symbol | jezyk |
---|---|
2/4469 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Zajęcia zbiorowe prowadzone w wymiarze 2 godzin w trakcie trwania zjazdu mające na celu rozwijanie umiejętności wokalnych, naukę prawidłowej emisji głosu oraz poznanie metod prowadzenia chórów i zespołów wokalnych.
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella - czytania nut głosem - czytanie a vista - samodzielne rozśpiewywanie zespołu
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- śpiewanie utworów wielogłosowych w różnych stylach - praca z zespołem
| |
bibliografia podstawowa | |
- standardy jazzowe w opracowaniach na chór - gospel - musical - utwory klasyczne
| |
bibliografia uzupełniająca | |
nie dotyczy | |
efekty kształcenia - wiedza | |
K_W01 Posiada znajomość wybranej literatury na chór mieszany, męski i żeński. K_W08 Posiada znajomość stylów muzycznych i związanych z nimi zasad wykonawczych Posiada wiedzę o rodzajach zespołów chóralnych. Posiada podstawową wiedzę dotyczącą zasad emisji głosu w mowie i śpiewie | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
U_05 Posiada umiejętność odczytania zapisu muzyki wokalnej i wokalno-instrumentalnej K_U7 Umiejętnie posługuje się głosem w oparciu o zasady prawidłowej emisji i techniki wokalnej K_U8 Poprzez opanowanie techniki ćwiczenia potrafi samodzielnie doskonalić własny warsztat wokalny K_U15 Dzięki występom publicznym wykazuje umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych z nich wynikających | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
K_K03 Jest świadomy sposobów wykorzystania swej intuicji, emocjonalności i wyobraźni w zakresie ekspresji artystycznej K_K04 Posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów K_K05 Posiada umiejętność adaptowania się do nowych zmiennych okoliczności, które mogą występować podczas realizacji przedsięwzięć artystycznych K_K08 posiada umiejętność samooceny jak też jest zdolny do budowania konstruktywnej krytyki w obrębie działań artystycznych oraz w obszarze szeroko pojmowanej kultury |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 16.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr hab. Małgorzata Kuchtyk, | 2/4469/12311 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella - poznawanie różnorodnej literatury chóralnej - nauka i doskonalenie umiejętności czytania nut głosem - czytanie a vista - nauka metod rozśpiewywania chóru i samodzielne rozśpiewywanie zespołu
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
metoda praktyczna
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
zaliczenie w kwartetach przynajmniej 2 wybranych z przygotowanych w semestrze utworów. Ocenie podlegać będzie wykonanie oraz stopień wiedzy zdobytej w trakcie przygotowania repertuaru.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 14.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr hab. Małgorzata Kuchtyk, | 2/4469/12317 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella - poznawanie różnorodnej literatury chóralnej - nauka i doskonalenie umiejętności czytania nut głosem - czytanie a vista - nauka metod rozśpiewywania chóru i samodzielne rozśpiewywanie zespołu
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
metoda praktyczna
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
zaliczenie w kwartetach przynajmniej 2 wybranych z przygotowanych w semestrze utworów. Ocenie podlegać będzie wykonanie oraz stopień wiedzy zdobytej w trakcie przygotowania repertuaru.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 16.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr hab. Małgorzata Kuchtyk, | 2/4469/12323 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella - poznawanie różnorodnej literatury chóralnej - nauka i doskonalenie umiejętności czytania nut głosem - czytanie a vista - nauka metod rozśpiewywania chóru i samodzielne rozśpiewywanie zespołu
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
metoda praktyczna
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
zaliczenie w kwartetach przynajmniej 2 wybranych z przygotowanych w semestrze utworów. Ocenie podlegać będzie wykonanie oraz stopień wiedzy zdobytej w trakcie przygotowania repertuaru.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 14.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr hab. Małgorzata Kuchtyk, | 2/4469/12328 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella - poznawanie różnorodnej literatury chóralnej - nauka i doskonalenie umiejętności czytania nut głosem - czytanie a vista - nauka metod rozśpiewywania chóru i samodzielne rozśpiewywanie zespołu
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
metoda praktyczna
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
zaliczenie w kwartetach przynajmniej 2 wybranych z przygotowanych w semestrze utworów. Ocenie podlegać będzie wykonanie oraz stopień wiedzy zdobytej w trakcie przygotowania repertuaru.
|