symbol | jezyk |
---|---|
4/4339 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem zajęć jest poznanie przez studentów na czym polega arteterapia przez sztukę wizualną oraz technik i metod z wykorzystaniem sztuki w terapii, zarówno w kontakcie indywidualnym, jak i w grupie.
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Nie dotyczy | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Umiejętności komunikacyjne. | |
bibliografia podstawowa | |
Stańko-Kaczmarek, M. (2013). Arteterapia i warsztaty edukacji twórczej. Warszawa: Difin S.A. Konieczna, E. J. (2004). Arteterapia w teorii i praktyce. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. Handford O., Karolak W., (2007) Bajka w twórczym rozwoju i arteterapii, Łódź. WSHE.
| |
bibliografia uzupełniająca | |
Szulc, W. (2011). Arteterapia. Narodziny idei, ewolucja teorii, rozwój praktyki. Warszawa: Difin S.A. Józefowski, E. (2012). Arteterapia w sztuce i edukacji: praktyka oddziaływań arteterapeutycznych z zastosowaniem kreacji plastycznej. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
Student wie czym jest arteterapia. | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Student potrafi zorganizować miejsce pracy do działań terapeutycznych poprzez sztukę | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Student podejmuje działania zespołowe. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 1.0 | wykład/ćwiczenia | zaliczenie | mgr Eliza Ludkiewicz, | 4/4339/12023 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Definicja arteterapii Komunikowanie się za pomocą obrazu . Ekspresja niewyrażonego w słowach- malowanie intuicyjne. Kodowanie werbalne i wizualne w terapii – w kontakcie indywidualnym i grupie. Organizacja zajęć arteterapeutycznych – w edukacji i medycynie. Stawianie zadań problemowych (zadania kierowane) przez arteterapeutę. Eksperymentowanie z różnymi technikami plastycznymi . Funkcja i zastosowanie obrazu/ zdjęcia w arteterapii.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Praca w grupach, dyskusja z elementami wykładu, praca indywidualna.
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Obecność na zajęciach, wykonanie projektu arteterapeutycznego
|