symbol | jezyk |
---|---|
4/4282 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem podstawowym jest poznanie tańców historycznych, ich genezy, umiejscowienie ich w kulturze dworskiej,mieszczańskiej i ludowej, a także w odpowiednich rejonach Europy. Opanowanie tańców historycznych służyzastosowaniu odpowiedniej stylizacji ruchowej w realizacji kompozycji ruchowych. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
-brak przeciwskazań zdrowotnych -prawidłowa budowa ciała -predyspozycje koordynacyjno-ruchowe | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
-kursy tańca historycznego -technika ruchu | |
bibliografia podstawowa | |
- Maria Drabecka "Tańce historyczne" - Irena Turska "Krótki zarys historii tańca i baletu" - Janina Pudełek "Z historii baletu" - Tacjanna Wysocka "Dzieje baletu" | |
bibliografia uzupełniająca | |
Melissa Leventon „Ilustrowana historia strojów’ | |
efekty kształcenia - wiedza | |
- rozpoznaje poszczególne style taneczne i wykorzystuje wiedzę dotyczącą podstawowych kryteriów stylistycznych w interpretacjach ruchowych; posiada poszerzoną wiedzę na temat kontekstu historycznego muzyki; rozpoznaje poszczególne tańce wymienione w treściach programowych, zna podstawowe kroki, ukłony. | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- posiada umiejętność pracy w zespole; potrafi zapamiętywać i odtwarzać materiał choreograficzny; umie wykonać wybrane tańce; potrafi dopasować adekwatny do muzyki styl tańca. | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- wykazuje kreatywność w samodzielnym podejmowaniu atrystycznych decyzji; jest zdolny do kontrolowania swoich emocji i zachowań; umie świadomie dokonać autoprezentacji; jest zdolny do wyrażania ocen w stosunku do własnych działań oraz działań innych osób. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Beata Borowska, | 4/4282/11869 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Opanowanie wiedzy teoretycznej z zakresu genezy tańców renesansowych i kostiumów występujących w danejepoce. 2. Poznanie wybranych tańców: pawana francuska, pawana angielska, branie, galiarda, tordion,allemande.3. Ukłony, rodzaje trzymania. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład, ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Podstawą oceny studenta są jego umiejętności z zakresu poznanych tańców (krok,ukłon ) oraz znajomość charakterystycznej stylizacji obowiązującej w danej epoce. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Beata Borowska, | 4/4282/11870 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Opanowanie wiedzy teoretycznej z zakresu genezy tańców barokowych i kostiumów występujących w danej epoce.2. Ukłony, rodzaje trzymania. 3. Poznanie wybranych tańców: menuet, bourre, kontredans. 4. Opracowanie formscenicznych poszczególnych tańców. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład, ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Podstawą oceny studenta są jego umiejętności z zakresu poznanych tańców (krok,ukłon) oraz znajomość charakterystycznej stylizacji obowiązującej w danej epoce. |