Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Praktyki pedagogiczne

symboljezyk
2/4346
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Zdobycie-głownie drogą obserwacji-doświadczeń z pracy z uczniami szkół muzycznych I i II stopnia w zakresie gry solowej oraz kameralistyki mających posłużyć uzyskaniu kwalifikacji i kompetencji pedagogicznych. Praktyki odbywają się w ramach Studium Pedagogicznego. Szkołą praktyk jest OSM I i II stopnia im. F. Nowowiejskiego w Gdańsku.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Praktyki winny być realizowane równolegle z zajęciami przedmiotów Studium Pedagogicznego (psychologia, pedagogika, emisja głosu, metodyka, podstawy dydaktyki).

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Udział w seminariach i kursach mistrzowskich, obecność na wykładach metodycznych dla nauczycieli w szkołach muzycznych I i II stopnia.

bibliografia podstawowa

Programy nauczania CEA dla szkół muzycznych I i II stopnia

bibliografia uzupełniająca

Programy autorskie tworzone przez zespoły nauczycieli w poszczególnych szkołach muzycznych.

efekty kształcenia - wiedza

Student: poznaje funkcjonowanie i strukturę organizacyjną szkoły muzycznej I stopnia poznaje funkcjonowanie i strukturę organizacyjną szkoły muzycznej II stopnia poznaje przepisy oświatowe oraz dokumentację szkolną szkoły muzycznej I stopnia poznaje przepisy oświatowe oraz dokumentację szkolną szkoły muzycznej II stopnia posiada wiedzę na temat wydawnictw muzycznych posiada wiedzę na temat podstawy programowej CEA oraz programów autorskich

efekty kształcenia - umiejętności

Student: posiada umiejętność konstruowania scenariuszy lekcji gry na instrumencie w szkole muzycznej I stopnia posiada umiejętność konstruowania scenariuszy lekcji gry na instrumencie w szkole muzycznej II stopnia posiada umiejętność prawidłowego metodycznie prowadzenia lekcji gry na instrumencie w szkole muzycznej I stopnia posiada umiejętność prawidłowego metodycznie prowadzenia lekcji gry na instrumencie w szkole muzycznej II stopnia umiejętnie dobiera repertuar dla uczniów poddaje krytyce efekty własnej pracy

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Student: posiada kompetencje do samodzielnej pracy pedagogicznej w szkole muzycznej I stopnia posiada kompetencje do samodzielnej pracy pedagogicznej w szkole muzycznej II stopnia właściwie organizuje pracę własną posiada kompetencje do pracy w zespole nauczycieli (projekty zespołowe) wspiera rozwój wszystkich sfer życia szkoły posiada krytyczną postawą wobec działań własnych oraz innych pedagogów

Semestry

Moduł pedagogiczny
Gra na instrumencie (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
6150.001.0ćwiczeniazaliczenie bez ocenyprof. dr hab. Małgorzata Skorupa, 2/4346/12043
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Lekcje instrumentu i zespołu kameralnego realizowane w zgodzie z podstawą programową CEA oraz szkolnych programów autorskich

metody dydaktyczne

Hospitacja zajęć lekcyjnych, prowadzenie tychże pod kierunkiem pedagogów sm I i II stopnia, udział w wykładach, kursach mistrzowskich i seminariach.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Wypełniona karta praktyk w wymiarze 150 godzin lub zaświadczenie o zatrudnieniu w wymiarze adekwatnym do wymaganej ilości praktyk.

wykonanie: www.ansta.pl