Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Taniec historyczny

symboljezyk
4/4282
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Celem podstawowym jest poznanie tańców historycznych, ich genezy, umiejscowienie ich w kulturze dworskiej,mieszczańskiej i ludowej, a także w odpowiednich rejonach Europy. Opanowanie tańców historycznych służyzastosowaniu odpowiedniej stylizacji ruchowej w realizacji kompozycji ruchowych.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

-brak przeciwskazań zdrowotnych

-prawidłowa budowa ciała

-predyspozycje koordynacyjno-ruchowe

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-kursy tańca historycznego

-technika ruchu

bibliografia podstawowa

- Maria Drabecka "Tańce historyczne"

- Irena Turska "Krótki zarys historii tańca i baletu"

- Janina Pudełek "Z historii baletu"

- Tacjanna Wysocka "Dzieje baletu"

bibliografia uzupełniająca

Melissa Leventon „Ilustrowana historia strojów’

efekty kształcenia - wiedza

- rozpoznaje poszczególne style taneczne i wykorzystuje wiedzę dotyczącą podstawowych kryteriów stylistycznych w interpretacjach ruchowych; posiada poszerzoną wiedzę na temat kontekstu historycznego muzyki; rozpoznaje poszczególne tańce wymienione w treściach programowych, zna podstawowe kroki, ukłony.

efekty kształcenia - umiejętności

- posiada umiejętność pracy w zespole; potrafi zapamiętywać i odtwarzać materiał choreograficzny; umie wykonać wybrane tańce; potrafi dopasować adekwatny do muzyki styl tańca.

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

- wykazuje kreatywność w samodzielnym podejmowaniu atrystycznych decyzji; jest zdolny do kontrolowania swoich emocji i zachowań; umie świadomie dokonać autoprezentacji; jest zdolny do wyrażania ocen w stosunku do własnych działań oraz działań innych osób.

Semestry

Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Rytmika (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
515.001.0ćwiczeniazaliczeniemgr Beata Borowska, 4/4282/11869
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

1. Opanowanie wiedzy teoretycznej z zakresu genezy tańców renesansowych i kostiumów występujących w danejepoce. 2. Poznanie wybranych tańców: pawana francuska, pawana angielska, branie, galiarda, tordion,allemande.3. Ukłony, rodzaje trzymania.

metody dydaktyczne

Wykład, ćwiczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Podstawą oceny studenta są jego umiejętności z zakresu poznanych tańców (krok,ukłon ) oraz znajomość charakterystycznej stylizacji obowiązującej w danej epoce.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
615.002.0ćwiczeniazaliczeniemgr Beata Borowska, 4/4282/11870
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

1. Opanowanie wiedzy teoretycznej z zakresu genezy tańców barokowych i kostiumów występujących w danej epoce.2. Ukłony, rodzaje trzymania. 3. Poznanie wybranych tańców: menuet, bourre, kontredans. 4. Opracowanie formscenicznych poszczególnych tańców.

metody dydaktyczne

Wykład, ćwiczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Podstawą oceny studenta są jego umiejętności z zakresu poznanych tańców (krok,ukłon) oraz znajomość charakterystycznej stylizacji obowiązującej w danej epoce.

wykonanie: www.ansta.pl