Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Język włoski

symboljezyk
1/4606
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Dwuletni kurs języka włoskiego obejmuje 120 godzin lekcyjnych,  z czego 60 godzin przypada na I rok studiów, 60 godzin na II rok. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, obejmują każdorazowo 2 jednostki lekcyjne i prowadzone są w formie ćwiczeń. Każdy semestr kończy się zaliczeniem na stopień, a po zaliczeniu czwartego semestru następuje egzamin.

Celem nauczania języka włoskiego na dwuletnim kursie od podstaw jest opanowanie przez studentów umiejętności:

 

- posługiwania się językiem włoskim w mowie w podstawowych sytuacjach życiowych

- czytania ze zrozumieniem prostych tekstów fachowych w języku włoskim (przy użyciu słownika)

- redagowania w języku włoskim krótkich tekstów pisanych (notatka, list)

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

brak

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Czytanie artykułów z włoskiej prasy zarówno codziennej jak i fachowej (Amadeus, Lirica, Corriere della sera)

Zapoznanie z włoskimi stronami internetowymi zarówno codziennego użytku (np trenitalia)  jaki i fachowymi (np Forum Musica-Classica.it)

bibliografia podstawowa

T. Martin, S.Magnelli, Progetto italiano nuovo 1, Edilingua, Rzym, lipiec 2006

bibliografia uzupełniająca

S. Nocchi, Grammatica pratica della lingua italiana, Alma Edizioni, Florencja, październik 2007;

M. Mezzadri, P. E. Balboni, Rete 1, Guerra Edizioni, Perugia 2000;

D. Alessandroni, Cara Italia eserciziario, Guerra Edizioni, listopad 2000;

P.N. Piczugina, M.B. Dworkina, Musica, teatro, arte, Moskwa 1987;

Artykuły z czasopism „Amadeus” i „Lirica”;

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Dyrygentura
Dyrygentura symfoniczno-operowa (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 17/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
130.002.0ćwiczeniazaliczenie Alina Żołnierkiewicz, as. mgr, 1/4606/12665
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Zagadnienia gramatyczne:

- alfabet, literowanie, zasady wymowy;

- odmiana czasowników posiłkowych „avere” i „essere” w czasie teraźniejszym, forma twierdząca, przecząca, pytająca;

- rodzajniki określone i nieokreślone;

- rzeczowniki – rodzaje, tworzenie liczby mnogie;

- przymiotniki – odmiana przez rodzaje i liczb;

- podział czasowników na koniugacje regularne,. wzorce odmiany w czasie teraźniejszym;

- odmiana czasownika nieregularnego "andare".

 

Zagadnienia leksykalne:

- formuły powitania, pożegnania, kurtuazyjne pytanie o samopoczucie, różne zwroty grzecznościowe;

- bar, kawiarnia, restauracja;

- frazeologia czasownika „andare”;

- sposoby spędzania wolnego czasu;

- Boże Narodzenie.

metody dydaktyczne

Przeważającą metodą na zajęciach z języka włoskiego jest metoda komunikacyjna zmierzająca do rozwinięcia u studentów umiejętności komunikowania się w obcym języku. W tym celu stosowane są rożne techniki  i strategie takie jak: dyskusja, opowiadanie, wywiad, odgrywanie scenek, gry i zabawy językowe, praca z materiałami autentycznymi. W pracy nad tekstami fachowymi występują elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej.


warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Podstawą do zaliczenia semestru jest:

-         obecność na zajęciach

-         zaliczenie obowiązujących testów (2 w semestrze)

-         otrzymanie pozytywnych ocen z zadanych prac pisemnych (2 w semestrze)

-         pozytywny wynik kolokwium semestralnego

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
230.002.0ćwiczeniazaliczenie Alina Żołnierkiewicz, as. mgr, 1/4606/12725
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Zagadnienia gramatyczne:

- czasowniki modalne – odmiana w czasie teraźniejszym, sposób użyci;

- zaimki i przymiotniki dzierżawcze;

- przyimki proste i ściągnięte;

- czasowniki nieregularne;

- czas przeszły dokonany „passato prossimo” czasowników regularnych, nieregularnych i zwrotnych – formy i zasady użycia.

 

Zagadnienia leksykalne:

- opis domu, mieszkania;

- rodzina;

- zegar, opis dnia;

- daty;

- wrażenia z podróży (nazwy państw i stolic).

metody dydaktyczne

Przeważającą metodą na zajęciach z języka włoskiego jest metoda komunikacyjna zmierzająca do rozwinięcia u studentów umiejętności komunikowania się w obcym języku. W tym celu stosowane są rożne techniki  i strategie takie jak: dyskusja, opowiadanie, wywiad, odgrywanie scenek, gry i zabawy językowe, praca z materiałami autentycznymi. W pracy nad tekstami fachowymi występują elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Podstawą do zaliczenia semestru jest:

-         obecność na zajęciach

-         zaliczenie obowiązujących testów (2 w semestrze)

-         otrzymanie pozytywnych ocen z zadanych prac pisemnych (2 w semestrze)

-         pozytywny wynik kolokwium semestralnego

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.002.0ćwiczeniazaliczenie1/4606/12775
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
- brak danych -
metody dydaktyczne
- brak danych -
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
- brak danych -
semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.002.0ćwiczeniazaliczenie1/4606/12776
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
- brak danych -
metody dydaktyczne
- brak danych -
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
- brak danych -
wykonanie: www.ansta.pl