Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Chór

symboljezyk
2/4460
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Zajęcia zbiorowe prowadzone w wymiarze 2 godzin w trakcie trwania zjazdu mające na celu rozwijanie umiejętności wokalnych, naukę prawidłowej emisji głosu oraz poznanie metod prowadzenia chórów i zespołów wokalnych.

 

 

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

 

- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella

- czytania nut głosem - czytanie a vista

- samodzielne rozśpiewywanie zespołu

 

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

- śpiewanie utworów wielogłosowych w różnych stylach

 - praca z zespołem

 

 

 

 

bibliografia podstawowa

 - standardy jazzowe w opracowaniach na chór

 - gospel

 - musical

 - utwory klasyczne

 

bibliografia uzupełniająca

nie dotyczy

efekty kształcenia - wiedza

K_W01 Posiada znajomość wybranej literatury na chór mieszany, męski i żeński. K_W08 Posiada znajomość stylów muzycznych i związanych z nimi zasad wykonawczych Posiada wiedzę o rodzajach zespołów chóralnych. Posiada podstawową wiedzę dotyczącą zasad emisji głosu w mowie i śpiewie

efekty kształcenia - umiejętności

U_05 Posiada umiejętność odczytania zapisu muzyki wokalnej i wokalno-instrumentalnej K_U7 Umiejętnie posługuje się głosem w oparciu o zasady prawidłowej emisji i techniki wokalnej K_U8 Poprzez opanowanie techniki ćwiczenia potrafi samodzielnie doskonalić własny warsztat wokalny K_U15 Dzięki występom publicznym wykazuje umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych z nich wynikających

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

K_K03 Jest świadomy sposobów wykorzystania swej intuicji, emocjonalności i wyobraźni w zakresie ekspresji artystycznej K_K04 Posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów K_K05 Posiada umiejętność adaptowania się do nowych zmiennych okoliczności, które mogą występować podczas realizacji przedsięwzięć artystycznych K_K08 posiada umiejętność samooceny jak też jest zdolny do budowania konstruktywnej krytyki w obrębie działań artystycznych oraz w obszarze szeroko pojmowanej kultury

Semestry

Pedagogika Instrumentalna
Gra na gitarze (licencjackie, niestacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
116.002.0ćwiczeniazaliczeniedr hab. Małgorzata Kuchtyk, 2/4460/12280
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella

- poznawanie różnorodnej literatury chóralnej

- nauka i doskonalenie umiejętności czytania nut głosem - czytanie a vista

- nauka metod rozśpiewywania chóru i samodzielne rozśpiewywanie zespołu

 

 

metody dydaktyczne

metoda praktyczna

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

zaliczenie w kwartetach przynajmniej 2 wybranych z przygotowanych w semestrze utworów.

 Ocenie podlegać będzie wykonanie oraz  stopień wiedzy zdobytej w trakcie przygotowania repertuaru.

 

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
214.002.0ćwiczeniazaliczeniedr hab. Małgorzata Kuchtyk, 2/4460/12286
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella

- poznawanie różnorodnej literatury chóralnej

- nauka i doskonalenie umiejętności czytania nut głosem - czytanie a vista

- nauka metod rozśpiewywania chóru i samodzielne rozśpiewywanie zespołu

 

metody dydaktyczne

metoda praktyczna

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

zaliczenie w kwartetach przynajmniej 2 wybranych z przygotowanych w semestrze utworów.

 Ocenie podlegać będzie wykonanie oraz  stopień wiedzy zdobytej w trakcie przygotowania repertuaru.

 

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
316.002.0ćwiczeniazaliczeniedr hab. Małgorzata Kuchtyk, 2/4460/12292
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella

- poznawanie różnorodnej literatury chóralnej

- nauka i doskonalenie umiejętności czytania nut głosem - czytanie a vista

- nauka metod rozśpiewywania chóru i samodzielne rozśpiewywanie zespołu

 

metody dydaktyczne

 

metoda praktyczna

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

zaliczenie w kwartetach przynajmniej 2 wybranych z przygotowanych w semestrze utworów.

 Ocenie podlegać będzie wykonanie oraz  stopień wiedzy zdobytej w trakcie przygotowania repertuaru.

 

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
414.002.0ćwiczeniazaliczeniedr hab. Małgorzata Kuchtyk, 2/4460/12297
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella

- poznawanie różnorodnej literatury chóralnej

- nauka i doskonalenie umiejętności czytania nut głosem - czytanie a vista

- nauka metod rozśpiewywania chóru i samodzielne rozśpiewywanie zespołu

 

metody dydaktyczne

 

metoda praktyczna

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

zaliczenie w kwartetach przynajmniej 2 wybranych z przygotowanych w semestrze utworów.

 Ocenie podlegać będzie wykonanie oraz  stopień wiedzy zdobytej w trakcie przygotowania repertuaru.

 

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
516.002.0ćwiczeniazaliczeniedr hab. Małgorzata Kuchtyk, 2/4460/12301
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella

- poznawanie różnorodnej literatury chóralnej

- nauka i doskonalenie umiejętności czytania nut głosem - czytanie a vista

- nauka metod rozśpiewywania chóru i samodzielne rozśpiewywanie zespołu

 

metody dydaktyczne

metoda praktyczna

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

zaliczenie w kwartetach przynajmniej 2 wybranych z przygotowanych w semestrze utworów.

 Ocenie podlegać będzie wykonanie oraz  stopień wiedzy zdobytej w trakcie przygotowania repertuaru.

 

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
614.002.0ćwiczeniazaliczeniedr hab. Małgorzata Kuchtyk, 2/4460/12305
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella

- poznawanie różnorodnej literatury chóralnej

- nauka i doskonalenie umiejętności czytania nut głosem - czytanie a vista

- nauka metod rozśpiewywania chóru i samodzielne rozśpiewywanie zespołu

 

 

metody dydaktyczne

metoda praktyczna

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

zaliczenie w kwartetach przynajmniej 2 wybranych z przygotowanych w semestrze utworów.

 Ocenie podlegać będzie wykonanie oraz  stopień wiedzy zdobytej w trakcie przygotowania repertuaru.

 

wykonanie: www.ansta.pl