symbol | jezyk |
---|---|
2/4390 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Głównym założeniem przedmiotu KOMUNIKACJA SPOŁECZNA I ORGANIZACJA IMPREZ jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę w zakresie komunikacji społecznej (typy, formy, cechy, rodzaje) oraz umiejętności na polu praktycznego organizowania imprez kulturalnych. Przekazywana na zajęciach teoria jest podparta praktyką na polu komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Szczególny nacisk kładziony jest na komunikację medialną. Studenci:
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Orientacja w lokalnym (trójmiejskim) świecie kulturalnym i medialnym Umiejętność obsługi komputera: edytor tekstu, PowerPoint | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Promocja i marketing i dóbr kultury | |
bibliografia podstawowa | |
Steblecka M., Janicka-Szyszko R., Grzesiak E., KOMUNIKACJA W SZKOLE. Scenariusze godzin wychowawczych, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2005 | |
bibliografia uzupełniająca | |
Z zakresu komunikacji społecznej:
Z zakresu Public Relations:
Z zakresu prawa autorskiego:
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w wybranych zakresach, zwłaszcza w systemie szkolnictwa artystycznego posiada ogólny zakres wiedzy dotyczący marketingowych, finansowych i prawnych aspektów zawodu muzyka, ze zwróceniem szczególnej uwagi na zagadnienia związane z prawem autorskim | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
posiada umiejętność kreowania i realizowania projektów artystycznych (często w powiązaniu z innymi dyscyplinami) oraz posiada zdolność do podjęcia wiodącej roli w zespołach różnego typu | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
jest w pełni kompetentnym i samodzielnym artystą i pedagogiem, zdolnym do świadomego integrowania zdobytej wiedzy w obrębie specjalności oraz w ramach innych szeroko pojętych działań kulturalno-twórczo-oświatowych inicjuje działania artystyczne w zakresie szeroko pojętej kultury (podejmowanie projektów o charakterze interdyscyplinarnym lub też wymagająch współpracy z przedstawicielami innych dziedzin sztuki i nauki) w sposób świadomy i odpowiedzialny przewodniczy różnorodnym działaniom zespołowym wykorzystując mechanizmy psychologiczne, wykazuje się umiejętnością funkcjonowania w społeczeństwie w zakresie wykonywania własnych działań artystycznych i dostosowywania się do współczesnego rynku pracy potrafi prezentować skomplikowane specjalistyczne zadania i projekty w przystępnej formie, w sposób zrozumiały dla osób niemających doświadczenia w pracy nad projektami artystycznymipotrafi prowadzić negocjacje i koordynować właściwą organizację przedsięwzięcia |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | wykład | zaliczenie | prof. dr hab. Anna Janosz, | 2/4390/12127 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Tematy i główne zagadnienia Komunikacja społeczna - jej istota, rodzaje, formy, procesy działań animacyjnych
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Ocena semestralna jest wypadkową kilku czynników. Są nimi:
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | wykład | zaliczenie | prof. dr hab. Anna Janosz, | 2/4390/12131 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Pomysł - cel i misja imprezy misja 2. Do kogo skierowana 3. Kto robi - osoba fizyczna, stowarzyszenie, fundacja, instytucja samorządowa 4. Cel 5. Co będzie sie działo - kto wystąpi, kto zapowiada, inne działania animacyjne, edukacyjne, upowszechnieniowe 6. Plan budżetowy imprezy 7. Kto będzie finansował, jak zdobędziemy pieniądze - wnioski do samorządu, Urzędu Marszałkowskiego, Ministerstwa Kultury, Sponsorów - Mecenasów Kultury 8. Pieniądze dla artystów - Negocjacje 9. Umowy - artyści, wynajem sali, sprzętu 10. Scenariusz 11. Promocja i reklama 12. Zapowiedź imprezy - konferansjerka 13. Przebieg imprezy - na co zwrócić uwagę przed i po 14. Prezentacja imprezy przed publicznością | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Ocena semestralna jest wypadkową kilku czynników. Są nimi:
|