symbol | jezyk |
---|---|
4/4671 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Zdobywanie różnorodnego doświadczenia w zakresie pracy pedagogicznej w instytucjach kultury związanych z edukacją muzyczną. Poznawanie szerokiego spektrum problematyki związanej z działalnością pedagogiczną, poprzez uczestnictwo w zajęciach na zasadzie obserwacji lub czynnego udziału. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Psychologia, pedagogika, metodyka, dydaktyka | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Udział w seminariach i kursach mistrzowskich, obecność na wykładach metodycznych dla nauczycieli. | |
bibliografia podstawowa | |
Podręczniki i materiały nutowe używane podczas zajęć. | |
bibliografia uzupełniająca | |
Programy autorskie tworzone przez nauczycieli prowadzących zajęcia | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Zna zasady funkcjonowania i organizacji pracy w placówkach kulturalnych i edukacyjnych. Rozumie problemy związane z prowadzeniem zajęć muzycznych. Zna sposoby na osiąganie założonych efektów artystycznych i przekazanie niezbędnej wiedzy w procesie dydaktycznym. Dysponuje bogatym zasobem obserwacji w zakresie różnorodnej problematyki pedagogicznej i wie jak zdobyte doświadczenia zastosować w ramach własnej działalności w dziedzinie nauczania. | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Potrafi motywować ucznia do osiągania zakładanych efektów artystycznych. Umie przeprowadzić lekcję z zachowaniem reguł formalnych, w szczególności w zakresie organizacji czasu pracy. Potrafi stworzyć odpowiednią relację z uczniem, jako niezbędną podstawę do skutecznego osiągania efektów edukacyjnych. Po konsultacji z pedagogiem przedmiotu głównego, w zakresie elementów dydaktyki przedmiotowej, potrafi zdobyte podczas praktyk doświadczenia, zastosować w aspekcie własnej specjalności. | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Jako wykwalifikowany muzyk, kształtuje świadomość artystyczną wśród dzieci i młodzieży. Odpowiada za rozwijanie u uczniów indywidualnych zainteresowań i poszukiwań w dziedzinie szeroko pojętej kultury muzycznej. Kształtuje wzorce w zakresie wykonawstwa artystycznego, dbając o wrażliwość na walory estetyczne. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie bez oceny | 4/4671/12841 | ||||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zdobywanie doświadczenia w zakresie metod pracy z dziećmi i młodzieżą. Przyswojenie elementów, odnoszących się do praktycznego stosowania zagadnień pedagogiki muzyki. Zdobywanie umiejętności kreatywnego poszukiwania własnych metod pracy z uczniem, na podstawie obserwacji prowadzonych zajęć. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Obserwacja oraz prowadzenie indywidualnych zajęć muzycznych, pod kierunkiem doświadczonych pedagogów. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Dokument (zaświadczenie) o odbyciu 30 godzin praktyk pedagogicznych. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie bez oceny | 4/4671/12846 | ||||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zdobywanie doświadczenia w zakresie metod pracy z dziećmi i młodzieżą. Przyswojenie elementów, odnoszących się do praktycznego stosowania zagadnień pedagogiki muzyki. Zdobywanie umiejętności kreatywnego poszukiwania własnych metod pracy z uczniem, na podstawie obserwacji prowadzonych zajęć. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Obserwacja oraz prowadzenie indywidualnych zajęć muzycznych, pod kierunkiem doświadczonych pedagogów.
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Dokument (zaświadczenie) o odbyciu 30 godzin praktyk pedagogicznych. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 45.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie bez oceny | 4/4671/12851 | ||||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zdobywanie doświadczenia w zakresie metod pracy z dziećmi i młodzieżą. Przyswojenie elementów, odnoszących się do praktycznego stosowania zagadnień pedagogiki muzyki. Zdobywanie umiejętności kreatywnego poszukiwania własnych metod pracy z uczniem, na podstawie obserwacji prowadzonych zajęć. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Obserwacja oraz prowadzenie indywidualnych zajęć muzycznych, pod kierunkiem doświadczonych pedagogów. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Dokument (zaświadczenie) o odbyciu 30 godzin praktyk pedagogicznych. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 45.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie bez oceny | 4/4671/12854 | ||||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zdobywanie doświadczenia w zakresie metod pracy z dziećmi i młodzieżą. Przyswojenie elementów, odnoszących się do praktycznego stosowania zagadnień pedagogiki muzyki. Zdobywanie umiejętności kreatywnego poszukiwania własnych metod pracy z uczniem, na podstawie obserwacji prowadzonych zajęć. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Obserwacja oraz prowadzenie indywidualnych zajęć muzycznych, pod kierunkiem doświadczonych pedagogów. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Dokument (zaświadczenie) o odbyciu 30 godzin praktyk pedagogicznych. |