symbol | jezyk |
---|---|
2/4414 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Poznawanie repertuaru orkiestrowego na poszczególne instrumenty perkusyjne
Pogłębianie umiejętności czytania nut a vista
Praktyczne kształcenie wyobraźni i wrażliwości muzycznej ze szczególnym uwarażliwieniem na jakość dźwięku, kulturę gry i odpowiedni dobór akcesoriów perkusyjnych w zalezności od stylu, epoki i charakteru utworu.
Praca nad utworami wykonywanymi przez orkiestrę Akademii Muzycznej w Gdańsku | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Zaliczony 2 semestr studiów licencjackich stacjonarnych w specjalności gra na perkusji
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Wskazany udział studentów w pracach akademickiej orkiestry symfonicznej oraz praktyki w orkiestrach Opery i Filharmonii
| |
bibliografia podstawowa | |
Włodzimierz Kotoński - Leksykon współczesnej perkusji
| |
bibliografia uzupełniająca | |
Materiały orkiestrowe zgromadzone w bibliotece klasy perkusji
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
Znajomość najważniejszy wyjątków z literatury orkiestrowej. Wiedza dotycząca problemów wykonawczych wybranych partii orkiestrowych | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Student potrafi wykonać najbardziej problematyczne wyjątki z literatury orkiestrowej z uwzględnieniem poprawnej artykulacji, agogiki, dynamiki i barwy. | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Przygotowanie do pracy w profesjonalnym zespole orkiestrowym. Umiejętność pracy w ensamblach. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 7.50 | 1.0 | wykład | egzamin | mgr Tomasz Skrętkowski, mgr Mateusz Wiczyński, | 2/4414/12176 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Poznanie podstawowego repertuaru orkiestrowego ze szczególnym uwzględnieniem partii kotłów w symfoniach klasycznych Haydna, Mozarta i Beethovena.
Opracowywanie partii instrumentów perkusyjnych w utworach przygotowywanych przez akademicka orkiestrę symfoniczną.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia grupowe i indywidualne
Studiowanie partytur i analiza nagrań.
Kształtowanie wrażliwości dżwiękowej i estetycznej poprzez odpowiedni dobór pałek i akcesoriów perkusyjnych.
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Ezamin praktyczny w formie prezentacji wybranych fragmentów utworów będących opracowywanych w semestrze.
Kryteria oceniania: 100% oceny wynikającej z prezentacji na egzaminie
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 7.50 | 1.0 | wykład | egzamin | mgr Tomasz Skrętkowski, mgr Mateusz Wiczyński, | 2/4414/12177 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Poznanie podstawowego repertuaru orkiestrowego ze szczególnym uwzględnieniem partii werbla w utworach podstawowego kanonu orkiestrowego.
Opracowywanie partii instrumentów perkusyjnych w utworach przygotowywanych przez akademicka orkiestrę symfoniczną.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia grupowe i indywidualne
Studiowanie partytur i analiza nagrań.
Kształtowanie wrażliwości dżwiękowej i estetycznej poprzez odpowiedni dobór pałek i akcesoriów perkusyjnych.
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Ezamin praktyczny w formie prezentacji wybranych fragmentów utworów będących opracowywanych w semestrze.
Kryteria oceniania: 100% oceny wynikającej z prezentacji na egzaminie.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 7.50 | 1.0 | wykład | egzamin | mgr Tomasz Skrętkowski, mgr Mateusz Wiczyński, | 2/4414/16601 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Poznanie podstawowego repertuaru orkiestrowego ze szczególnym uwzględnieniem partii werbla w utworach podstawowego kanonu orkiestrowego.
Opracowywanie partii instrumentów perkusyjnych w utworach przygotowywanych przez akademicka orkiestrę symfoniczną.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia grupowe i indywidualne
Studiowanie partytur i analiza nagrań.
Kształtowanie wrażliwości dżwiękowej i estetycznej poprzez odpowiedni dobór pałek i akcesoriów perkusyjnych.
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Ezamin praktyczny w formie prezentacji wybranych fragmentów utworów będących opracowywanych w semestrze.
Kryteria oceniania: 100% oceny wynikającej z prezentacji na egzaminie.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 7.50 | 1.0 | wykład | egzamin | mgr Tomasz Skrętkowski, mgr Mateusz Wiczyński, | 2/4414/16602 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Poznanie podstawowego repertuaru orkiestrowego ze szczególnym uwzględnieniem partii werbla w utworach podstawowego kanonu orkiestrowego.
Opracowywanie partii instrumentów perkusyjnych w utworach przygotowywanych przez akademicka orkiestrę symfoniczną.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia grupowe i indywidualne
Studiowanie partytur i analiza nagrań.
Kształtowanie wrażliwości dżwiękowej i estetycznej poprzez odpowiedni dobór pałek i akcesoriów perkusyjnych.
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Ezamin praktyczny w formie prezentacji wybranych fragmentów utworów będących opracowywanych w semestrze.
Kryteria oceniania: 100% oceny wynikającej z prezentacji na egzaminie.
|