symbol | jezyk |
---|---|
3/4244 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Przedmiot realizowany jest na trzecim roku studiów przez dwa semestry w wymiarze jednej godziny tygodniowo. Celem zajęć prowadzonych w formie seminaryjnej jest przygotowanie studenta i aktywne towarzyszenie mu w poprawnym pisaniu pracy licencjackiej. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Wymagania wstępne Aktywna obecność na zajęciach.
Wymagania końcowe Napisanie pracy licencjackiej. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
Analiza i interpretacja dzieła muzycznego. Wybór metod, Kraków–Gdańsk 1990. Antczak Mariola, Nowacka Anna, Przypisy, powołania, bibliografia załącznikowa. Jak tworzyć i stosować, Warszawa 2009. Brożek Anna, Wprowadzenie do metodologii dla studentów teorii muzyki i muzykologii, Warszawa 2007. Gogol-Drożniakiewicz Barbara, Dekalog minucji o estetyce pracy dyplomowej, Akademia Muzyczna, Gdańsk 2009. Lindsay David, Dobre rady dla piszących teksty naukowe, przeł. Karol Pesz, Wrocław 1995. Maćkiewicz Jolanta, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 1995. Marciszewski Witold, Sposoby streszczania i odmiany streszczeń, w: Studia Semiotyczne, wydał i wstępem opatrzył Jerzy Pelc, Wrocław 1970, s. 151-167. Polska Norma, PN – ISO 690: Dokumentacja. Przypisy bibliograficzne. Zawartość, forma, struktura, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa 2002. Tomaszewski Mieczysław, Interpretacja integralna dzieła muzycznego. Rekonesans, Kraków 2000. literatura związana z tematyką powstającej pracy licencjackiej. | |
bibliografia uzupełniająca | |
Eggebrecht Hans-Heinrich, Uwagi o metodzie analizy muzycznej, przeł. Maria Stanilewicz, w: „Res Facta” nr 7, Kraków 1973. Oliver Paul, Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów, przekład i posłowie Jadwiga Piątkowska, Kraków 1999. Pioterek Paweł, Zieleniecka Barbara, Technika pisania prac dyplomowych, Poznań 2004. Szkutnik Zdzisław, Metodyka pisania pracy dyplomowej. Skrypt dla studentów, Poznań 2005. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
• dysponuje podstawową wiedzą związaną z warsztatem naukowym, pomocnym przy pisaniu pracy licencjackiej • zna zasady konstruowania poprawnych wypowiedzi pisemnych • rozumie specyfikę ujęć metodologicznych w analizie dzieła muzycznego | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
• potrafi znaleźć i właściwie korzystać z literatury przedmiotu • dobiera metodę analityczną właściwą dla wybranej problematyki • poprawnie formułuje wnioski wynikające z przeprowadzonej kwerendy bibliotecznej • prezentuje własne propozycje problematyki badawczej • konstruuje poprawne wypowiedzi pisemne (praca licencjacka). | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
• podejmuje działania w oparciu o samodzielną pracę odtwórczą (zbieranie i analizowanie informacji) i twórczą (kreatywność w poszukiwaniu właściwego tematu) • w przystępny sposób prezentuje swoją argumentację dokonywanych wyborów problematyki badawczej • jest zdolny do: samooceny, konstruktywnej krytyki i przyjęcia wskazówek od innych oraz do podjęcia refleksji nad potrzebą dalszego rozwoju. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 7.50 | 3.0 | wykład | zaliczenie | 3/4244/11704 | ||||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe uzależnione od tematyki pracy obranej przez studenta.Efektem kształcenia jest postęp w pisaniu pracy. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Seminarium: Wykład, instruktaż, analiza błędów, prezentacja wzorów prac naukowych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie bez stopnia. Warunki zaliczenia ustala każdy promotor indywidualnie, zwykle na podstawie oceny stopnia zaawansowania pracy dyplomowej. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 7.50 | 4.0 | wykład | zaliczenie | 3/4244/11709 | ||||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe uzależnione od tematyki pracy obranej przez magistranta. Efektem kształcenia jest postęp w pisaniu pracy. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Seminarium: Wykład, instruktaż, analiza błędów, prezentacja wzorów prac naukowych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie bez stopnia. Warunkiem zaliczenia jest powstanie ostatecznej, zaakceptowanej przez promotora pracy dyplomowej. |