Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Techniki multimedialne

symboljezyk
1/4640
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Założenia:

1. Wprowadzenie do technik i narzędzi umożliwiających samodzielną pracę twórczą w oparciu o powszechnie dostępne oprogramowanie komputerowe;

2. Poznanie zasad, terminologii, klasyfikacji i rozróżnień wypływających ze specyfiki cyfrowego montażu fali dźwiękowej wraz z obrazem.

Cele:

1. Wykształcenie umiejętności swobodnego poruszania się w obrębie oprogramowania komputerowego, właściwego dla przedmiotu;

2. Rozwijanie wrażliwości twórczej przy montażach plików audiowizualnych.

Charakterystyka przedmiotu:

Koncepcja przedmiotu wyrasta z przekonania, że student najlepiej rozwija się twórczo w przedmiocie pokonywania problemów technicznych i narzędziowych, pracując indywidualnie nad projektami zadanymi, gotowymi, a także nad przedsięwzięciami autorskimi. Oznacza to położenie silnego nacisku na uaktywnienie inwencji podczas ćwiczeń w celu późniejszego ich wykorzystania we własnej pracy twórczej. Nie wyklucza to wprowadzania elementów pracy zespołowej; funkcjonują one jednak na zasadzie uzupełniającej, a nie prymarnej.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

1. Podstawowa wiedza i średnio zaawansowane umiejętności związane z obsługą komputera osobistego (środowisko systemu Windows).

2. Rozróżnianie właściwości plików dźwiękowych i audiowizualnych.

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-

bibliografia podstawowa

Siemieniecki B.: Komputer w edukacji. Podstawowe problemy technologii informacyjnej, Wyd. Adam Marszałek Toruń 1999; Lewowicki T., Siemieniecki B. (red.): Współczesna technologia informacyjna i edukacja medialna, Wyd. Adam Marszałek Toruń 2004; Lewowicki T., Siemieniecki B.: Media w procesie informacyjno-komunikacyjnym, Wyd. Adam Marszałek Toruń 2004

bibliografia uzupełniająca

Jabłońska M. (red.): Estetyka. Sztuka. Media. Przestrzenie i konteksty pedagogiczne, Wyd. Atut Wrocław 2008; Gajda J.: Media w edukacji, Wyd. Impuls Kraków 2008; Osiński Z.: Technologia informacyjna w edukacji humanistycznej, Wyd. Mado Poznań 2005

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Dyrygentura
Dyrygentura symfoniczno-operowa (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 17/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.002.0ćwiczeniazaliczeniead. dr Radosław Łuczkowski, 1/4640/12789
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

1. Podstawowe pojęcia z dziedziny akustyki;

2. Cyfrowa postać fali dźwiękowej (kompresja/dekompresja, bitrate i in.);

3. Tworzenie, montaż, miksowanie, edytowanie plików dźwiękowych.

Student posiada wiedzę w zakresie terminologii używanej w akustyce na poziomie podstawowym; potrafi rozróżniać, nazywać i klasyfikować powyższe. W zakresie umiejętności student potrafi samodzielnie konstruować i modyfikować pliki dźwiękowe, poznawszy uprzednio techniki i narzędzia związane z oprogramowaniem komputerowym (edytor Audacity i in.).

metody dydaktyczne

Ćwiczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest wysoka frekwencja, aktywność w podejmowaniu działań, twórcze zaangażowanie oraz pozytywny stan zaliczeń szeregu testów/kolokwiów cząstkowych przygotowanych przez prowadzącego.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.002.0ćwiczeniazaliczenie1/4640/12790
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
- brak danych -
metody dydaktyczne
- brak danych -
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
- brak danych -
wykonanie: www.ansta.pl