Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Język francuski

symboljezyk
1/4602
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Założeniem kursu jest zapoznanie studentów z językiem francuskim w stopniu podstawowym, zainteresowanie kulturą  i obyczajowością francuską  i romańską. Celem jest wyrobienie umiejętności komunikowania się w mowie i piśmie w tematyce życia codziennego, szczególnie w sytuacjach związanych ze sferą artystyczną i  zawodową. Ćwiczenia polegają na słuchaniu i rozumieniu, czytaniu, konwersacji oraz pisaniu.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Klasyfikacja studentów do poszczególnej grupy odbywa się na podstawie świadectwa oraz rozmowy kwalifikacyjnej.

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Poza obowiązkowymi ćwiczeniami z języka zaleca się : oglądanie TV, filmów w wersji oryginalnej z napisami, lekturę prasy i książek, uczestniczenie w działalności kulturalnej Stowarzyszenia Alliance Francaise.

bibliografia podstawowa

Podręcznik Alter Ego cz.1, 2

Słownik dwujęzyczny wg K.Kupisza i B.Kielskiego

Dictionnaire de la langue  francaise "Le Petit Robert" /ostatnie wydanie/

bibliografia uzupełniająca

Materiały własnego autorstwa,

Przedruki z internetu,

Literatura piękna /fragmenty/,

Teksty piosenek

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Dyrygentura
Dyrygentura symfoniczno-operowa (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 17/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
130.002.0ćwiczeniazaliczenie Maria Kubala, as. mgr, 1/4602/12661
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Nabycie sprawności komunikowania się w mowie i piśmie w tematyce życia codziennego, w zależności od stopnia zaawansowania.

Grupa podstawowa:nauka podstawowych pojęć i konstrukcji językowej specyficznych dla języka francuskiego.

Grupa średniozaawansowana:integracja językowa grupy pod względem gramatycznym i leksykalnym.Rozwijanie słownictwa.

metody dydaktyczne

1.Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych,

2.Słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów,

3.Czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów,

4.Pisanie tekstów odpowiednio do poziomu grupy.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

1.Warunkiem zaliczenia jest uczestniczenie w ćwiczeniach tzw:obecność obowiązkowa

2.Aktywność na ćwiczeniach i praca indywidualna poza ćwiczeniami.

3.Zaliczenie ćwiczeń, testów, kolokwiów, które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego.

Kryterium oceny semestralnej  odbywa się wg przyjętej skali 13-25pkt

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
230.002.0ćwiczeniazaliczenie Maria Kubala, as. mgr, 1/4602/12721
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Grupa podstawowa:nabywanie umiejętności opisywania rzeczywistości.

Grupa średniozaawansowana:ugruntowanie i rozwijanie sprawności nabytych w I semestrze.

metody dydaktyczne

1.Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych,

2.Słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów,

3.Czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów,

4.Pisanie tekstów odpowiednio do poziomu grupy.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

1.Warunkiem zaliczenia jest uczestniczenie w ćwiczeniach tzw:obecność obowiązkowa

2.Aktywność na ćwiczeniach i praca indywidualna poza ćwiczeniami.

3.Zaliczenie ćwiczeń, testów, kolokwiów, które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego.

Kryterium oceny semestralnej  odbywa się wg przyjętej skali 13-25pkt

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.002.0ćwiczeniazaliczenie1/4602/12767
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
- brak danych -
metody dydaktyczne
- brak danych -
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
- brak danych -
semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.002.0ćwiczeniazaliczenie1/4602/12768
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
- brak danych -
metody dydaktyczne
- brak danych -
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
- brak danych -
wykonanie: www.ansta.pl