10. Wellman, Guy. Wordbuilder. Oxford: Heinemann International, 1989
  11. Wells, J.C, Longman Pronunciation Dictionary. Harlow: Longman Group UK Limited, 1992.
  12. Słowniki jednojęzyczne (ostatnie wydania)
  13. Kserokopie materiałów uzupełniających
  14. Własne opracowania pedagoga prowadzącego
bibliografia uzupełniająca
  1. prasa;
  2. materiały z internetu; 
  3. literatura; 
  4. teksty piosenek.
efekty kształcenia - wiedza

- student posiada wiedzę umożliwiającą docieranie do informacji dotyczących specjalności dyrygentury w języku obcym (książki, nagrania, internet) i ich analizowanie (K_W09)
- student rozpoznaje wzajemne relacje zachodzące między teoretycznymi i praktycznymi aspektami nauki języka obcego (K_W17)
- zna terminologię związaną z własną specjalizacją zawodową (K_W05)
- posiada ogólną wiedzę z zakresu kulturoznawstwa i obyczajowości danego kręgu językowego (K_W19)

efekty kształcenia - umiejętności

- student jest przygotowany do współpracy jako dyrygent z innymi muzykami w różnego typu zespołach i porozumiewania się przy tym językiem obcym (K_U07)
- student posiada umiejętność współpracy z solistą i porozumiewania się z nim w języku obcym (K_U08)
- student ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artystycznych, właściwych dla studiowanego kierunku, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K_U20)
- wykazuje umiejętność samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych (K_U16)

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

- student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_K01)
- student umie gromadzić, analizować i w świadomy sposób interpretować potrzebne informacje (K_K02)
- posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej (K_K04)
- w świadomy sposób kontroluje swoje emocje i zachowania (K_K07)
- jest zdolny do definiowania własnych sądów i przemyśleń na tematy społeczne, naukowe oraz umie je umiejscowić w obrębie własnej pracy artystycznej (K_K09)
- student umie posługiwać się fachową terminologią z zakresu dziedziny muzyki (K_K14)

Semestry

Dyrygentura
Dyrygentura symfoniczno-operowa (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 18/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
130.002.0ćwiczeniazaliczeniemgr Agata Bobras, Ewa Helman, as. mgr, 1/4763/13028
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Wybór treści programowych zależy od poziomu grupy.

Integracja językowa grupy pod względem gramatycznym i leksykalnym.

metody dydaktyczne

Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych; słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów; czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów; pisanie tekstów odpowiadających poziomowi grupy.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Uczestnictwo w zajęciach; aktywność; zaliczenie ze stopniem pozytywnym  testów, kolokwiów.

Kryteria oceniania według przyjętej skali (10-25 ptk)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
230.001.5ćwiczeniazaliczeniemgr Agata Bobras, Ewa Helman, as. mgr, 1/4763/13051
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Ugruntowanie i rozwijanie sprawności nabytych w semestrze poprzednim.

metody dydaktyczne

Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych; słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów; czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów; pisanie tekstów odpowiadających poziomowi grupy.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Uczestnictwo w zajęciach, aktywność, zaliczenie ze stopniem pozytywnym testów, kolokwiów.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.002.0ćwiczeniazaliczeniemgr Agata Bobras, Ewa Helman, as. mgr, st. wykł. Anna Laube, mgr Małgorzata Wojciechowska, 1/4763/13074
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Poznawanie nowych struktur językowych i wdrażanie ich w użycie; komunikowanie się w języku angielskim.

metody dydaktyczne

Aktywizowanie studentów do samodzielności językowej - dialogi,opowiadania, streszczenia.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Uczestnictwo w zajęciach; aktywność; zaliczenie ze stopniem pozytywnym testów, kolokwiów.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.002.0ćwiczeniazaliczeniemgr Agata Bobras, Ewa Helman, as. mgr, st. wykł. Anna Laube, mgr Małgorzata Wojciechowska, 1/4763/13098
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Praca z tekstem fachowym.

metody dydaktyczne

Zwrócenie uwagi na wydajną pracę własną studentów.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Uczestnictwo w zajęciach, aktywność, zaliczenie ze stopniem pozytywnym testów, kolokwiów, które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego po 4 semestrze; zaliczenie tekstu fachowego.

wykonanie: www.ansta.pl