symbol | jezyk |
---|---|
4/4285 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Przedmiot realizowany jest indywidualnie na trzecim roku studiów licencjackich specjalności "dyrygentura chóralna" w wymiarze 30 godzin.
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Wymagania wstępne:
Wymagania dodatkowe:
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Przedmiot poprzedzony jest w programach studiów zajęciami emisji głosu indywidualnej w wymiarze 4 semestrów po 15 godzin - łącznie 60 godzin oraz 2 semestrami emisji głosu z metodyką nauczania. | |
bibliografia podstawowa | |
WYKAZ REPERTUARU PODSTAWOWEGO
BIBLIOGRAFIA PODSTAWOWA:
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
student posiada wiedzę związaną z funkcjonowaniem aparatu głosowego i oddechowego | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
student potrafi określić rodzaj głosu u siebie i innych (określenie zakresu skali, progów głosowych, rejestrów) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
student zna wagę właściwego posługiwania sie głosem w mowie i śpiewie jako głównej dyspozycji społecznej w komunikowaniu się z otoczeniem |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | prof. dr hab. Monika Fedyk-Klimaszewska, dr hab. Liliana Górska, dr Teresa Pabjańczyk, | 4/4285/11877 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Ćwiczenia rozwijające prawidłowe działanie narządu głosu w mowie i śpiewie; oddychanie - ćwiczenia oddechowe; fonacja - ćwiczenia fonacyjne; artykulacja - ćwiczenia artykulacyjne; rezonans - ćwiczenia prowadzące do wyrównania rejestrów głosu; metody pracy nad techniką wokalną solową i zespołową; higiena głosu; problematyka patologii głosu;ćwiczenia emisji głosu w zespole wokalnym - duety, tercety, kwartety, ćwiczenia wokalne kształtujące wyrównanie brzmienia dźwięku w kameralnym zespole wokalnym, uwrażliwienie studenta na jakość barwy i estetykę brzmienia głosu w śpiewie zespołowym - ćwiczenia. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Ćwiczenia, prezentacja, konwersatorium, koncert | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie na ocenę przez pedagoga prowadzącego na podstawie frekwencji oraz stopnia realizacji treści programowych. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | prof. dr hab. Monika Fedyk-Klimaszewska, dr hab. Liliana Górska, dr Teresa Pabjańczyk, | 4/4285/11878 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Kontynuacja ćwiczeń rozwijających prawidłowe działanie narządu głosu w mowie i śpiewie; oddychanie - ćwiczenia oddechowe; fonacja - ćwiczenia fonacyjne; artykulacja - ćwiczenia artykulacyjne; rezonans - ćwiczenia prowadzące do wyrównania rejestrów głosu; poszerzanie skali głosu, poszerzanie wiedzy na temat metodyki pracy nad techniką wokalną solową i zespołową z zachowaniem higieny głosu; ćwiczenia emisji głosu w zespole wokalnym - duety, tercety, kwartety, ćwiczenia wokalne kształtujące wyrównanie brzmienia dźwięku w kameralnym zespole wokalnym, uwrażliwienie studenta na jakość barwy i estetykę brzmienia głosu w śpiewie zespołowym - ćwiczenia. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Ćwiczenia, prezentacja, konwersatorium, koncert | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Prezentacja przed pedagogiem prowadzącym kanonu wykonanego zespołowo lub duetu, tercetu, kwartetu, bądź fragmentu utworu chóralnego (w kameralnej obsadzie), w zależności od możliwości doboru składu zespołu wokalnego. |