Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
Chór/Chór kameralny
symbol | jezyk |
2/4329 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu |
Zapoznanie
studentów z literaturą wokalno-instrumentalną oraz chóralną
różnych epok, kompozytorów polskich i obcych, nauka prawidłowego
posługiwania się głosem, kształcenie głosu, rozwijanie
wrażliwości intonacyjno - emisyjnej, nauka śpiewania w
wielogłosie, umiejętność współpracy między zespołem
chóralnym a instrumentalnym, orkiestrą, rozwijanie ekspresji
muzycznej poprzez śpiew, przygotowanie zespołu do udziału w
koncertach, konkursach i festiwalach muzycznych. |
sposób realizacji |
zajęcia stacjonarne |
wymagania wstępne i dodatkowe |
nie
dotyczy |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu |
zajęcia
indywidualne z emisji głosu, umiejętność czytanie nut głosem,
umiejętność czytania partytur |
bibliografia podstawowa |
Utwory
na chóry a cappella, formy wokalno-instrumentalne z towarzyszeniem
orkiestry ,instrumentów, fortepianu. |
bibliografia uzupełniająca |
nie
dotyczy |
efekty kształcenia - wiedza |
K_W01 Posiada znajomość wybranej literatury na chór mieszany, męski i żeński. K_W08 Posiada znajomość stylów muzycznych i związanych z nimi zasad wykonawczych Posiada wiedzę o rodzajach zespołów chóralnych. Posiada podstawową wiedzę dotyczącą zasad emisji głosu w mowie i śpiewie |
efekty kształcenia - umiejętności |
K_U05 Posiada umiejętność odczytania zapisu muzyki wokalnej i wokalno-instrumentalnej K_U7 Umiejętnie posługuje się głosem w oparciu o zasady prawidłowej emisji i techniki wokalnej K_U8 Poprzez opanowanie techniki ćwiczenia potrafi samodzielnie doskonalić własny warsztat wokalny K_U15 Dzięki występom publicznym wykazuje umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych z nich wynikających |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne |
K_K03 Jest świadomy sposobów wykorzystania swej intuicji, emocjonalności i wyobraźni w zakresie ekspresji artystycznej K_K04 Posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów K_K05 Posiada umiejętność adaptowania się do nowych zmiennych okoliczności, które mogą występować podczas realizacji przedsięwzięć artystycznych K_K08 posiada umiejętność samooceny jak też jest zdolny do budowania konstruktywnej krytyki w obrębie działań artystycznych oraz w obszarze szeroko pojmowanej kultury |
Semestry
Instrumentalistyka
Gra na instrumencie (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
1 | 60.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Wiktoria Batarowska, dr Błażej Połom, dr Beata Śnieg, prof. dr hab. Marcin Tomczak, | 2/4329/12001 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
Wykonywanie
partii chóralnych dzieł wokalno-instrumentalnych oraz utworów a
cappella z różnych epok, od renesansu do XXI w. |
metody dydaktyczne |
studia
partytury, ćwiczenia |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Przedmiot
zaliczany jest na podstawie frekwencji na zajęciach i koncertach /
wg imiennej listy prowadzonej przez pedagoga/, oraz oceny znajomości
repertuaru i umiejętności wokalnych, dokonanej przez prowadzącego
zajęcia. Ocena kształtowana jest w relacji do frekwencji w
następujący sposób:
Nieobecności
- ocena w punktach
0 23-25
1-2 21-22
3-4 19-20
5-6 17-18
7 16
8 15
9 14
10 13
Więcej
niż 10 - niezaliczenie semestru |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
2 | 60.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Wiktoria Batarowska, dr Błażej Połom, dr Beata Śnieg, prof. dr hab. Marcin Tomczak, | 2/4329/12002 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
Wykonywanie
partii chóralnych dzieł wokalno-instrumentalnych oraz utworów a
cappella z różnych epok, od renesansu do XXI w. |
metody dydaktyczne |
studia
partytury, ćwiczenia |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Przedmiot
zaliczany jest na podstawie frekwencji na zajęciach i koncertach /
wg imiennej listy prowadzonej przez pedagoga/, oraz oceny znajomości
repertuaru i umiejętności wokalnych, dokonanej przez prowadzącego
zajęcia. Ocena kształtowana jest w relacji do frekwencji w
następujący sposób:
Nieobecności
- ocena w punktach
0 23-25
1-2 21-22
3-4 19-20
5-6 17-18
7 16
8 15
9 14
10 13
Więcej
niż 10 - niezaliczenie semestru |