symbol | jezyk |
---|---|
4/4294 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Głównym założeniem przedmiotu KOMUNIKACJA SPOŁECZNA I ORGANIZACJA IMPREZ jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę w zakresie komunikacji społecznej (typy, formy, cechy, rodzaje) oraz umiejętności na polu praktycznego organizowania imprez kulturalnych.
Przekazywana na zajęciach teoria jest podparta praktyką na polu komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Szczególny nacisk kładziony jest na komunikację medialną.
Studenci:
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Promocja i marketing i dóbr kultury | |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
Z zakresu komunikacji społecznej:
Z zakresu Public Relations:
Z zakresu prawa autorskiego:
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w wybranych zakresach, zwłaszcza w systemie szkolnictwa artystycznego | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
posiada umiejętność kreowania i realizowania projektów artystycznych (często w powiązaniu z innymi dyscyplinami) oraz posiada zdolność do podjęcia wiodącej roli w zespołach różnego typu | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
jest w pełni kompetentnym i samodzielnym artystą i pedagogiem, zdolnym do świadomego integrowania zdobytej wiedzy w obrębie specjalności oraz w ramach innych szeroko pojętych działań kulturalno-twórczo-oświatowych |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 15.00 | 2.0 | wykład/seminarium | zaliczenie | prof. dr hab. Anna Janosz, | 4/4294/11890 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
TEORIA 1. Komunikacja społeczna - definicje, pojęcia, cechy. 2. Poziomy i style procesu komunikowania się. 3. Sposoby porozumiewania się ludzi (komunikowanie interpersonalne – bezpośrednie i medialne; komunikowanie pośrednie – masowe). 4. Komunikacja werbalna, niewerbalna, medialna. 5. Prezentacja i autoprezentacja 6. Organizacja imprezy kulturalnej 7. Sponsoring i mecenat 8. Reklama i promocja 9. Elementy umowy z artystą 10. Public Relations jako metoda kreowania wizerunku artysty, zespołu i instytucji artystycznej.
PRAKTYKA 1. Autoprezentacja 2. Prezentacja animatora kultury muzycznej w regionie 3. Stworzenie własnego scenariusza imprezy kulturalnej 4. Wystąpienie przed publicznością - zapowiedź imprezy | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Ocena semestralna jest wypadkową kilku czynników. Są nimi: - obecność (dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności) - aktywność, kreatywność i zaangażowanie podczas zajęć i ćwiczeń, - prace domowe (pisemno-koncepcyjne), - gotowość do twórczych działań.
|