symbol | jezyk |
---|---|
3/4247 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Cele i treści programowe nauczania podstaw tańca klasycznego na 3-letnich studiach I stopnia (licencjackich) Przygotowanie studentów do pracy w spektaklach musicalowych. Opanowanie podstaw tańca klasycznego jako bazy do nauki innych technik tańca. Student poznaje: - pozycje nóg w tańcu klasycznym - pozycje rąk w tańcu klasycznym - I, II, III port de bras - ćwiczenia przy drążku ( clemi plié, battements tendus, ron de jambe par tevre, frappes, battements fondus, devéloppé, grands battements) - ćwiczenia na środku sali ( powtórzenie wybranych ćwiczeń wykonywanych przy drążku, balancé , temps lié) - I, II, III arabesques - pozy effacée, croisée - obroty ( chainés, soutenus) - skoki | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Odpowiednia budowa ciała, brak przeciwwskazań zdrowotnych, predyspozycje koordynacyjno-ruchowe. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
A Waganowa: "Zasady tańca klasycznego" H. Bazarowa: "Klasyczny taniec" R. Baiocchi: "Wielka księga baletu" | |
bibliografia uzupełniająca | |
filmy DVD z cyklu "Taniec i balet" | |
efekty kształcenia - wiedza | |
- posiada podstawową wiedzę na temat budowy aparatu ruchowego - zna wzajemne powiązania między teoretycznymi a praktycznymi elementami tańca - ma wiedzę dotyczącą podstawowej terminologii w tańcu klasycznym - rozpoznaje poszczególne pozycje nóg i rąk oraz podstawowe ćwiczenia w tańcu klasycznym - ma wiedzę dotyczącą prawidłowego wykonywania ćwiczeń | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- potrafi wykonać podstawowe ćwiczenia z tańca klasycznego wyszczególnione w treściach programowych - zna i potrafi dopasować odpowiednią dla repertuaru technikę taneczną i styl - posiada umiejętność pracy w zespole - potrafi samodzielnie przygotować organizm do prób i spektakli - potrafi zapamiętywać i odtwarzać materiał choreograficzny | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- jest zdolny do podejmowania samodzielnych decyzji związanych z realizacjami artystycznymi - potrafi poddać krytycznej ocenie dokonania artystyczne własne, jak również innych osób - jest zdolny do kontrolowania swoich emocji i zachowań |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | kolokwium | mgr Beata Borowska, | 3/4247/11725 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
opanowanie prawidłowej postawy ciała, poznanie podstaw techniki barre au sol jako wprowadzenie do nauki tańca klasycznego, nauka pozycji rąk i nóg oraz ćwiczenia przy drążku w technice tańca klasycznego | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
metody werbalne (wykład, opis), metody oparte na naśladownictwie, metody praktyczne (ćwiczenia), metody oglądowe (oparte na obserwacji-film, spektakl) | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia jest znajomość ćwiczeń tańca klasycznego przy drążku i na środku sali, precyzja i jakość wykonywanych ćwiczeń, obecność na zajęciach |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | kolokwium | mgr Beata Borowska, | 3/4247/11726 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
kontynuacja ćwiczeń rozciągających w technice barre au sol, kontynuacja ćwiczeń przy drążku, wprowadzenie ćwiczeń na środku sali (demi plie, battements tendus, battements tendus jetes) | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
metody werbalne (wykład, opis), metody oparte na naśladownictwie, metody praktyczne (ćwiczenia), metody oglądowe (oparte na obserwacji-film, spektakl) | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia jest znajomość ćwiczeń tańca klasycznego przy drążku i na środku sali, precyzja i jakość wykonywanych ćwiczeń, obecność na zajęciach |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | kolokwium | mgr Beata Borowska, | 3/4247/11727 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- brak danych - | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- brak danych - | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- brak danych - |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | egzamin | mgr Beata Borowska, | 3/4247/11728 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- brak danych - | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- brak danych - | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- brak danych - |