symbol | jezyk |
---|---|
2/4378 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z metodami nauczania gry na akordeonie szkołach muzycznych I i II stopnia oraz literaturą dydaktyczną na akordeon w zakresie szkolnictwa muzycznego II stopnia | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Zaliczenie kursu ,,Dydaktyka instrumentu głównego'' na poziomie studiów I stopnia | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
T.Adamowicz-Kaszuba – Muzyka programowa XX wieku w repertuarze akordeonowym, Warszawa 2005 A.Gruszka – Gitarowa sztuka wykonawcza, Katowice 2011 (rozdziały poświęcone historycznym uwarunkowaniom wykonawczym muzyki dawnej) N.Harnoncourt – Muzyka mową dźwięków. Dialog muzyczny, Warszawa 2011 Repertuar dydaktyczny dla szkół muzycznych II stopnia | |
bibliografia uzupełniająca | |
- brak danych - | |
efekty kształcenia - wiedza | |
student zna cele kształcenia i treści nauczania gry na akordeonie student posiada ogólną znajomość akordeonowej literatury dydaktycznej z zakresu szkoły muzycznej I i II stopnia student zna podstawowe akty prawne w zakresie szkolnictwa artystycznego student zna podstawy fizjologii gry na akordeonie student zna typy i modele lekcje student zna metody pracy z dziećmi i młodzieżą | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
student potrafi projektować proces nauczania student potrafi dobierać treści nauczania do możliwości ucznia student potrafi stworzyć program nauczania swojego przedmiotu student wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów; student jest praktycznie przygotowany do pracy w szkolnictwie muzycznym I i II stopnia | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
student rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego student ma świadomość konieczności indywidualizacji pracy z każdym uczniem, a w szczególności z uczniem uzdolnionym student ma świadomość etycznego wymiaru oceniania uczniów student jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | wykład | zaliczenie | mgr Luoma Mikko, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, | 2/4378/12110 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca nad repertuarem ucznia szkoły muzycznej I i II stopnia – rozwijanie warsztatu i świadomości muzycznej, różnicowanie stylistyczne utworów, praca nad kreacją artystyczną Racjonalne ćwiczenie i praca nad przygotowaniem się do publicznego występu (przebieg poszczególnych etapów) Analiza repertuaru ucznia szkoły muzycznej II stopnia | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
wykłady, lekcje z uczniami | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Egzamin ustny lub pisemny. Kryteria: uczestnictwo i aktywność na wykładach. Wiedza i umiejętność jej przekazywania. |