Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Programy edytorskie

symboljezyk
1/4621
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu
  • ogólne zaznajomienie z architekturą komputera osobistego;
  • wykształcenie umiejętności swobodnego poruszania się w systemie Windows na poziomie podstawowym;
  • informacje o nośnikach danych;
  • podstawowa edycja tekstu;
  • podstawowa obróbka dźwięku;
  • podstawowa obróbka obrazu;
  • edycja nut w programie Finale.
sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Obsługa komputera osobistego.

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-

bibliografia podstawowa

Siemieniecki B.: Komputer w edukacji. Podstawowe problemy technologii informacyjnej, Wyd. Adam Marszałek Toruń 1999; Lewowicki T., Siemieniecki B. (red.): Współczesna technologia informacyjna i edukacja medialna, Wyd. Adam Marszałek Toruń 2004; Lewowicki T., Siemieniecki B.: Media w procesie informacyjno-komunikacyjnym, Wyd. Adam Marszałek Toruń 2004

bibliografia uzupełniająca

Jabłońska M. (red.): Estetyka. Sztuka. Media. Przestrzenie i konteksty pedagogiczne, Wyd. Atut Wrocław 2008; Gajda J.: Media w edukacji, Wyd. Impuls Kraków 2008; Osiński Z.: Technologia informacyjna w edukacji humanistycznej, Wyd. Mado Poznań 2005.

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Dyrygentura
Dyrygentura symfoniczno-operowa (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 17/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
115.001.0ćwiczeniazaliczenie bez ocenyad. dr Radosław Łuczkowski, 1/4621/12709
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • sloty płyty głównej, złącza komputerowe, procesor, karty rozszerzeń, urządzenia peryferyjne itp.;
  • typy plików, uruchamianie aplikacji, praca w „oknach”, wyszukiwanie plików itp.;
  • nośniki danych (HD, FD, CD, CD-R/RW, DVD, DVD-R/RW, Blu-Ray, pendrive);
  • edytory tekstu (Open Office, MS Office);
  • prezentacje multimedialne (MS Power Point).
metody dydaktyczne

Przedmiot prowadzony jest w grupach do 10 osób. Wszystkie nowo wprowadzane elementy programowe wykładający objaśnia, opisuje, ew. ilustruje, następnie studenci wykonują ćwiczenia na komputerach. Program pracy w danym semestrze podzielony jest na kilka działów, z których każdy kończy się testem.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przedmiot ma charakter ćwiczeniowy i zaliczenie semestru bez oceny dokonuje się na podstawie frekwencji studentów oraz zaliczeń kolokwiów cząstkowych (testów), przygotowanych przez wykładającego.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
215.001.0ćwiczeniazaliczenie bez ocenyad. dr Radosław Łuczkowski, 1/4621/12728
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • nagrywanie, edycja, montaż fali dźwiękowej;
  • typy plików dźwiękowych (kompresja i dekompresja);
  • podstawowe zagadnienia akustyki;
  • edycja nut: wpisywanie partytury, odsłuch, kanały MIDI, przypisywanie barw instrumentów, zapisywanie partytury w formie obrazu, przystosowanie obrazu do wykorzystania w edytorze tekstu itp.).
metody dydaktyczne

Przedmiot prowadzony jest w grupach do 10 osób. Wszystkie nowo wprowadzane elementy programowe wykładający objaśnia, opisuje, ew. ilustruje, następnie studenci wykonują ćwiczenia na komputerach. Program pracy w danym semestrze podzielony jest na kilka działów, z których każdy kończy się testem.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przedmiot ma charakter ćwiczeniowy i zaliczenie semestru bez oceny dokonuje się na podstawie frekwencji studentów oraz zaliczeń kolokwiów cząstkowych (testów), przygotowanych przez wykładającego.

wykonanie: www.ansta.pl