symbol | jezyk |
---|---|
3/4213 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Studenci Wydziału Wokalno-Aktorskiego – specjalność ŚPIEW SOLOWY na 3-letnich stacjonarnych studiach licencjackich (6 semestrów) po ukończeniu I cyklu studiów znają szczegółowo dzieła omawiane na zajęciach. Znajomość dotyczy: - genezy dzieła - jego warstwy dramaturgicznej z uwzględnieniem realiów epoki przedstawionych w dziele, co ma pomóc w zrozumieniu intencji przedstawionych w dziele bohaterów i tworzeniu w przyszłości wiarygodnych interpretacji i kreacji scenicznych - warstwy muzycznej, ze szczególnym uwzględnieniem środków muzycznych charakteryzujących postaci
Zakres omawianych dzieł obejmuje utwory głównie operowe, tworzące tzw. „żelazny repertuar” (m.in. „Wesele Figara”, „Cyrulik sewilski”, „Rigoletto”, „Eugeniusz Oniegin”), jak i dzieła rzadziej prezentowane (np. „Mazepa”, „Podróż do Reims”). W programie uwzględniono dzieła, nad którymi studenci pracują równolegle w ramach innych przedmiotów (np. w ramach zespołów wokalnych) | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
- znajomość historii teatru muzycznego | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
- brak danych - | |
bibliografia uzupełniająca | |
- brak danych - | |
efekty kształcenia - wiedza | |
- posiada wiedzę dotycząca genezy, treści, formy i warstwy słowno-muzycznej omawianych dzieł, ze szczególnym uwzględnieniem realiów obyczajowych zawartych w dziele i środków muzycznych charakteryzujących bohaterów dzieła | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- dysponuje umiejętnością analizy słowno-muzycznej dzieła, - zdobytą wiedzę i umiejętności potrafi odnieść do innych dzieł reprezentujących tę samą estetykę, co dzieła omawiane - potrafi wypowiadać się ustnie i pisemnie na temat dzieła | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- potrafi samodzielnie pozyskać informacje dotyczące dzieł wokalnych - samodzielnie zapoznaje się z nieznanymi sobie dotąd dziełami oraz innymi niż przedstawione na zajęciach interpretacjami dzieł omawianych |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 1.0 | wykład | kolokwium | mgr Jerzy Snakowski, | 3/4213/11633 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- brak danych - | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- wykład teoretyczny, - dyskusja dot omawianych dzieł i ich interpretacji realizatorsko-wykonawczej - praca pisemna tworzona w oparciu o studia własne pisana pod kierunkiem prowadzącego, zachęcając do poznawania dzieł nieobjętych programem | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- brak danych - |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 1.0 | wykład | kolokwium | mgr Jerzy Snakowski, | 3/4213/11634 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- brak danych - | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- wykład teoretyczny, - dyskusja dot omawianych dzieł i ich interpretacji realizatorsko-wykonawczej - praca pisemna tworzona o studia własne pisana pod kierunkiem prowadzącego, zachęcając do poznawania dzieł nieobjętych programem | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- brak danych - |