symbol | jezyk |
---|---|
2/4512 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Wyrobienie umiejętności komunikowania się w mowie i piśmie w tematyce życia codziennego, w zależności od stopnia zaawansowania.Ćwiczenia polegają na słuchaniu i rozumieniu, czytaniu, konwersacji oraz pisaniu. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Klasyfikacja studentów do poszczególnej grupy odbywa się na podstawie świadectwa oraz rozmowy kwalifikacyjnej. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Poza obowiązkowymi ćwiczeniami z języka zaleca się : oglądanie TV, filmów w wersji oryginalnej, lekturę prasy i książek, uczestniczenie w działalności kulturalnej Stowarzyszenia Alliance Francaise. | |
bibliografia podstawowa | |
Podręcznik Alter Ego cz.1, 2 Słownik dwujęzyczny wg K.Kupisza i B.Kielskiego Dictionnaire de la langue francaise "Le Petit Robert" /ostatnie wydanie/ | |
bibliografia uzupełniająca | |
Materiały własnego autorstwa, Przedruki z internetu, Literatura, Teksty piosenek | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Student: 1.posiada ogólną znajomość języka francuskiego na zakładanym poziomie, 2.zna zasady fonetyki języka francuskiego, 3.zna termonologię związaną z własną specjalizacją zawodową, 4.posiada ogólną wiedzę z zakresu kulturoznawstwa i obyczajowości Francji, 5.posiada wiedzę umozliwiajacą docieranie do niezbędnych informacji i korzystanie z nich, 6.ma swiadomość praktycznego znaczenia jezyka obcego | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Student: 1.potrafi porozumieć się w języku francuskim z zakresie podstawowych umiejętności językowych:rozumienia ze słuchu,czytania ze zrozumieniem,mówienia i pisania na poziomie wskazanym w Skali Rady Europy, 2.posiada umiejetność wypowiedzi pisemnej i ustnej na temat związany z przyszłym zawodem, 3.potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje z wykorzystaniem róznych źródeł (internet,słowniki,telewizja, prasa), 4.wykazuje umiejętności samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Student: 1.potrafi zorganizować pracę indywidualną, 2.posiada umiejętność współpracy przy realizacji zadań w grupie, 3.kontroluje emocje i zachowania, 4.umie posługiwać się terminologią muzyczną i zaprezentować własną działalność, 5.przestrzega poczynionych ustaleń, 6.angażuje się w pracę i wykazuje własną inicjatywę z zakresie nauki języka francuskiego |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | Maria Kubala, as. mgr, | 2/4512/12419 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Nabycie sprawności komunikowania się w mowie i piśmie w tematyce życia codziennego, w zależności od stopnia zaawansowania. Grupa podstawowa:nauka podstawowych pojęć i konstrukcji językowej specyficznych dla języka francuskiego. Grupa średniozaawansowana:integracja językowa grupy pod względem gramatycznym i leksykalnym.Rozwijanie słownictwa. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
1.Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych, 2.Słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów, 3.Czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów, 4.Pisanie tekstów odpowiednio do poziomu grupy. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
1.Warunkiem zaliczenia jest uczestniczenie w ćwiczeniach tzw:obecność obowiązkowa 2.Aktywność na ćwiczeniach i praca indywidualna poza ćwiczeniami. 3.Zaliczenie ćwiczeń, testów, kolokwiów, które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego. Kryterium oceny semestralnej odbywa się wg przyjętej skali 10-25pkt |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | Maria Kubala, as. mgr, | 2/4512/12424 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Grupa podstawowa:nabywanie umiejętności opisywania rzeczywistości. Grupa średniozaawansowana:ugruntowanie i rozwijanie sprawności nabytych w I semestrze. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
1.Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych, 2.Słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów, 3.Czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów, 4.Pisanie tekstów odpowiednio do poziomu grupy. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
1.Warunkiem zaliczenia jest uczestniczenie w ćwiczeniach tzw:obecność obowiązkowa 2.Aktywność na ćwiczeniach i praca indywidualna poza ćwiczeniami. 3.Zaliczenie ćwiczeń, testów, kolokwiów, które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego. Kryterium oceny semestralnej odbywa się wg przyjętej skali 10-25pkt |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | Maria Kubala, as. mgr, | 2/4512/12429 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wybór treści zależy od poziomu grupy. Grupa podstawowa:poznanie struktur językowych pozwalających porozumieć się w podstawowych czasach. Grupa średniozaawansowana:poznawanie nowych struktur językowych i wdrażanie ich do komunikowania się w języku francuskim. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
1.Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych, 2.Słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów, 3.Czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów, 4.Pisanie tekstów odpowiednio do poziomu grupy. 5.Aktywizowanie studentów do samodzielności językowej-dialogi, opowiadanie,streszczanie. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
1.Warunkiem zaliczenia jest uczestniczenie w ćwiczeniach tzw:obecność obowiązkowa 2.Aktywność na ćwiczeniach i praca indywidualna poza ćwiczeniami. 3.Zaliczenie ćwiczeń, testów, kolokwiów, które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego. Kryterium oceny semestralnej odbywa się wg przyjętej skali 10-25pkt
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin | Maria Kubala, as. mgr, | 2/4512/12434 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wybór treści zależy od poziomu grupy. Grupa podstawowa:ugruntowanie umiejętności porozumiewania się w stopniu podstawowym.Praca z prostym tekstem fachowym (czytanie, tłumaczenie i streszczenie). Grupa średniozaawansowana:praca z tekstem fachowym. Analiza zagadnień językowych.Ugruntowanie wiedzy i umiejętności. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
1.Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych, 2.Słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów, 3.Czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów, 4.Pisanie tekstów odpowiednio do poziomu grupy.
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
1.Warunkiem zaliczenia jest uczestniczenie w ćwiczeniach tzw:obecność obowiązkowa 2.Aktywność na ćwiczeniach i praca indywidualna poza ćwiczeniami. 3.Zaliczenie ćwiczeń, testów, kolokwiów, które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego. Kryterium oceny semestralnej odbywa się wg przyjętej skali 10-25pkt Egzamin. |