symbol | jezyk |
---|---|
1/4620 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Orkiestra jest przedmiotem nieobowiązkowym realizowanym na studiach pierwszego i drugiego stopnia. Kształcenie ma na celu w szczególności:
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
- zdany egzamin wstępny na studia I lub II stopnia | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Propedeutyka muzyki współczesnej | |
bibliografia podstawowa | |
nie dotyczy | |
bibliografia uzupełniająca | |
nie dotyczy | |
efekty kształcenia - wiedza | |
- dysponuje wiedzą dotyczącą szeroko pojętej muzyki współczesnej, różnorodnych nurtów i kierunków estetycznych obecnych w ostatnich dziesięcioleciach, | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- posiada wiedzę i swobodę w interpretowaniu utworów ze szczególnym uwzględnieniem szeroko pojętej muzyki współczesnej, | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- nabył doświadczenie w pracy zespołowej w ramach wspólnych projektów i działań, |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Szymon Morus, | 1/4620/12705 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Opanowanie harmonijnej, zespołowej współpracy w ramach orkiestry, w tym: nabycie nawyku i umiejętności niezbędnych w szczególności przy wykonywaniu muzyki współczesnej:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Próby całej orkiestry z dyrygentem lub próby sekcyjne (na polecenie dyrygenta) prowadzone przez koncertmistrza lub kierowników grup – całość uwieńczona publicznym koncertowym wykonaniem przygotowanego repertuaru. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Na podstawie ciągłej obserwacji zaangażowania studenta w orkiestrze, jego stopnia aktywności, dyscypliny zespołowej (nie tylko muzycznej), dokładności, rzetelności, grania z wyobraźnią, polotem, orkiestrowym rozmachem a także znajomości problemów ogólno-orkiestrowych (nie tylko swojej grupy), czujnej reakcji na gest dyrygenta. Przedmiot zaliczany i oceniany jest na podstawie obecności na zajęciach (nie mniej niż 80%). Oceny są wystawiane na koniec każdego semestru, wraz z punktacją w skali 10–25 punktów. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Szymon Morus, | 1/4620/12706 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Opanowanie harmonijnej, zespołowej współpracy w ramach orkiestry, w tym: nabycie nawyku i umiejętności niezbędnych w szczególności przy wykonywaniu muzyki współczesnej:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Próby całej orkiestry z dyrygentem lub próby sekcyjne (na polecenie dyrygenta) prowadzone przez koncertmistrza lub kierowników grup – całość uwieńczona publicznym koncertowym wykonaniem przygotowanego repertuaru. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Na podstawie ciągłej obserwacji zaangażowania studenta w orkiestrze, jego stopnia aktywności, dyscypliny zespołowej (nie tylko muzycznej), dokładności, rzetelności, grania z wyobraźnią, polotem, orkiestrowym rozmachem a także znajomości problemów ogólno-orkiestrowych (nie tylko swojej grupy), czujnej reakcji na gest dyrygenta. Przedmiot zaliczany i oceniany jest na podstawie obecności na zajęciach (nie mniej niż 80%). Oceny są wystawiane na koniec każdego semestru, wraz z punktacją w skali 10–25 punktów.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Szymon Morus, | 1/4620/12707 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Opanowanie harmonijnej, zespołowej współpracy w ramach orkiestry, w tym: nabycie nawyku i umiejętności niezbędnych w szczególności przy wykonywaniu muzyki współczesnej:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Próby całej orkiestry z dyrygentem lub próby sekcyjne (na polecenie dyrygenta) prowadzone przez koncertmistrza lub kierowników grup – całość uwieńczona publicznym koncertowym wykonaniem przygotowanego repertuaru. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Na podstawie ciągłej obserwacji zaangażowania studenta w orkiestrze, jego stopnia aktywności, dyscypliny zespołowej (nie tylko muzycznej), dokładności, rzetelności, grania z wyobraźnią, polotem, orkiestrowym rozmachem a także znajomości problemów ogólno-orkiestrowych (nie tylko swojej grupy), czujnej reakcji na gest dyrygenta. Przedmiot zaliczany i oceniany jest na podstawie obecności na zajęciach (nie mniej niż 80%). Oceny są wystawiane na koniec każdego semestru, wraz z punktacją w skali 10–25 punktów.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Szymon Morus, | 1/4620/12708 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Opanowanie harmonijnej, zespołowej współpracy w ramach orkiestry, w tym: nabycie nawyku i umiejętności niezbędnych w szczególności przy wykonywaniu muzyki współczesnej:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Próby całej orkiestry z dyrygentem lub próby sekcyjne (na polecenie dyrygenta) prowadzone przez koncertmistrza lub kierowników grup – całość uwieńczona publicznym koncertowym wykonaniem przygotowanego repertuaru. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Na podstawie ciągłej obserwacji zaangażowania studenta w orkiestrze, jego stopnia aktywności, dyscypliny zespołowej (nie tylko muzycznej), dokładności, rzetelności, grania z wyobraźnią, polotem, orkiestrowym rozmachem a także znajomości problemów ogólno-orkiestrowych (nie tylko swojej grupy), czujnej reakcji na gest dyrygenta. Przedmiot zaliczany i oceniany jest na podstawie obecności na zajęciach (nie mniej niż 80%). Oceny są wystawiane na koniec każdego semestru, wraz z punktacją w skali 10–25 punktów.
|