symbol | jezyk |
---|---|
2/4472 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Zajęcia mają charakter grupowy, warsztatowy z elementami teoretycznymi. Głównym celem przedmiotu jest praktyczne zapoznanie studentów z tymi technikami psychologicznymi oraz technikami pracy z ciałem, które mogą stać się pomocne w wykonywaniu zawodu muzyka. Zajęcia z założenia mają charakter integratywny, łączący różne techniki i podejścia teoretyczne: ujęcia psychologiczne, teorię Lowena, metodę Feldenkraisa, elementy techniki Alexandra, metody rozwijania świadomości ciała stosowane przez tancerzy współczesnych i in. Spotkania w przeważającej części mają charakter ćwiczebny, wymagający aktywnego uczestnictwa studenta w warsztatach. Spektrum zagadnień poruszanych w ramach przedmiotu obejmuje metody rozwijające świadomość ciała, techniki relaksacyjne oraz teorie stresu i radzenia sobie ze stresem. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
Współczesna literatura psychologiczna dot. stresu i sposobów zmagania się ze stresem. Współczesna literatura psychologiczna dot. teorii ciała i świadomości ciała. Materiały multimedialne dot. metody Feldenkraisa Materiały multimedialne dot. metody A. Lowena Materiały multimedialne dot. metody Jacobsona | |
bibliografia uzupełniająca | |
- brak danych - | |
efekty kształcenia - wiedza | |
poznaje różnorodne techniki relaksacyjne do samodzielnego stosowania; | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
pracuje kompleksowo nad własnymi trudnościami w ciele podczas grania; | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
poznaje teoretyczne ujęcia stresu i sposobów radzenia sobie. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 16.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie bez oceny | prof. Krzysztof Prusik, | 2/4472/12315 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
praca nad rozwijaniem świadomości ciała różnymi metodami: twarz i żuchwa, barki i plecy, precyzyjne ruchy dłoni, miednica; stanie, siedzenie, chodzenie przebieg reakcji stresowej, konsekwencje długotwrałego stresu „koła ratunkowe” - minutowe techniki relaksacyjne | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia prowadzone są w grupie w formie warsztatów praktycznych, wykładu oraz dyskusji. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywna obecność na zajęciach oraz pisemne opracowanie podanego przez prowadzącego tematu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 14.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie bez oceny | prof. Krzysztof Prusik, | 2/4472/12321 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
praca nad rozwijaniem świadomości ciała różnymi metodami: twarz i żuchwa, barki i plecy, precyzyjne ruchy dłoni, miednica; stanie, siedzenie, chodzenie relaksacja progresywna Jacobsona psychologiczna technika wizualizacji trening autogenny Schultza – wprowadzenie teoretyczne praca z oddechem | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia prowadzone są w grupie w formie warsztatów praktycznych, wykładu oraz dyskusji. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywna obecność na zajęciach oraz pisemne opracowanie podanego przez prowadzącego tematu. |