symbol | jezyk |
---|---|
4/4280 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
- zapoznanie studentów z literaturą chóralną różnych epok, twórczością kompozytorów polskich i obcych, - kształcenie głosu wraz z umiejętnością posługiwania się nim, - rozwijanie wrażliwości intonacyjno - emisyjnej, - rozwijanie umiejętności artystycznego wykonywania pieśni chóralnej, kształcenie poczucia wyrazu interpretacyjnego utworów muzyki chóralnej, - pogłębianie związku z kulturą muzyczną regionu, - przygotowanie zespołu do udziału w koncertach, konkursach i festiwalach muzycznych, - wdrażanie w praktyce wiadomości z metodyki prowadzenia zespołów wokalnych, dyrygowania, emisji głosu, kształcenia słuchu, - przygotowywanie koncertów dyplomowych przez studentów kierunku dyrygentury chóralnej. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
nie dotyczy | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
emisja głosu | |
bibliografia podstawowa | |
Utwory na chóry a cappella, formy wokalno-instrumentalne z towarzyszeniem orkiestry, organów lub innych instrumentów. | |
bibliografia uzupełniająca | |
nie dotyczy | |
efekty kształcenia - wiedza | |
posiada wiedzę o rodzajach zespołów chóralnych posiada znajomość wybranej literatury na chór męski, żeński, mieszany posiada znajomość stylów muzycznych i związanych z nimi tradycji wykonawczych posiada podstawową wiedzę dotyczącą zasad emisji głosu w mowie i w śpiewie posiada wiedzę na temat festiwali i konkursów chóralnych wie jakie kryteria decydują o efektywności przygotowywanego repertuaru - od prób do koncertu | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
posiada umiejętność odczytania zapisu muzyki wokalnej posiada umiejętność wykorzystywania wiedzy dotyczącej podstawowych kryteriów stylistycznych wykonywanych utworów posiada umiejętność prawidłowej emisji głosu w oparciu o technikę wokalną przyswoił sobie dobre nawyki dotyczące techniki i postawy, umożliwiające operowanie ciałem w sposób (z punktu widzenia fizjologii) najbardziej wydajny i bezpieczny dzięki występom publicznym wykazuje umiejętność radzenia sobie z różnymi stresowymi sytuacjami z nich wynikającymi posiada umiejętność współpracy i integracji podczas realizacji zespołowych zadań projektowych oraz przy pracach organizacyjnych i artystycznych związanych z różnymi przedsięwzięciami kulturalnymi | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
jest świadomy sposobów wykorzystywania swej intuicji, emocjonalności i wyobraźni w zakresie ekspresji artystycznej poprzez opanowanie efektywnych technik ćwiczenia wykazuje umiejętność samodzielnego doskonalenia własnego warsztatu wokalnego dzięki występom publicznym wykazuje umiejętność radzenia sobie z różnymi stresowymi sytuacjami z nich wynikającymi jest przygotowany do współpracy z innymi muzykami - dyrygentami zdobywa doświadczenie związane ze współpracą z innymi chórzystami poznaje mechanizmy odpowiedzialności za grupę |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 60.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | prof. dr hab. Anna Fiebig, dr hab. Michał Kozorys, | 4/4280/11859 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Chór wykonuje dzieła epok od renesansu do współczesności: - formy wokalne a cappella - msze, motety, madrygały, pieśni, - formy wokalno - instrumentalne z towarzyszeniem orkiestry, organów lub innych instrumentów. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Ocena semestralna jest wynikiem: - obecności wg prowadzonej imiennej listy, - obecności na koncertach, konkursach i festiwalach muzycznych, - aktywności studenta na próbach. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 60.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | prof. dr hab. Anna Fiebig, dr hab. Michał Kozorys, | 4/4280/11860 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Chór wykonuje dzieła epok od renesansu do współczesności: - formy wokalne a cappella - msze, motety, madrygały, pieśni, - formy wokalno - instrumentalne z towarzyszeniem orkiestry, organów lub innych instrumentów. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Ocena semestralna jest wynikiem: - obecności wg prowadzonej imiennej listy, - obecności na koncertach, konkursach i festiwalach muzycznych, - aktywności studenta na próbach. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 60.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | prof. dr hab. Anna Fiebig, dr hab. Michał Kozorys, | 4/4280/11861 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Chór wykonuje dzieła epok od renesansu do współczesności: - formy wokalne a cappella - msze, motety, madrygały, pieśni, - formy wokalno - instrumentalne z towarzyszeniem orkiestry, organów lub innych instrumentów. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Ocena semestralna jest wynikiem: - obecności wg prowadzonej imiennej listy, - obecności na koncertach, konkursach i festiwalach muzycznych, - aktywności studenta na próbach. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 60.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | prof. dr hab. Anna Fiebig, dr hab. Michał Kozorys, | 4/4280/11862 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Chór wykonuje dzieła epok od renesansu do współczesności: - formy wokalne a cappella - msze, motety, madrygały, pieśni, - formy wokalno - instrumentalne z towarzyszeniem orkiestry, organów lub innych instrumentów. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Ocena semestralna jest wynikiem: - obecności wg prowadzonej imiennej listy, - obecności na koncertach, konkursach i festiwalach muzycznych, - aktywności studenta na próbach. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 60.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | prof. dr hab. Anna Fiebig, dr hab. Michał Kozorys, | 4/4280/11863 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Chór wykonuje dzieła epok od renesansu do współczesności: - formy wokalne a cappella - msze, motety, madrygały, pieśni, - formy wokalno - instrumentalne z towarzyszeniem orkiestry, organów lub innych instrumentów. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Ocena semestralna jest wynikiem: - obecności wg prowadzonej imiennej listy, - obecności na koncertach, konkursach i festiwalach muzycznych, - aktywności studenta na próbach. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 60.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | prof. dr hab. Anna Fiebig, dr hab. Michał Kozorys, | 4/4280/11864 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Chór wykonuje dzieła epok od renesansu do współczesności: - formy wokalne a cappella - msze, motety, madrygały, pieśni, - formy wokalno - instrumentalne z towarzyszeniem orkiestry, organów lub innych instrumentów. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Ocena semestralna jest wynikiem: - obecności wg prowadzonej imiennej listy, - obecności na koncertach, konkursach i festiwalach muzycznych, - aktywności studenta na próbach. |