Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Dydaktyka instrumentu głownego

symboljezyk
2/4378
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z metodami nauczania gry na akordeonie szkołach muzycznych I i II stopnia oraz literaturą dydaktyczną na akordeon w zakresie szkolnictwa muzycznego II stopnia

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Zaliczenie kursu ,,Dydaktyka instrumentu głównego'' na poziomie studiów I stopnia

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu
- brak danych -
bibliografia podstawowa

T.Adamowicz-Kaszuba – Muzyka programowa XX wieku w repertuarze akordeonowym, Warszawa 2005

A.Gruszka – Gitarowa sztuka wykonawcza, Katowice 2011 (rozdziały poświęcone historycznym uwarunkowaniom wykonawczym muzyki dawnej)

N.Harnoncourt – Muzyka mową dźwięków. Dialog muzyczny, Warszawa 2011

Repertuar dydaktyczny dla szkół muzycznych II stopnia

bibliografia uzupełniająca
- brak danych -
efekty kształcenia - wiedza

student zna cele kształcenia i treści nauczania gry na akordeonie student posiada ogólną znajomość akordeonowej literatury dydaktycznej z zakresu szkoły muzycznej I i II stopnia student zna podstawowe akty prawne w zakresie szkolnictwa artystycznego student zna podstawy fizjologii gry na akordeonie student zna typy i modele lekcje student zna metody pracy z dziećmi i młodzieżą

efekty kształcenia - umiejętności

student potrafi projektować proces nauczania student potrafi dobierać treści nauczania do możliwości ucznia student potrafi stworzyć program nauczania swojego przedmiotu student wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów; student jest praktycznie przygotowany do pracy w szkolnictwie muzycznym I i II stopnia

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

student rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego student ma świadomość konieczności indywidualizacji pracy z każdym uczniem, a w szczególności z uczniem uzdolnionym student ma świadomość etycznego wymiaru oceniania uczniów student jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły

Semestry

Instrumentalistyka
Gra na akordeonie (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
130.002.0wykładzaliczeniemgr Luoma Mikko, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, 2/4378/12110
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Praca nad repertuarem ucznia szkoły muzycznej I i II stopnia – rozwijanie warsztatu i świadomości muzycznej, różnicowanie stylistyczne utworów, praca nad kreacją artystyczną

Racjonalne ćwiczenie i praca nad przygotowaniem się do publicznego występu (przebieg poszczególnych etapów)

Analiza repertuaru ucznia szkoły muzycznej II stopnia

metody dydaktyczne

wykłady, lekcje z uczniami

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Egzamin ustny lub pisemny.

Kryteria: uczestnictwo i aktywność na wykładach. Wiedza i umiejętność jej przekazywania.

wykonanie: www.ansta.pl