symbol | jezyk |
---|---|
4/4286 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem nauczania przedmiotu technika ruchu jest przygotowanie studentek do realizacji programu z kompozycjiruchowych i tańca. Dzieje się to poprzez rozwijanie sprawności fizycznej i estetyki ruchu, maksymalnej ekspresji,dynamiki. Zadaniem dydaktycznym jest też opanowanie umiejętności praktycznych z zakresu kształcenia ruchu udzieci. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Prawidłowa budowa ciała, brak przeciwskazań zdrowotnych, dobra koordynacja ruchu. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Różnego rodzaju kursy tańca, warsztaty, zajęcia poprawiające sprawność fizyczną, | |
bibliografia podstawowa | |
Agrypina Waganowa „Zasady tańca klasycznego”,Irena Turska „Krótki zarys historii tańca i baletu’. Arnold Haskel „Balet’ | |
bibliografia uzupełniająca | |
Płyty DVD z serii "Balet i taniec" | |
efekty kształcenia - wiedza | |
posiada podstawową wiedzę na temat budowy aparatu ruchowego; zna terminologię ćwiczeń obowiązującą w tańcu klasycznym; rozpoznaje poszczególne pozycje ( nóg, rąk ) i podstawowe ćwiczenia w tańcu klasycznym; ma wiedzę dotyczącą zasad prawidłowego wykonywania ćwiczeń; rozpoznaje podstawowe techniki i style tańca. | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- posiada umiejętnośc pracy w zespole; potrafi zapamiętywać i odtwarzać materiał choreograficzny; dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do tworzenia i realizowania własnych koncepcji artystycznych; potrafi wykonać podstawowe ćwiczenia z tańca klasycznego; posiada warsztat techniczny potrzebny do prezentacji ruchowych, utworów muzycznych. | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- wykazuje kreatywność w podejmowaniu samodzielnych decyzji oraz prac związanych z zawodem; jest zdolny do kontrolowania swoich emocji, zachowań; jest zdolny do wyrażania ocen w stosunku do swoich własnych działań oraz działań innych osób. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Beata Oryl, | 4/4286/11879 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Wprowadzenie kierunków efface i croise 2. Stopniowe zwiększanie tempa wykonywanych ćwiczeń. 3. Rozwijanie płynności i lekkości ruchów. 4. Wprowadzenie dłuższych sekwencji na bazie tańca współczesnego. 5. Kontynuacja ćwiczeń tańca klasycznego. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład, ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Beata Oryl, | 4/4286/11880 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Doskonalenie różnego rodzaju obrotów. 2. Przygotowanie do dużych skoków. 3. Kontynuacja i wprowadzeniekolejnych ćwiczeń tańca klasycznego. 4. Wprowadzenie nowych rozwiązań ruchowych na bazie tańcawspółczesnego. 5. Praca nad uzyskaniem artystycznego wyrazu w kompozycjach ruchowych. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład, ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
|