symbol | jezyk |
---|---|
2/4394 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Plan pracy jest traktowany indywidualnie w stosunku do każdego studenta i zależy od uzdolnień predyspozycji oraz stopnia zaawansowania. Stopień zaawansowania dotyczy opanowania podstawowych zasad realizacji b.c. Przedmiot pogłębia wiedzę studenta na temat historii b.c., buduje i rozwija umiejętności realizacji cyfrowanego i niecyfrowanego b. c.. Rozwija praktyczne umiejętności, umiejętności różnicowania b.c. w zależności od stylu i czasu powstania kompozycji. Rozwija indywidualny styl realizacji b.c. zgodny z założeniami estetycznymi wykonywanych kompozycji. Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta-klawesynisty do poprawnej realizacji b.c. zgodnej z założeniami harmonicznymi oraz stylistycznymi, wypracowanie umiejętności odczytywania a'vista zapisu b.c.. Student powinien zdobyć umiejętności kształtowania gry akordowej spójnie z przebiegiem emocjonalnym, retorycznym oraz dynamicznym solisty oraz być wrażliwym na jakość brzmienia oraz niuanse artykulacyjne wykonywanego akompaniamentu. Powinien też zdobyć umiejętność samodzielnego pokierowania małym zespołem.
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Ukończenie podstawowego kursu basso continuo. Znajomość kontrapunktu. Umiejętność swobodnego zdobnictwa w różnych stylach. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Kontrapunkt Improwizacja | |
bibliografia podstawowa | |
Traktaty XVII i XVIII wieczne na temat basso continuo.
| |
bibliografia uzupełniająca | |
Współczesna literatura poruszająca analizowany temat. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
-posiada wiedzę na temat oznaczeń cyfrowych akordów i ich różnicach w poszczególnych ośrodkach - zna podstawowy repertuar siedemnasto i osiemnastowiecznej muyki kameralny | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- dysponuje umiejętnością praktycznej realizacji b.c. z uwzględnieniem różnic stylistycznych | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- jest zdolny do samodzielnych decyzji w opracowywaniu wykonywanych utworów, zgodnych ze stylem kompozycji |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | egzamin | prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, | 2/4394/12139 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe: Muzyka francuska i pisana w stylu francuskim. Efekty kształcenia: - umiejętność realizacji utworów w stylu francuskim - umiejętność swobodnego zdobnictwa w stylu francuskim - umiejętność użycia środków charakterystycznych dla stylu francuskiego
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia mają charakter indywidualny. Pedagog przedstawia propozycje realizacji b.c. i wybiera repertuar. Student pracuje na zajęciach i przygotowuje samodzielnie zadany materiał. Wspólnie rozwiązywane są problemy i trudności oraz szukane najbardziej odpowiednie rozwiazania. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenia odbywa się na podstawie wykonanego utworu oraz pracy semestralnej. Kryteriami oceny jest prawidłowo wykonany repertuar oraz umiejętność dodania własnego stylu realizacji b.c. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | egzamin | prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, | 2/4394/12140 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe: Muzyka włoska i pisana w stylu włoskim. Efekty kształcenia: - umiejętność realizacji utworów w stylu włoskim - umiejętność swobodnego zdobnictwa w stylu włoskim - umiejętność użycia środków charakterystycznych dla stylu włoskiego
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia mają charakter indywidualny. Pedagog przedstawia propozycje realizacji b.c. i wybiera repertuar. Student pracuje na zajęciach i przygotowuje samodzielnie zadany materiał. Wspólnie rozwiązywane są problemy i trudności oraz szukane najbardziej odpowiednie rozwiązania. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenia odbywa się na podstawie wykonanego utworu oraz pracy semestralnej. Kryteriami oceny jest prawidłowo wykonany repertuar oraz umiejętność dodania własnego stylu realizacji b.c. |