Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Promocja i marketing dóbr kultury

symboljezyk
4/4302
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

CELE PRZEDMIOTU

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z rozwojem systemów pozyskiwania publiczności, głównymi pojęciami, treściami przedmiotowego kształcenia marketingowego, a także procesami i metodami wykorzystaniem marketingu i promocji w pozyskiwaniu środków na organizację imprez artystycznych. Celem przedmiotu jest też zdobycie umiejętności w budowaniu artystycznego wizerunku (znaczenia marki na rynku muzycznym), wykorzystania sponsoringu w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej oraz poznanie nowych modeli biznesowych na rynku muzycznym. Umiejętność pisania współczesnego życiorysu.

 

ZAŁOŻENIA PRZEDMIOTU:

-        Student doskonali wiedzę z zakresu promocji i marketingu dóbr kultury.

-        Student zapoznaje się z głównymi pojęciami i treściami przedmiotowego kształcenia marketingowego.

-        Student rozwija swoje umiejętności w zakresie wiedzy o wykorzystaniu sponsoringu w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej oraz poznaniu nowych modeli biznesowych na rynku muzycznym. 

 

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Posiadane kompetencje przed rozpoczęciem nauki: historia sztuki,  wiedza o społeczeństwie.

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Powiązania z innymi przedmiotami: pedagogika, historia wychowania.  

bibliografia podstawowa

-        Dietl Jerzy, Marketing, PWE, Warszawa 1985.

-        Głowacki Roman, Przedsiębiorstwo na rynku, PWE, Warszawa 1987.

-        Filar Ewa, Biznes plan, POLTEXT, Warszawa 1991.

-        Innowacje w kulturze, red. J. Chwedorowicz, Łódź 2007.

-        Kultura i edukacja wokalna w rzeczywistości rynkowej, red. J. Chwedorowicz, Łódź 2006.

-        Kultura i edukacja artystyczna w rzeczywistości rynkowej, red. J. Chwedorowicz, Łódź 2005.

-        Rutkowski Ireneusz, Wrzosek Wojciech, Marketingowa strategia sprzedaży, PWE, Warszawa

-                   1976.

-        Rutkowski Ireneusz, Wrzosek Wojciech, Strategia marketingowa, PWE, Warszawa 1985.

-        Rutkowski Ireneusz, Dystrybucja towarów marketingu, PWE, Spis, Warszawa 1985.

-        Sznajder A., Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie eksportującym, PWE, Warszawa

-                   1990.

-        Wiśniewski A., Badania rynku metodą testu koniunktury, PWE, Warszawa 1969.

-        Młynarski Stanisław, Analiza rynku, PWE, Warszawa 1978.

-        Młynarski Stanisław, Metody badań marketingowych, PWE, Warszawa 1990.

bibliografia uzupełniająca

internetowe strony www.

efekty kształcenia - wiedza

- Student definiuje problematykę promocji i marketingu dóbr kultury.
- Student nazywa i wyjaśnia posiadane wiadomości teoretyczne z zakresu procesów i metod wykorzystania marketingu i promocji w pozyskiwaniu środków na organizację imprez artystycznych.
- Student rozpoznaje zagadnienia z zakresu promocji i marketingu dóbr kultury.
- Student zna elementarną terminologię używaną w promocji i marketingu dóbr kultury
- Student identyfikuje główne pojęcia i treści przedmiotowe kształcenia marketingowego.

efekty kształcenia - umiejętności

- Student dostrzega i rozwiązuje problemy rynku muzycznego.
- Student poznaje i doskonali wiedzę w zakresie budowania artystycznego wizerunku
- Student poznaje znaczenia marki na rynku muzycznym
- Student potrafi wykorzystać sponsoring w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej
- Student rozumie rolę sponsoringu w poznawaniu nowych modeli biznesowych na rynku muzycznym

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

- Student wykazuje kreatywność w promocji własnej osoby
- Student wykazuje kreatywność w promocji innych artystów oraz instytucji
- Student rozróżnia, definiuje i objaśnia problemy w napotykanych zagadnieniach i obszarach promocji i marketingu.
-Student docenia i akceptuje medialność jako nowy wymiar wizerunku artysty.
- Student jest zorientowany w roli reklamy niekomercyjnego wydarzenia kulturalnego

Semestry

Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Dyrygentura chóralna (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
215.002.0wykład/seminariumzaliczenieprof. dr hab. Anna Janosz, 4/4302/11898
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Treści programowe:

 

-        Znaczenie marki na rynku muzycznym.

-        Pozyskiwanie publiczności czyli marketing w praktyce.

-        Budowanie artystycznego wizerunku.

-        Wykorzystanie marketingu w pozyskiwaniu środków na organizację imprez kulturalnych.

-        Medialność jako nowy wymiar wizerunku artysty.

-        Wykorzystanie sponsoringu w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej.

-        Reklama niekomercyjnego wydarzenia kulturalnego.

         Nowe modele biznesowe na rynku muzycznym.

 

EFEKTY UCZENIA SIĘ:

 

WIEDZA:

-        Student analizuje problematykę promocji i marketingu dóbr kultury.

-        Student stosuje i interpretuje posiadane wiadomości teoretyczne z zakresu procesów i metod wykorzystania marketingu i promocji w pozyskiwaniu środków na organizację imprez artystycznych.

-        Student rozpoznaje zagadnienia z zakresu promocji i marketingu dóbr kultury.

-        Student zna elementarną terminologię używaną w promocji i marketingu dóbr kultury.

 

UMIEJĘTNOŚCI

-        Student poznaje i doskonali wiedzę w zakresie budowania artystycznego wizerunku (znaczenia marki na rynku muzycznym), wykorzystania sponsoringu w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej oraz poznania nowych modeli biznesowych na rynku muzycznym.

-        Student dostrzega i rozwiązuje problemy rynku muzycznego.

 

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Po ukończeniu przedmiotu (wykładów) student nabywa kompetencje:

-        Stosuje w praktyce i doskonali w ramach przedmiotu kompetencje wiedzy i umiejętności.

        Rozróżnia, definiuje i objaśnia problemy w napotykanych zagadnieniach i obszarach promocji i marketingu. 

 

 

metody dydaktyczne

Zajęcia mają charakter wykładów. W ramach zajęć stosowane są metody:

-        Podające (wykład, objaśnienie,)

-        Eksponujące (pokaz, ekspozycja).

-        Problemowe (metody aktywizujące, dyskusje i debaty, metody rozwijające twórcze myślenie).

-        W kształceniu poszczególnych umiejętności z zakresu promocji i marketingu dóbr kultury preferowane są szczególnie metody stymulujące aktywność intelektualną studenta.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

 

Zaliczenie w formie odpowiedzi ustnej lub kolokwium warunkowane aktywnością na zajęciach (wykładach).

Warunki zaliczenia:

-        Ogólna znajomość terminologii z obszaru promocji i marketingu dóbr kultury.

-        Znajomość wykładanej problematyki uzupełnionej wiadomościami z podanej wcześniej literatury.

         Praca pisemna na temat treści podręczników przedmiotowych.

wykonanie: www.ansta.pl