symbol | jezyk |
---|---|
2/4320 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
opanowanie umiejętności gry w zespole kameralnym, umiejętności reagowania na działania i intencje partnerów, umiejętność zespołowego opracowania muzycznego tekstu na poziomie pozwalającym na prezentację w ramach występu publicznego | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
matura, pozytywny wynik egz. wstępnego wg wymagań określonych w informatorze dla kandydatów | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
----- | |
bibliografia podstawowa | |
literatura kameralna obejmująca składy zespołowe od duetu do nonetu, we wszystkich zestawieniach instrumentalnych (typowych i nietypowych), obejmująca jak najszerszy zakres stylów i epok | |
bibliografia uzupełniająca | |
----- | |
efekty kształcenia - wiedza | |
absolwent posiada ogólną znajomość literatury kameralnej związanej ze swoją specjalnością | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
absolwent posiada znajomość i umiejętność wykonywania reprezentatywnego repertuaru kameralnego związanego ze swoją specjalnością | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
absolwent umie gromadzić, analizować i w świadomy sposób interpretować potrzebne informacje z zakresu kameralistyki |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 3.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, dr Mirosława Sumlińska, | 2/4320/11966 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
a/ nabycie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie b/ nabycie umiejętności słyszenia równocześnie siebie i partnerów c/ umiejętność kształtowania jednakowej artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości d/ wykorzystanie umiejętności analizy dzieła muzycznego do realizacji swojego miejsca w partyturze utworu e/ wdrożenie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający zasadę stopniowania trudności, umiejętności członków zespołu i cechy ich osobowości. Udział w występach publicznych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 3.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Mirosław Adrjanczyk, dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, dr Monika Dżuła-Radkiewicz, dr hab. Błażej Goliński, mgr Tadeusz Kassak, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, mgr Emilia Majewska, prof. dr hab. Bogdan Ocieszak, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, prof. dr hab. Wojciech Orawiec, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, kw. II st. Szymon Pawłowski, prof. AM, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, prof. dr hab. Józef Raatz, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, prof. dr hab. Tadeusz Samerek, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, dr Marian Stefanowicz, dr Mirosława Sumlińska, mgr Bożena Szull-Talar, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Paweł Zagańczyk, | 2/4320/11967 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
a/ nabycie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie b/ nabycie umiejętności słyszenia równocześnie siebie i partnerów c/ umiejętność kształtowania jednakowej artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości d/ wykorzystanie umiejętności analizy dzieła muzycznego do realizacji swojego miejsca w partyturze utworu e/ wdrożenie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający zasadę stopniowania trudności, umiejętności członków zespołu i cechy ich osobowości. Udział w występach publicznych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 30.00 | 3.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Mirosław Adrjanczyk, dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, as. mgr Dorota Dąbrowska, dr Monika Dżuła-Radkiewicz, dr hab. Błażej Goliński, mgr Tadeusz Kassak, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, mgr Emilia Majewska, prof. dr hab. Bogdan Ocieszak, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, prof. dr hab. Wojciech Orawiec, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, kw. II st. Szymon Pawłowski, prof. AM, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, st. wykł. Ewa Raatz, prof. dr hab. Józef Raatz, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, prof. dr hab. Tadeusz Samerek, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, dr Marian Stefanowicz, dr Mirosława Sumlińska, mgr Bożena Szull-Talar, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Paweł Zagańczyk, | 2/4320/11968 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
a/ nabycie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie b/ nabycie umiejętności słyszenia równocześnie siebie i partnerów c/ umiejętność kształtowania jednakowej artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości d/ wykorzystanie umiejętności analizy dzieła muzycznego do realizacji swojego miejsca w partyturze utworu e/ wdrożenie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający zasadę stopniowania trudności, umiejętności członków zespołu i cechy ich osobowości. Udział w występach publicznych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 30.00 | 3.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Mirosław Adrjanczyk, dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, dr Monika Dżuła-Radkiewicz, dr hab. Błażej Goliński, mgr Tadeusz Kassak, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, mgr Emilia Majewska, prof. dr hab. Bogdan Ocieszak, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, prof. dr hab. Wojciech Orawiec, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, prof. zw. Jan Paterek, kw. II st. Szymon Pawłowski, prof. AM, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, prof. dr hab. Józef Raatz, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, prof. dr hab. Tadeusz Samerek, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, dr Marian Stefanowicz, dr Mirosława Sumlińska, mgr Bożena Szull-Talar, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Paweł Zagańczyk, | 2/4320/11969 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
a/ nabycie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie b/ nabycie umiejętności słyszenia równocześnie siebie i partnerów c/ umiejętność kształtowania jednakowej artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości d/ wykorzystanie umiejętności analizy dzieła muzycznego do realizacji swojego miejsca w partyturze utworu e/ wdrożenie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający zasadę stopniowania trudności, umiejętności członków zespołu i cechy ich osobowości. Udział w występach publicznych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut). |