symbol | jezyk |
---|---|
2/4497 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Za³o¿eniem przedmiotu Propedeutyka muzyki wspó³czesnej jest przybli¿enie instrumentalistom g³ównych stylów kierunków i technik kompozytorskich oraz notacji w muzyce wspó³czesnej, zarówno poprzez os³uchanie w nowej muzyce, jak i poprzez próby praktycznej realizacji wspó³czesnych partytur w czasie zajêæ.
Zajêcia zbiorowe (wszystkie specjalnoœci); wyk³ady oraz przygotowane przez studentów prezentacje (przy wykorzystaniu technik multimedialnych); ¿ywe wykonania nowej muzyki - solowe i kameralne; „otwarte” próby. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
- brak danych - | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
Zieliñski
T. –
Style,
kierunki i twórcy
muzyki XX wieku, COK, Warszawa 1981 | |
bibliografia uzupełniająca | |
Schaeffer B. – Wstêp do kompozycji, PWM, Kraków | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Student zdobywa wiedzê pozwalaj¹c¹ na ogóln¹ orientacjê w stylach i technikach kompozytorskich XX i XXI wieku, Student zdobywa wiedzê zwi¹zan¹ z najwa¿niejszymi problemami wspó³czesnej notacji muzycznej. | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
student dysponuje umiejêtnoœciami w zakresie rozpoznawania i zastosowania nowych technicznych œrodków wykonawczych, niekonwencjonalnego wydobywania dŸwiêku i in. niezbêdnych przy wykonywaniu muzyki wspó³czesnej; student posiada umiejêtnoœæ tworzenia i realizowania w³asnych koncepcji artystycznych równie¿ w odniesieniu do nowej formy muzycznej, niekonwencjonalnej melodyki, harmonii, nowych zjawisk metrorytmicznych w muzyce; student posiada umiejêtnoœæ odczytywania zapisu muzyki wspó³czesnej – notacja nietradycyjna, elementy grafiki muzycznej itp. | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Student potrafi zaakceptowaæ now¹ estetykê w muzyce, w³aœciwie postawiæ granice i w konsekwencji w sposób œwiadomy kontrolowaæ swoje emocje i zachowanie na estradzie. Student potrafi poddaæ krytycznej ocenie Interpretacje muzyki nowej; wykorzystuj¹c zdobyt¹ wiedzê i umiejêtnoœci student wykazuje kreatywnoœæ w realizacji nowych partytur; |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 16.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 2/4497/12383 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
prze³om systemu dur-moll i harmonii funkcyjnej, serializm, aleatoryzm, minimal music;
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
wykłady i ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Przedmiot propedeutyka Muzyki Wspó³czesnej zaliczany i oceniany jest na podstawie obecnoœci na zajêciach (nie mniej ni¿ 80%). Stuprocentowa obecnoœæ jest równoznaczna z ocen¹ bardzo dobr¹. Ocenê mo¿na podwy¿szyæ, jak równie¿ zaliczyæ wiêksz¹ ni¿ 20% absencjê przygotowaniem dodatkowej prezentacji, referatu lub wykonaniem w czasie zajêæ utworu wspó³czesnego. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 14.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 2/4497/12388 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Sonoryzm, teatr instrumentalny, muzyka elektroniczna, tendencje najnowsze; | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
wykłady i ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Przedmiot propedeutyka Muzyki Wspó³czesnej zaliczany i oceniany jest na podstawie obecnoœci na zajêciach (nie mniej ni¿ 80%). Stuprocentowa obecnoœæ jest równoznaczna z ocen¹ bardzo dobr¹. Ocenê mo¿na podwy¿szyæ, jak równie¿ zaliczyæ wiêksz¹ ni¿ 20% absencjê przygotowaniem dodatkowej prezentacji, referatu lub wykonaniem w czasie zajêæ utworu wspó³czesnego. |