Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Budowa, konserwacja i strojenie instrumentu

symboljezyk
2/4344
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z budową i funkcjonowaniem własnego instrumentu, zasadami konserwacji, strojenia czy dokonywania napraw we własnym zakresie

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Podstawowa znajomość budowy klawesynu

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Charakter przedmiotu jest zbyt specjalistyczny dlatego trudno jest dobrać fakultatywne zajęcia, które w sposób widoczny wpływałyby na podniesienie poziomu wiedzy zdobywanej podczas zajęć.

bibliografia podstawowa

Bibliografia dobrana do specyfiki danego instrumentu

 

bibliografia uzupełniająca

Bibliografia dobrana do specyfiki danego instrumentu

 

efekty kształcenia - wiedza

W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada gruntowną wiedzę dotyczącą budowy instrumentów i ich ewentualnej konserwacji, napraw, strojenia (w zależności od specyfiki danego instrumentu)

efekty kształcenia - umiejętności

W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi korygować drobne usterki w funkcjonowaniu swojego instrumentu

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wypowiadać się w sposób kompetentny na temat funkcjonowania swojego instrumentu oraz objaśniać innym jego budowę i działanie

Semestry

Instrumentalistyka
Gra na klawesynie (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
215.001.0ćwiczeniazaliczenie bez ocenydr Mirosław Adrjanczyk, mgr Robert Kubiś, mgr Jacek Sikorski, mgr Marek Stefaniak, mgr Tomasz Walczak, 2/4344/12039
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Budowa i funkcjonowanie instrumentu, nazewnictwo poszczególnych elementów, samodzielne dokonywanie drobnych napraw, strojenia (w zależności od specyfiki danego instrumentu)

metody dydaktyczne

ćwiczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo

wykonanie: www.ansta.pl