symbol | jezyk |
---|---|
4/4310 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Założeniem przedmiotu jest głębokie wniknięcie w tekst wykonywanego utworu, piosenki, standardu itp.Umiejętność posługiwania się różnorodnymi środkami wyrazu w zależności od stylu w jakim dany utwór jest wykonywany.Swobodne poruszanie się w różnych stylistykach ze szczególnym naciskiem na wysoki artystyczny poziom wykonawczy.Połączenie umiejętności technicznych -głosowych ze swobodą ciała i dostosowaniem jego ruchu do wykonywanych kompozycji. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Umiejętność analizowania tekstu i jego warstw , uwrażliwienie na słowo i umiejętność nadawania mu konkretnej barwy.Porównywanie różnych interpretacji tego samego utworu-umiejętność wnikliwej analizy. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Literatura muzyczna na płytach CD- przegląd różnych gatunków muzycznych w tym najistotniejszych-jazzowych , analiza środków wyrazu i swoistych interpretacji charakterystycznych dla danego gatunku.Analiza wierszy i tekstów piosenek (polskich i zagranicznych). | |
bibliografia podstawowa | |
Julian Tuwim - Wiersze Wisława Szymborska - Wiersze Wasowski-Przybora - Starsi Panowie Dwaj Agnieszka Osiecka - tekstyróżne wiersze polskich poetów przygotowane przez studentów | |
bibliografia uzupełniająca | |
Vocal Real Book - standardy jazzowe Antonio Carlos Jobim - Jamey Abersold Standards-Jamey Abersold Ballads-Jamey Abersold | |
efekty kształcenia - wiedza | |
student posiada ogólną znajomość literatury muzycznej ze szczególną znajomością literatury jazzowej | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
student potrafi trafnie zinterpretować tekst wykonywanego utworu | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
student potrafi konstruktywnie ocenić występ innego studenta , ze szczególnym poszanowaniem jego wrażliwości |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Elżbieta Goetel-Dąbkowska, | 4/4310/11908 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Założeniem przedmiotu jest głębokie wniknięcie w tekst wykonywanego utworu, piosenki, standardu itp.Umiejętność posługiwania się różnorodnymi środkami wyrazu w zależności od stulu w jakim dany utwór jest wykonywany.Swobodne poruszanie się w różnych stylistykach ze szczególnym naciskiem na wysokia rtystyczny poziom wykonawczy.Połączenie umiejętności technicznych -głosowych ze swobodą ciała i dostosowaniem jego ruchu do wykonywanych kompozycji. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Przedmiot ma na celu pomoc w zrozumieniu prezentownego tekstu,znalezienie ciekawej interpretacji,poprzez dobór odpowiednich środkówwyrazu,poszukiwanie własnej osobowości scenicznej.Efektem sudiów jest coraz bardziej interesujące oryginalne podejście do wykonywanych utworów,odważne posługiwanie się warsztatem i panowanie nad ciałem podczas występu,a także umiejętność posługiwania się mikrofonem, świadomość sceny -światło, dźwięk.Przygotowanie koncertu,nagranie audio-video, analiza , dyskusja, wnioski. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia kursu jest przygotowywanie się do kolejnych zajęć na bieżąco, a także aktywne uczestnictwo w dyskusjach i efektywna praca nadzadanymi utworami.Warunkiem zaliczenia jest także obecność na zajęciach i kreatywna praca nad swoimi umiejętnościami.Głównym kryterium oceny jestpoziom wykonawczy i realizacja wskazówek , rozwój lub jego brak. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Elżbieta Goetel-Dąbkowska, | 4/4310/11909 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Założeniem przedmiotu jest głębokie wniknięcie w tekst wykonywanego utworu, piosenki, standardu itp.Umiejętność posługiwania się różnorodnymi środkamiwyrazu w zależności od stulu w jakim dany utwór jest wykonywany.Swobodne poruszanie się w różnych stylistykach ze szczególnym naciskiem na wysokiartystyczny poziom wykonawczy.Połączenie umiejętności technicznych -głosowych ze swobodą ciała i dostosowaniem jego ruchu do wykonywanychkompozycji. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Uwrażliwianie na słowo poprzez czytanie i analizę tekstu , dyskusja.Prezentacja przygotowanego utworu przed grupą w formie scena-widzowie -dyskusja.Przykłady różnorodnych interpretacji tych samych kompozycji-dyskusja.Oglądanie fragmentów koncertów i filmów z udziałem wybitnych artystów- analiza ich interpretacji, dyskusja,wnioski.Słuchanie z płyt CD ineteresujących interpretacji wybranych artystów.Testy pisemne:moje wyobrażenie sceny,mój zespół, moja publiczność, mój repertuar,mój sukces-analiza ,dyskusja, wnioski. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia kursu jest przygotowywanie się do kolejnych zajęć na bieżąco, a także aktywne uczestnictwo w dyskusjach i efektywna praca nadzadanymi utworami.Warunkiem zaliczenia jest także obecność na zajęciach i kreatywna praca nad swoimi umiejętnościami.Głównym kryterium oceny jestpoziom wykonawczy i realizacja wskazówek , rozwój lub jego brak. |