symbol | jezyk |
---|---|
2/4470 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Umiejętność komunikowania się w zależności od poziomu zaawansowania grupy. Wyrobienie umiejętności: a)rozumienia komunikatów ustnych, pisemnych; b)formułowanie komunikatów ustnych, pisemnych. Sposób realizacji: ćwiczenia a)słuchanie, b)czytanie, c)pisanie, d)konwersacja. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Klasyfikacja odbywa się na podstawie a)testu, b) rozmowy kwalifikacyjnej. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Czytanie prasy + internet, oglądanie TV oraz filmów w wersji oryginalnej, lektury, branie udziału w wydarzeniach kulturalnych dotyczących języka angielskiego. | |
bibliografia podstawowa | |
Podręczniki oryginalnych brytyjskich wydawnictw: OUP,CUP,etc-ostatnie wydanie, słowniki jedno i dwujęzyczne, kserokopie, materiały własne. | |
bibliografia uzupełniająca | |
Prasa, materiały z internetu; literatura; teksty piosenek. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Student:1.posiada ogólną znajomośc języka angielskiego i znajomość zasad gramatyki 2.zna zasady wymowy języka angielskiego 3.zna terminologię związaną z własną specjalnością zawodową 4.posiada ogólną wiedzę z zakresu kulturoznawstwa i obyczajowości krajów angielskojęzycznych 5.posiada wiedzę umożliwiającą docieranie do niezbędnych informacji i korzystanie z nich (słowniki, gramatyki podręczne, strony internetowe)( 6.ma świadomość praktycznego znaczenia nauki jezyka obcego 7.posiada znajomość stylów muzycznych i związanych z nimi tradycji wykonawczych 8.posiada znajomość zasad transkrypcji i wymowy fonetycznej jezyka angielskiego | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Student: 1. potrafi porozumiewać się w języku angielskim w sakresie podstawowych umiejetności językowych: rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem, mówienie i pisanie 2.posiada umiejętność prostej wypowiedzi ustnej i pisemnej ma temat związany z przyszlym zawodem 3.potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł 4.wykazuje umiejętność samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych 5.dysponuje umiejętnościami do tworzenia i realizowania własnych koncepcji artystycznych w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artystycznych, właściwych dla studiowanego kierunku 6.posiada umiejętność rozumienia i kontrolowania aspektów artykulacji oraz sposobu ekspresji w języku angielskim 7.posiada umiejętność odczytania zapisu fonetycznego, umiejętność zastosowania w praktyce zasad wymowy i zasad gramatycznych języka angielskiego 8.umie gromadzić, analizować i w świadomy sposob interpretować potrzebne informacje w języku angielskim | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Student: 1.potrafi zorganizować pracę indywidualną 2.posiada umiejętność współpracy przy realizacji zadań w grupie 3.kontroluje emocje i zachowania oraz posiada umiejętność samooceny 4.umiejętnie komunikuje się w języku angielskim w obrębie własnego środowiska i społeczności, w placówkach kulturalno-oświatowych, instytucjach kultury 5.angażuje się w pracęi wykazuje własną inicjatywę w zakresie nauki języka obcego 6.jest zdolny do budowania własnych sądówi przemyśleń na tematy społeczne,naukowe i etyczne 7.umie posługiwać się fachową terminologią w języku angielskim z zakresu wokalistyki i muzyki 8.posiada umiejętność adaptowania się do nowych, zmiennych okoliczności, które mogą występować w pracy zawodowej lub twórczej |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 16.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Zbigniew Wałowski, | 2/4470/12313 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wybór treści programowych zależy od poziomu grupy. Integracja językowa grupy pod względem gramatycznym i leksykalnym. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych; słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów; czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów; pisanie tekstów odpowiadających poziomowi grupy. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Uczestnictwo w zajęciach; aktywność; zaliczenie ze stopniem pozytywnym testów, kolokwiów. Kryteria oceniania według przyjętej skali (10-25 ptk) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 14.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Zbigniew Wałowski, | 2/4470/12319 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Ugruntowanie i rozwijanie sprawności nabytych w semestrze poprzednim. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych; słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów; czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów; pisanie tekstów odpowiadających poziomowi grupy. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Uczestnictwo w zajęciach, aktywność, zaliczenie ze stopniem pozytywnym testów, kolokwiów. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 24.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Zbigniew Wałowski, | 2/4470/12325 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Poznawanie nowych struktur językowych i wdrażanie ich w użycie; komunikowanie się w języku angielskim. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Aktywizowanie studentów do samodzielności językowej - dialogi,opowiadania, streszczenia. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Uczestnictwo w zajęciach; aktywność; zaliczenie ze stopniem pozytywnym testów, kolokwiów. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 21.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Zbigniew Wałowski, | 2/4470/12330 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Poznawanie dalszych struktur językowych, utrwalanie poznanych w poprzednich semestrach,oraz wdrażanie ich w użycie. Komunikowanie się w języku angielskim. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykłady dotyczące zagadnień gramatycznych; słuchanie i sprawdzanie rozumienia tekstów; czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstów; pisanie tekstów odpowiadających poziomowi grupy. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Uczestnictwo w zajęciach, aktywność, zaliczenie ze stopniem pozytywnym testów, kolokwiów. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 24.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Zbigniew Wałowski, | 2/4470/12334 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Poznawanie dalszych struktur językowych, utrwalanie poznanych w poprzednich semestrach,oraz wdrażanie ich w użycie. Komunikowanie się w języku angielskim. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Aktywizowanie studentów do samodzielności językowej - dialogi,opowiadania, streszczenia. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Uczestnictwo w zajęciach; aktywność; zaliczenie ze stopniem pozytywnym testów, kolokwiów. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 21.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Zbigniew Wałowski, | 2/4470/12338 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca z tekstem fachowym. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zwrócenie uwagi na wydajną pracę własną studentów. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Uczestnictwo w zajęciach, aktywność, zaliczenie ze stopniem pozytywnym testów, kolokwiów, które są warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego po 6semestrze; zaliczenie tekstu fachowego. |