symbol | jezyk |
---|---|
2/4489 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Zapoznanie studentów z literaturą wokalno-instrumentalną oraz chóralną różnych epok, kompozytorów polskich i obcych, nauka prawidłowego posługiwania się głosem, kształcenie głosu, rozwijanie wrażliwości intonacyjno - emisyjnej, nauka śpiewania w wielogłosie, umiejętność współpracy między zespołem chóralnym a instrumentalnym, orkiestrą, rozwijanie ekspresji muzycznej poprzez śpiew, przygotowanie zespołu do udziału w koncertach, konkursach i festiwalach muzycznych. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
- brak danych - | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
zajęcia indywidualne z emisji głosu, umiejętność czytanie nut głosem, umiejętność czytania partytur | |
bibliografia podstawowa | |
Utwory na chóry a cappella, formy wokalno-instrumentalne z towarzyszeniem orkiestry, instrumentów, fortepianu. | |
bibliografia uzupełniająca | |
- brak danych - | |
efekty kształcenia - wiedza | |
K_W01 Posiada znajomość wybranej literatury na chór mieszany, męski i żeński. K_W08 Posiada znajomość stylów muzycznych i związanych z nimi zasad wykonawczych Posiada wiedzę o rodzajach zespołów chóralnych. Posiada podstawową wiedzę dotyczącą zasad emisji głosu w mowie i śpiewie | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
U_05 Posiada umiejętność odczytania zapisu muzyki wokalnej i wokalno-instrumentalnej K_U7 Umiejętnie posługuje się głosem w oparciu o zasady prawidłowej emisji i techniki wokalnej K_U8 Poprzez opanowanie techniki ćwiczenia potrafi samodzielnie doskonalić własny warsztat wokalny K_U15 Dzięki występom publicznym wykazuje umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych z nich wynikających | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
K_K03 Jest świadomy sposobów wykorzystania swej intuicji, emocjonalności i wyobraźni w zakresie ekspresji artystycznej K_K04 Posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów K_K05 Posiada umiejętność adaptowania się do nowych zmiennych okoliczności, które mogą występować podczas realizacji przedsięwzięć artystycznych K_K08 posiada umiejętność samooceny jak też jest zdolny do budowania konstruktywnej krytyki w obrębie działań artystycznych oraz w obszarze szeroko pojmowanej kultury |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 16.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr hab. Małgorzata Kuchtyk, | 2/4489/12371 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wykonywanie partii chóralnych dzieł wokalno-instrumentalnych oraz utworów a cappella z różnych epok, od renesansu do XXI w. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
studia partytury, ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Przedmiot zaliczany jest na podstawie frekwencji na zajęciach i koncertach / wg imiennej listy prowadzonej przez pedagoga/, oraz oceny znajomości repertuaru i umiejętności wokalnych, dokonanej przez prowadzącego zajęcia. Ocena kształtowana jest w relacji do frekwencji w następujący sposób: Nieobecności - ocena w punktach 0 23-25 1-2 21-22 3-4 19-20 5-6 17-18 7 16 8 15 9 14 10 13 Więcej niż 10 - niezaliczenie semestru
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 14.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr hab. Małgorzata Kuchtyk, | 2/4489/12375 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wykonywanie partii chóralnych dzieł wokalno-instrumentalnych oraz utworów a cappella z różnych epok, od renesansu do XXI w. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
studia partytury, ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Przedmiot zaliczany jest na podstawie frekwencji na zajęciach i koncertach / wg imiennej listy prowadzonej przez pedagoga/, oraz oceny znajomości repertuaru i umiejętności wokalnych, dokonanej przez prowadzącego zajęcia. Ocena kształtowana jest w relacji do frekwencji w następujący sposób: Nieobecności - ocena w punktach 0 23-25 1-2 21-22 3-4 19-20 5-6 17-18 7 16 8 15 9 14 10 13 Więcej niż 10 - niezaliczenie semestru
|